Show je kasboekje

Ja klopt, moet wel zeggen dat ik ZZP-er ben dus ik alleen belasting betaal en nog helemaal geen rekening hou met pensioen
Heb nu nog een hele fijne startersregeling dus de eerste 3 jaar zit ik gunstig in de belasting
Ik zou alleen wel even iets beter moeten sparen

2 likes

Je bent zzpā€™er toch? Heb je dan ook al belasting ed betaald en arbeidsongeschiktheidsverzekering/pensioen? Want ik vind dit meer klinken dan ik op voorhand dacht bij je beroep! (Maar dat was dus gebaseerd op loondienst maar dan heb je ook onregelmatigheidstoeslag natuurlijk)
Edit: je gaf het antwoord al!

2 likes

Klopt maar heb een vrij hoog uurtarief en draai regelmatig diensten van 28 uur (heel weekend) dus dat tikt dan wel aan.

1 like

Dat klopt, maar als ik dat niet doe word ik te laag ingeschaald. Dus ik heb geen andere keuze. @Wonderland

2750 voor 16 uur? :scream::scream::scream:

16 likes

Ik dacht ik wel ok verdiende, maar als ik dan toch hier bedragen zie staan denk ik ajooo wat doen zij wat ik niet doe (en welke sector had ik moeten zijn, want ik zit al in een best prima betalende sector)
(Edit en wederom; wat zou het toch chill zijn als je die vaste lasten door twee kon delen :sob: maargoed, je vrijheid kost geld :stuck_out_tongue: grapje)

11 likes

Ja ik zag dit ook en waarschijnlijk (hopelijk haha) een foutje maar ik dacht ook even ā€œomg savageā€

7 likes

Wat een lonen hier allemaal! Ik ben al heel erg blij met mijn bijna 2000 euro netto :sweat_smile: maar als ik dat hier zieā€¦ liggen de lonen in Nederland zoveel hoger dan in BelgiĆ«? Zelfs vrienden van mij met een master hebben niet zo een hoog loon.

3 likes

Ik ben heel erg benieuwd naar wat iedereen ongeveer doet en hoeveel werkervaring men heeft. Kunnen we dat er voortaan bij zetten?

13 likes

Mijn maandsalaris is inclusief vakantiegeld. Dat maakt nogal uit natuurlijkā€¦ Vergeten erbij te zetten

Ik dacht dat lonen in Belgiƫ juist hoger liggen, dat belasting daar ook lager is.

Nog een Belg hier.
Ik heb ook de indruk dat de lonen in Nederland hoger liggen door dit topic.
Ik ben ook altijd erg verbaasd als ik de bedragen hier lees.

2 likes

Weet niet hoe de lonen in vergelijking met Belgiƫ liggen, maar wat je verdient is ook zo sectorafhankelijk. Ik zit op 2000 netto voor 32 uur (ga binnenkort wel iets stijgen) met een master, mijn vriend heeft maar 1 jaar meer werkervaring en verdient ondanks enkel bachelor twee keer zoveel.

1 like

https://www.demorgen.be/nieuws/is-belgie-een-goed-land-om-in-te-werken-dit-zeggen-de-cijfers~b7084a4a/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Belasting is hoger in Belgiƫ. Geen idee verder hoe het zit qua wat Jan Modaal daar verdient.

1 like

Dat weet ik niet zeker, maar ik vond het leven wel goedkoper in Belgiƫ dan in Nederland. Nederlandse zorgverzekering is bijv veeeeel duurder (100+ in de maand en meer zelf bijleggen bij behandelingen), woning huren in grote steden is duurder (koop weet ik niet), en de sociale zekerheid is in Belgiƫ ook beter. Dus uiteindelijk moet je in Nederland met je loon ook wel meer zelf betalen, dus reƫel ben je niet per se beter uit!

Ik heb nog nooit belastingen moeten betalen, ik krijg meestal meer dan 1000 euro terug en had de vorige keren nog geen eigen huis. Nu wel dus normaal gezien krijg ik nog meer terug. Ik weet niet hoe dit in Nederland gaat natuurlijk. Ik werk in het onderwijs, dat is natuurlijk niet de best verdienende sector. Maar die lonen hier pfoeā€¦ 3500 euro netto, dat is pas na 30 jaar werken dat ik dat krijg.

1 like

Werk met kinderen/jongeren met niet aangeboren hersenletsel & immuunziektes
ZZP

12 jaar werkervaring, uurtarief van wat ik doe ligt tussen 30/40 euro per uur

2 likes

Klinkt heel oneerlijk - maar mijn man heeft helemaal geen diploma na de middelbare school, en werkt ook op HBO+ niveau voor 3300ā‚¬ netto :cold_face:ā€¦
Het is zo sector afhankelijk denk ik.
(Edit: hier moet wel bijtelling lease auto nog van af. Anderzijds moet het leasebudget er misschien weer bij :crazy_face:?)

Ik kan dat zelf met vlagen ook slecht verkroppen met mā€™n HBO, uni Bachelor en bijna Master uni. :crazy_face::see_no_evil:

2 likes

Ik vind 30ā‚¬ niet veel. Per uur. Als je daar wel pensioen, buffer voor ziekte/verzekering , belasting en registraties van moet bijhouden (& die kosten een vermogen haha)ā€¦

Ja ik ben 31, heb 2 masters gedaan, anderhalf jaar werkervaring en verdien 2200 netto voor 36 uur. Dacht altijd dat ik het wel netjes deed maar als ik dan hier kijk twijfel ik soms toch of ik de juiste levenskeuzes heb gemaakt :joy:

6 likes