Maar je bruto en netto loon verschillen toch sterk?
Dat zie ik ook als belastingen. Op die manier betaal ik elke maand 1200 euro aan de staat.
Via mijn jaarlijkse belastingen trek ik ook elk jaar terug door eigen woning en pensioensparen.
Hahaha sorry foutje
Dat klopt inderdaad. Ik betaal ongeveer 100 euro per jaar zorgverzekering. Het zal inderdaad uiteindelijk wel ongeveer op hetzelfde neerkomen. Ik woon amper 5 minuten van de grens van Nederland en huizen zijn daar echt wel heel wat goedkoper maar dat zal regio afhankelijk zijn.
Inderdaad dat is een groot verschil, op die manier betaal ik ook belastingen natuurlijk. Ik heb nu ook een woonlening en pensioensparen en ga dus nu meer terugkrijgen van de belastingen.
Grensregio’s weet ik niet, maar waar ik huurde (Gent) was dramatisch goedkoper dan in de Randstad, maar dat is ook absurd duur geworden. Mijn zorgverzekering was maar 7,50 per maand in België zoooooo zuur om dan weer terug te moeten naar de €130 ofzo. In ieder geval kon ik van mijn Belgische loon veel meer opzij zetten dan in Nederland.
Maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan de sector. Die €3500 netto gaan sommigen van ons in NL nooit verdienen, ook niet met 35 jaar werkervaring.
Ja klopt het is voor in de toekomst misschien niet heel ideaal. Je neemt ook best een risico
Toch denk ik voor nu prima volgend jaar doe ik misschien wel weer iets anders.
Soms hoor ik wel eens uurtarieven van 50 euro… Vind het soms wel eens shocking maar ik ben ook absoluut geen rekenwonder dus misschien is 50 euro wel realtisch? Vind het soms best een moeilijke wereld om te begrijpen. Ouders betalen zich dacht ik standaard 20.euro per uur uit
Je wordt uit PGB betaald?
In de zorg (zeker PGB zorg… en nog zekerder jeugdwet PGB) zijn de uurtarieven gewoon schrikbarend laag…
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Ik vind het niet laag
Het overgrote merendeel zelfs gaat dat nooit verdienen. 2800 bruto is een modaal maandinkomen in Nederland @ de Belgen, weet niet hoe het bij jullie is maar de laatste paar inkomens die hier net genoemd werden waren echt bovengemiddeld hoog hoor.
Welnee joh! Ik haal ook bij lange na geen 2000 netto en ik kom echt niets tekort en ik woon alleen.
Vind het echt stom dat mensen hier hun kasboekje posten en er vervolgens discussie komt over hoge salarissen. Alsof je je bijna moet schamen dat je geld verdient
Dat ligt dan wel weer aan je huur Ja sorry ben gewoon gefrustreerd over die enorme huurprijzen hier icm net boven sociale huurgrens verdienen.
Die is niet zo laag hoor!
Edit: maar idd kan me voorstellen hoe frusterend dat is, echt geen makkelijke markt.
Mooi dat schema!
Ik heb even geen zin om alles op te zoeken. Ik krijg 2200 per maand voor 1,0 fte en hou een paar honderd over.
Niet? Als je alles echt wil regelen voor jezelf (dus een degelijke arbeidsongeschiktheidsverzekering, een degelijk pensioen en ook nog een degelijk uurloon) moet je meer factureren. Om €15/u netto over te houden moet je eigenlijk al €50 factureren. Met wat beginnersbelastingvoordeel en wat snijden in je kosten kun je netto best lekker uitkomen nu, maar wat als je morgen aangereden wordt en een half jaar (of langer) niet kan werken? Wat als je nooit meer je beroep kan uitoefenen? Wat als je straks met pensioen wil? Van de bijstand of de AOW kun je die huur niet betalen. In de zorg wordt net zo goed uitgebuit als bij PostNL naar mijn mening.
Waar zie jij discussie? Wat een onzin dat mensen zich moeten schamen daarvoor, ik zie geen enkele rare reactie daarop. Alleen een normaal gesprek en vragen tussen meerdere personen over wat gebruikelijk is in welke regio, sector en met welke werkervaring.
Dit dus hihi.
Maar 30-40€ is vrij hoog voor de PGB standaard.
Als ik hier naar de jeugdwet tarieven kijk, durven ze voor een Meervoudig beperkt kind, wat geïndiceerd is voor individuele begeleiding, en afgewezen wordt bij logeeropvang (te druk, te weinig 1-op-1 etc), max 8.12€ per uur gegeven aan een zorgverlener met KVK inschrijving. En ik heb ze lager gehad…
Er wordt veel uitgebuit idd…
Haha ligt eraan waarmee je het verdient… (#neverforget)
Nee maar dat valt wel mee toch? Is een beetje projectie van je misschien het is gewoon niet heel realistisch dat iedereen zoveel verdient omdat modaal veel lager is. Dus dan kun je je idd afvragen of vooral de mensen die veel verdienen hier posten en de mensen die weinig verdienen hier minder posten.
Ik heb ook weer een update van mijn kasboekje:
Salaris: 2850 netto (40 uur p/w, 5 jaar werkervaring, adviesbranche)
Woonlasten: 300 euro aan vriend voor huur, g/w/l, belastingen, tv, internet en abonnementen op Spotify en Netflix
Mobiel: 20
Swapfiets: 16,50
Kobo: 13
Bank en verzekering: 10
Bijtelling lease-auto: is verrekend met salaris
Parkeervergunning: 25
Boodschappen / uit eten: 300
Studieschuld: 330
Zorgverzekering: in één keer betaald einde vorig jaar
Sparen: ongeveer 1000 per maand