Show je kerstpakket

Wat een gieren. Ik vind trouwens onderscheid tussen parttime/weekendhulp en fulltime ook niet kunnen. Dingen als vakantiegeld of bijvoorbeeld een thuiswerkvergoeding, daarvan is het logisch dat je dat naar rato krijgt. Maar een kerstpakket zie ik als bedankje voor je bijdrage en als jij naast je werk bijvoorbeeld nog school hebt of kinderen opvoedt, is het niet zo heel gek dat je niet fulltime werkt. Je baas heeft net zo veel aan een weekendhulp (die juist heel graag een koopavond en weekenddag werkt) als aan een fulltimer (die de koopavond en het weekend misschien wel liever vrij wil). Vind bedrijven die daarin onderscheid maken bij kerstcadeaus zo ontiegelijk flauw. Heb dat zelf alleen ooit meegemaakt toen ik ergens stage liep. Vind ik ook echt tering gierig. Zit je daar 40 uur per week voor €350 per maand tussen mensen die dik verdienen (als in startsalaris €3300 en daarna klimmen ze giga snel) en dan krijg je met kerst minder omdat je stagiair bent. Ik vind dat iedereen onderdeel is van een team, of je nu stage loopt, de administratie doet of de directeur bent

41 likes

Haha ik had vorig jaar (retail)echt schraalste pakket ooit. Begon heel leuk met een digitale advent kalender, met elke dag een boodschap of een recept ofzo. Met sinterklaas een chocolade letter en paar dagen voor kerst kregen we een fles wijn (verkopen ze zelf), nou nog een paar vakjes te gaan dus we dachten we krijgen nog wel iets leuks. En ja hoor, met kerst kregen we digitaal een leuke familie foto van de Baas :joy::sob:
Nou sorry hoor, je verkoopt als bedrijf de leukste dingen ,waarmee je een voor een klein prijsje een kerstpakket kan maken en dan doe je dit! Was echt een teleurstelling, ze waren het ook zo aan het hypen. Maargoed we hebben er ook hard om gelachen. Wtf moeten we met die foto :joy:

Nu een heel leuk pakket gekregen, van een lokaal winkeltje een borrel pakket en een cadeaubon :ok_hand:

5 likes

Ik word daar zo boos om om dat soort dingen. En voor wat ook he, dat scheelt zo’n bedrijf hoogstens een paar 100 euro? En medewerkers krijgen er een kutgevoel van. Zo dom gierig.

Bij een eerdere werkgever had ik al een shitcontract gekregen die ik niet wilde (24 uur maar werkte er 40 dus moest uren bijhouden etc.) en toen kwam ik erachter dat de bonus die ik kreeg ook de helft was van wat m’n collega’s kregen. Gelukkig was ik toen al aan het solliciteren, maar anders was ik gelijk begonnen hoor.

3 likes

Ik heb dat ook op stage meegemaakt. Toen was er voor het personeel een kerstborrel en alle medewerkers kregen toen een groot kerstpakket en de stagiaires kregen een banketstaaf. Sommige medewerkers gingen toen ook ter plekke hun pakket uitpakken. Zo ongemakkelijk was dat :grimacing:

2 likes

Ik kreeg als stagiaire ergens niet eens een kerstkaart. :joy:

1 like

Ja eigenlijk heb je gelijk. Ben t al 13 jaar zo gewend. Reken dit jaar op cadeaubon van 7.50. Vorig jaar was t redelijk, maar fulltimers hadden t dubbele qua waarde, was ook cadeaubon voor de eigen winkels. Heb ook jaren gehad dat ik opeens weer mee mocht doen met de fulltimers, en toen weer niet. We gaan t meemaken.


Had eerst wat anders, maar geruild met een collega. Blij mee! Wilde ‘m al kopen.

36 likes

Wij hadden op die stage een soort kerstmarkt waar je punten kreeg op bonnetjes en dan kon je zelf je pakket bij elkaar shoppen zegmaar. Stagiaires en werkstudenten kregen vooraf een mail dat ze in een aparte rij bij iemand van HR moesten aansluiten voor hun bonnetjes (want natuurlijk veeeel minder punten). Toen ik daar zelf aansloot zei die mevrouw van HR ook echt ‘heel goed’. Zo van wat goed van jou dat je niet stiekem in de andere rij aansluit. En dan zie je iedereen vet dure dingen shoppen en echt veel ook. Heb je zelf een paar kleine dingen. Leuk dat ik in ieder geval wat kreeg hoor, maar hoe fucking gierig is dat met een miljoenenomzet :joy:

2 likes

Super dankbaar en blij met mijn kerstpakket.
Er zaten allemaal lekkernijen in, maar die zaten niet in een doos maar in deze tas:


Echt een hele mooie mat zwarte tas! Daarnaast zat er ook nog een glazen drinkfles in van een bepaald merk die ik heeeel mooi vind!

33 likes

Ah leuke tas inderdaad!! Heb vaak genoeg gezien dat ze je pakket dan in een lelijke tas stoppen met ook het bedrijfslogo er nog eens op, vraag me dan echt af wie zoiets gebruikt.

Ik heb een bol.com bon van €75 en een fles alcoholvrije wijn gekregen. Prima :grin:

7 likes

Ik heb een bol.com bon met wijn gekregen van mijn werkgever. Lekkernij hebben we met sinterklaas opgestuurd gekregen, dus een leuke afwisseling.
Daarnaast heb ik ook nog een bon naar keuze gekregen binnen een project waarin ik extern werk én mocht ik nog een klein cadeautje uitkiezen (het is een tijdschrift geworden) van het uitzendbureau waar ik niet eens meer werk haha. Ik heb nog niet zoveel ervaring met kerstcadeaus, want werk nog niet lang full-time dus ik vind alles leuk. :smiley:

3 likes

Ik zit in quarantaine dus hoop dat iemand zo lief is om t bij mij langs te brengen :joy:🥲

7 likes

Nou, die koffietijd met loretta en quinty was nog cringyer dan ik verwacht had. Het waren namelijk geen loretta en quinty, maar 2 collega’s die als hun verkleed waren. Echt dikke dikke dikke cringe, kon het niet aanzien. Maar goed het kerstpakket verzacht de pijn

20 likes

Wij kregen een bon die we konden besteden in een online markt.
Een Rituals pakketje gekozen en 2.5 kilo vogelvoer.

4 likes

Wat een kat in de zak :rofl:

2 likes

Ik heb een lekker bedrag boven op m’n gewone loon gekregen. Wat doen jullie daarmee? Zet je het braaf op je spaarrekening of koop je er een cadeautje van voor jezelf? Ik wil graag dat laatste doen maar heb geen idee wat (2 weken terug al nieuwe parfum gekocht bijv.) en vind t ook stom om iets te kopen puur voor t kopen… Maar spaarrekening voelt ook zo saai.

5 likes

Gewoon een bedrag reserveren voor de eerstvolgende keer dat er iets is wat je wil?

2 likes

Kun je niet online gaan shoppen? Misschien kom je wat tegen. En zo niet, dan lekker bewaren voor wanneer je wel wat weet

Hahaha waarom denk ik hier niet gewoon aan 🥲🥲 goed plan inderdaad!

1 like

Lekker! Ik doe met m’n 13e maand vaak het grootste deel op m’n spaarrekening en dan een kleiner deel op mn betaalrekening en daar mag ik dan iets leuks voor mezelf van kopen. Als ik niet direct iets heb wat ik wil (gebeurt vrijwel nooit😬) dan zet ik dat deel ook even op m’n spaarrekening maar weet ik wel dat ik dat mag gebruiken en dus terug mag boeken.