Show je kerstpakket

Haha die kreeg mijn vriend ook. Mede ambtenaar😅

1 like

Hallo collega :smile:

1 like

Maar echt, wat een gezeik. Door het verlof van een collega, heb ik als kerst-fan de kerst dingen op me genomen. Leek me wel leuk, voor de afwisseling. Slechtste idee ooit, opmerkingen als :

  • zag daar en daar een factuur van voorbij komen. Krijgen we een borrelpakket? Vind dat echt niks…

als dat zo blijkt, dan geef je t aan de voedselbank?

  • we hebben door Corona bijna geen vrijdagmiddag borrels gehad, bedrijf houd veel geld over hierdoor. Vind wel dat we dat als kerstcadeau erbij moeten krijgen, normaal verbruiken we dat geld ook.

Uh nee.

  • 80x Wat zit er allemaal in het kerstpakket (in september)
  • een online borrel/kerst iets, dat is toch heel ongezellig?

nou dan kom je toch niet

  • Ja ik heb zus en zo gehoord, ja ik had echt iets anders gekozen (directe collega van diegene die weg is en het absoluut niet wilde)

Had t dan zelf gedaan?!?!

Nee ik vind het best leuk, maar ik ben wel een aantal mensen een heel stuk idioter gaan vinden hierdoor. Worden volgende week bij de mensen geleverd, ben benieuwd welke droeftoeters ik nog meer ga horen hierover. :joy::joy:

9 likes

Mijn ervaring is helaas hetzelfde. Ik heb het 2 jaar gedaan als onderdeel van “de feestcommissie”.

Never nooit meer!

Überhaupt, de feestcommissie…

We hebben eens een kerstfeest moeten organiseren voor 2000 medewerkers. Die moesten uit heel Europa ingevlogen worden (betaald) + 2 overnachtingen en diners (betaald) + een megafeest met afro jack met de hele avond gratis drank en eten.

Naderhand kregen we klachten dat de wachtrij bij de jassen te lang was en dat er in twee hotelkamers niet genoeg toiletpapier was. Het hele feest was dus kut geregeld, zogezegd.

Echt. Stik in je fucking toiletpapier. Oprecht het meest ondankbare wat ik ooit heb gedaan.

7 likes

Ik haat mensen. Zo fucking ondankbaar.

1 like

Jezus wat zijn sommige mensen kut

1 like

Oh wat erg! Mensen zijn zo ondankbaar.

Ik vond het al erg om iedere jaar het kerstdiner voor kleine groep te moeten organiseren. Ieder jaar was het weer te fancy, te gewoon, te duur, te goedkoop, niet gezellig genoeg, menu niet te uitgebreid enzovoort. En als ik aangaf dat ik het niet meer zou regelen omdat iedereen zeurde, wou niemand anders het doen en was het altijd van ‘ja, maar vorige jaar was het wel prima toch’. Dan wel eens…

3 likes

Dat is dan ook gewoon een kut idee, eerlijk is eerlijk.

Het gaat om “commentaar” als:
‘er zitten knakworsten in mijn pakket en die haat ik ik ben boos en m’n hele jaar is verwoest wat eenkut bedrijf!1!’

5 likes

:frowning:

Erge is, als ze zelf dit hadden betaald dan was het waarschijnlijk helemaal een top weekend geweest. “Ja we hadden te weinig toiletpapier, maar we vroegen het even bij de Balie. Zo geregeld. Echt een aanrader joh, zo klant gericht”

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vorig jaar wel een beetje teleurgesteld was dat ik een pakket kreeg dat uit verschillende soorten droge worst bestond (ik ben vegetariër) :grimacing:
Ik heb het weggegeven aan mensen die wel vlees eten en er natuurlijk niet over geklaagd tegen collega’s of bij mijn werkgever, maar ik vond dat echt wel een vreemde keuze. Het was ook echt alleen worst, haha (geen knakworst)
Dat is ook niet waar jij het over hebt natuurlijk ,maar blijkbaar wil ik er nog graag even over klagen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb ook een borrelpakket gekregen voor bij de online kerstborrel. Zit een klein flesje cava in, blikje frisdrank, chips en nootjes. Krijg volgens mij ook nog een bloemetje :smiley:

4 likes

Ik had een DIY cocktail pakket voor Sinterklaas! Voor kerst krijgen we geloof ik ook iets, maar het beste vind ik de dertiende maand. Heb dat nog nooit gehad en voelt echt als gratis geld :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Ah, leuk! Bestaat dat niet in Nederland?

Heb afgelopen week een cadeaubon van de Primera gehad met een tegoed van €100. En mag dinsdag een pakket ophalen. Vind het erg veel!

Ben erg benieuwd, dit is voor het eerst dat ik een kerstpakket krijg sinds jaren. Mijn vorige werkgever deed daar niet aan.

5 likes

Jawel, maar niet elk bedrijf doet een 13e maand. Ik heb bijv alleen een eindejaarsuitkering van 2%

3 likes

Jawel! Maar niet ieder bedrijf doet dat. Wij krijgen bij onze organisatie een eindejaarsuitkering, dat is een percentage van je bruto-jaarsalaris. Een dertiende maand is een extra maand loon.

1 like

Wij krijgen ieder jaar een halve kilo bonbons van een goede chocolaterie. Dat is een verademing na al die net-niet-pakketten bij vorige werkgevers.

11 likes

Ik werd uitgenodigd voor de digitale kerstborrel van mijn nieuwe werk waar ik in januari begin, echt super leuk! Kreeg gisteren via de post een cadeaukaart van de appie om wat te halen voor de borrel. Van mijn huidige werk krijgen we meestal een tegoedbon en chocola.

16 likes

Ik heb de factuur van ons pakket al een tijdje terug gezien. Wij krijgen een italiaans pakket.

Ik hoor net dat het een hele grote doos is. Ben benieuwd!! En mijn baas gaat ze zelf thuis brengen bij iedereen, echt zo lief (denk alleen niet bij mij want ben volgende week nog een dag op kantoor)

3 likes