Wij hebben ‘gewoon’ de Maxi Cosi Cabriofix, zetten m met gordels vast en gaat prima. Prima ding, licht, zonnekap, doet z’n werk
Leuk zijn ze hè, er zijn ook nog andere kleuren. Maar ik moet eerst even zien of ze qua zool oké zijn.
Wij zitten sinds de crisis juist wat ruimer, omdat ik meer uren kan (en moet) maken. Maar wel vanuit huis, en dan vang ik tegelijk J op (of ik maak uren als zij op bed ligt).
Eerder werkte ik 24-28 uur in de week, nu 32-36, en dat merk ik financieel. Ik zet echter alles weg, want het vele thuiswerken zal ook ooit wel weer stoppen (of minder worden), en dan verdien ik weer minder.
Kinderbijslag komt er ook weer aan in oktober!
Hier ook de cabriofix, ook bij de eerste gebruikt. Prima ding en lekker licht ook (je zeult soms nogal wat af met dat ding, dus dan is dat wel fijn)
We hebben de maxicosi Rock, is nu ook in de aanbieding. Met de base eronder. Nog niet in gebruik maar deze kwam goed uit de testen.
Ja die zaten toevalig al bij de kinderwagen !
Enn @Ovenschaal @Bathwater oohh top, zoiets zoek ik. Gewoon een goed stoeltje haha. Ik zie dat ie nu in de aanbieding is overal dus ga m gauw bestellen. Vinden jullie het gordel systeem van dit stoeltje gebruiksvriendelijk? Ik snap nu even niet of die familyfix er sowieso bijhoort of is dat dus alleen met isofix?
Edit: oké ik snap het nu heb ik daar dus nog niets aan… zonder isofix
@MyMoon thanks ga ik ook even bekijken!
Ja wij vinden het heel makkelijk met de gordels, het kan bijna niet missen.
Het gordelsysteen werkt heel makkelijk (hebben wij wel eens in een andere auto gebruikt erbij). Maar ik vind hem op de basis wel veel steviger en stabieler staan en het js net wat sneller. Als je maar af en toe de auto gebruikt zou ik niet per se zon basis aanschaffen, maar ik rijd veel en ook afstanden van >100km ook met K. en dan vindt ik het wel van toegevoegde waarde.
Thanks! Ik kan dat dus pas gebruiken met nieuwe auto met isofix dus dan kijk ik tegen die tijd denk ik op marktplaats voor die familyfix. Schijnt dan toch weer beter uit de veiligheid test te komen mét isofix? En het lijkt mij ook wel makkelijker inderdaad, maar goed om te horen dat het zonder systeem ook goed bevalt!
Ja volgens mij ook ja. Je kunt de isofixbase trouwens ook gewoon met de gordel vastzetten als je geen isofix hebt, dus als je er een voor een goede prijs tegenkomt nu is dat wel de moeite waard. De easyfix is trouwens iets goedkoper. Grootste verschil is dat op de familyfix een vervolgstoel ook met de rijrichting mee kan en op de easyfix niet, maar tegen de tijd dat kindjes met de rijrichting meekunnen passen ze niet meer in de maxicosi ik wist dat ik een 360gr vervolgstoel wilde (super chill, geen gehannes met eroverheen hangen maar gewoon naar je toe draaien, kind erin rn vast en dan terug draaien) dus bij de vervolgstoel toch niks meer aan die basis had.
Wij hebben 1 isofix base die om en om in onze autos staat, maar dat ik vind het wel een luxeproduct. Zonder die base (dus als ik hem in de gordels doe) ben ik 20 seconden bezig in plaats van 2.
Maar als je hem goedkoop op de kop kan tikken is het wel lekker. Vooral in de stromende regen.
Ik zou alleen wel even de aanbieding van de prenatal checken, ik wilde dat ook bijna daar kopen maar ze hadden een base bij bol voor 10 euro minder.
Al een paar dagen hield ik wat jurkjes bij Next Direct in de gaten, maar ze waren niet op voorraad in J’s maat. Nu ineens wel dus ik heb mijn slag geslagen. Comfortabele jurkjes voor de feestdagen.
Ugh ik was vanmorgen nog bij de Zeeman maar heb deze niet gezien! Leuk inderdaad!
Ja klopt ik heb hem ergens anders ook gezien voor minder haha.
@Bathwater thnx! Ik vind het wel fijn dat het geen gedoe is inderdaad, maar dat klinkt prima.
@Suikerklontje oh echt, ik ga me er nog even in verdiepen bedankt!
Wat zijn aanraders voor basics? We hebben wat broekjes met drukke prints maar geen basic shirtjes of truitjes voor daarboven. Ik zie vooral veel shirts met stipjes/printjes etc
Ik bestel basic shirtjes bij Arket!
Jola schijnt ook fijne basic shirts te hebben
Ohh die laatste die ga ik ook bestellen. Ik had vorig jaar zoiets in het paars voor dochter en het is zo’n fijne stof en kwaliteit. Het ziet er ook veel duurder uit dan het is
Ik realiseerde me met een soort aardschok dat T over anderhalve maand jarig is en 2 wordt.
En dus heb ik China leeggekocht.
Voor op de taart, die thema trekker zal zijn. Z’n grootste verslaving haha.
Corona of niet, kind krijgt een taart. Ook al mag of kan er niemand komen om me te eten.
En die caketopper ook voor de taart
& de vlaggetjes (van vilt, hoe leuk) & ballon