Oh wel interessant! Ik ben gewoon niet iemand die heel veel meer durft te vragen en ik vind ook momenteel mijn werk heel leuk dus hoe cliché ook ik doe het niet zo zeer voor het geld.
Het was meer per toeval dat ik zo ben begonnen
Ja ik heb ook 1100 euro verschil tussen bruto en netto en kom zo aan de volgende berekening in België, 3 jaar ervaring financiële sector en kan ook hoger ingeschaald worden in de komende jaren
Nettoloon: 2000
Auto: 260
Benzine: 150
Telefoon: 20
Zorgverzekering: 7
Autoverzekering: 100
Wegenbelasting: 24
De rest gaat uit naar etentjes en sparen aangezien ik volgend jaar een huis wil kopen.
Jeetje wat laag!! Waar zou dat verschil in zitten? Hier hebben ze allemaal indicatie meerzorg. Ik weet dat ouders zich max 20 euro per uur mogen uitbetalen. Voor individuele zorgbehandelplannen schrijven wordt rond de 40 euro per uur voor betaalt. Zou dat dan zo per gemeente afhangen?
Ja en WLZ of WMO of Jeugdwet of Verzekering maakt ook erg uit. Voor dezelfde zorg wordt in de ene gemeente 12€ geschreven en in de andere 5.50€… kan allemaal.
Voor ambulante begeleiding krijg ik bij de ene cliënt 50€ (maar dat is echt de Max Max Max) en bij een ander 28€. Terwijl de laatst genoemde echt “zorgbehoevender” is als de eerste.
Maar beetje off-topic misschien
Inkomen:
2.350; 32u p.w. financiële hoek
Uitgaven vast:
484 huur
105 g/w/e
88 zorgverzekering
50 tv internet
66 autobelasting en -verzekering
25 lenzen en pil
21 gemeente belasting
15 parkeervergunning
9 mobiel abonnement
8 inboedel wa verzekering
Uitgaven variabel:
130 boodschappen
130 huisdier
100 tanken
50 uit eten
40 lunch op werk
30 thuisbezorgd etc
100 leuke dingen doen/winkelen/overig
800-1.000 sparen per maand
Heb nog wel wat vragen. Misschien zometeen even naar het zorgtopic? Anders gaan we wel erg off topic
Inkomen:
2400 netto voor 40 uur (financiële sector paar jaar ervaring)
Uitgaven
650 huur
550 naar gezamenlijke rekening voor gwl internet gemeente en boodschappen etc
105 zorg
25 telefoon
10 netflix
10 verzekeringen
200 vast sparen
Overig gaat naar etentjes, vakantie, leuke dingen en dan wat overblijft naar spaarrekening (ongeveer 300 - 500 extra).
Echt benieuwd in welke sectoren jullie werken qua inkomensverschillen ook.
Zo, dat is netjes. Ik dacht dat je net was begonnen. Of heb je per ongeluk je brutosalaris gedeeld?
Wow 2750 voor 16 uur klinkt echt top! Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
Ik ga morgen ook weer alles eens op een rijtje zetten, heb sinds deze maand een nieuwe functie dus ook wel goed even alles uit te rekenen.
Leuk dit! Ik ga m’n financiën morgen weer even bijwerken en zal het dan hier posten.
Nee, ik ben niet op de eerste tree begonnen omdat ik in het zij-instroomtraject heb gezeten!
Ik ga ook nog wel een keer
In
Stufi 1116
Zorgtoeslag 104
Huurtoeslag 191
Ouders 100
1511,66
Uit
Huur 593,22
CZ 110
Beleggingsrekening (niet echt een uitgave maar ok…) 50
Tele2 48 (gaat naar beneden)
Netflix + spotify 10
Swapfiets 13,50
Sparen 200
Inboedelverzekering 10 euro
Website bij jouwweb 10 euro
Goede doelen ong 25-50 (kan al die wervers niet weerstaan)
Totaal iets van 1100
En de rest is dan ‘leefgeld’
Ahhh zo chill
Inkomen
€1700 (32 uur)
€2900 (voltijd ploegendienst, maar op papier is dat 33,3 uren geloof ik omdat mijn vriend 7 dagen werkt en dan 4 of 5 dagen vrij is)
Uitgaven
€1350 hypotheek
€355 diverse verzekeringen (zorg, inboedel, levens, aov)
€150 g/w/l
€140 gemeentelijke belastingen
€59 internet
€416 autokosten (verzekering, mrb, brandstof)
€65 telefoonkosten
€35 overige abonnementen
€450 boodschappen incl hond en kat
€30 huishoudelijke artikelen
€30 etentjes/afhaal
€50 incidenteel
Totaal in €4600
Totaal uit €3130
Over: €1470
Wij geven onszelf €250 p.p per maand voor eigen uitgaven en/of eigen sparen.
Restant gaat naar de gezamenlijke spaarrekening. Op dit moment flink bezig in de tuin en sparen voor de bruiloft.
Jeetje wat een bedragen worden er verdient, lekker hoor!
Ik verdien 1800 netto voor 40 uur. Woon nog thuis dus kan er gelukkig nog van sparen om ooooit iets te kopen of anders te huren.
Hier nog 1! Ik ben al blij als ik 1200 euro in een maand verdien (en dat is dan veel voor mijn doen) met mijn 2 banen (1 in loondienst, 1 is ZZP). Maar dat laatste gaat komende jaren hopelijk verder stijgen
Netto inkomen 2450
Ik werk 40 uur per week bij een semi-NGO, ca. 8 jaar werkervaring, ben universitair opgeleid (sociale wetenschappen).
Uitgaven
Huur 730
GWL 80
DUO 125
Internet 30
Verzekeringen 37 (excl. zorg, die betaal ik jaarlijks in een keer)
Telefoon 30
Spotify & Netflix 18
Goed doel 10
Lenzenabonnement 19
Sportschool 48
Krant 13
Boodschappen 200 (ongeveer)
Sparen 400
Totaal vaste uitgaven: 1740
Ik ben hier best wel tevreden mee, weet dat ik niet SUPERgoed verdien maar ik red me meer dan prima. Vond het wel een behoorlijke aanpassing toen ik na een aantal jaar samenwonen alleen ging wonen, maar heb mijn financiële draai wel weer gevonden!
Netto inkomen £2680
Ik werk 40+ uur per week in business development (WO bachelor, ca 5 jaar werkervaring). Ik verdien geen bonussen maar heb wel een fietsplan (in augustus afbetaald) dus mijn daadwerkelijke inkomen is denk ik £2730.
Pensioenbijdrage (van mij en werkgever) en zorgverzekering (zowel NHS als prive) zijn hier al vanaf.
In Engeland krijgen we geen 13e maand of vakantiegeld - Maar mijn vriend heeft de afgelopen jaren wel een bonus ontvangen
Ik wil het inkomen van m’n vriend hier niet zomaar zetten maar dat is ong dubbel mijn inkomen netto, vandaar dat hij bepaalde vaste lasten betaalt (we hebben alleen een gezamenlijke rekening voor boodschappen enz)
Uitgaven
Hypotheek (mijn deel) £735
GWL en gemeentebelastingen, tv, internet: £0 voor mij, maar in totaal zo’n £300 denk ik
Schoonmaakster: £24 (mijn deel, totaal £48)
Reiskosten (buiten Corona): £150 per maand
DUO 150 EUR (maar betalen ouders dus voor mij £0
Telefoon £0, werktelefoon mag ik prive gebruiken
Netflix (betalen ouders), Spotify family (betaalt vriend) £0
NowTV, Amazon Prime, Disney+, Audible: £24
Sportschool £38
Personal Trainer: £150 ong, maar hier ga ik binnenkort mee stoppen
Personal Body Plan: £20
Classpass: £15
Gezamelijke rekening (boodschappen en afhalen) 300
Totaal vaste uitgaven: £1456
Vrij te besteden: £1224
Ik heb al m’n spaargeld in ons huis geinvesteerd (4 maanden geleden) en heb sindsdien nog niet kunnen sparen (Meubels gekocht, nieuwe huisdingen, verhuiskosten waren hoog en we hebben 2 maanden in Airbnbs gewoond dus dat tikte ook nogal aan.). Hopelijk kan ik nu weer gaan sparen, zeker nu ik even tijdelijk geen reiskosten heb en ook niet buiten de deur lunch/eet.
Wat goed dat jullie je uitgaven zo bijhouden. Ik heb naast de hypotheek en verzekeringen echt geen idee wat er hier uitgaat…
Wij maken 1x per jaar een Excel’etje. Maar op dit precieze moment weet ik het ook niet