@fishing @Wonderland kijk eens naar Brightpensioen. Ook kun je beleggen met belastingvoordeel als zzp-er. Een aanzienlijk deel kan je van de belastingdienst weer terug krijgen. Veel zzp-ers weten dit helemaal niet.
Salaris 2800
Huur 1000 (nu huisgenoot die 500 betaalt)
Nuon 100
Water 20
Zorg vz 120
Tv en internet 40
Mobiel 25
Sportschool 25
Krant 12,50
Swapfiets 15
Inboedel en aansprakelijkheids vz 15
Reisverzekering 5
Regionale belastingen 20
Auto vz 45
Wegenbelasting 35
Boodschappen 200-250
Uit eten en lunch 100
Benzine 100
Studieschuld 350
Sparen 500
Ja het is echt zo dat boodschappen duurder zijn geworden! Ik schrik nog regelmatig en ik ben niet verhuisd. Gelukkig woon ik dichtbij een Lidl, dat scheelt, maar dan nog voel ik het wel. Moet zo kut zijn voor mensen die echt elke euro moeten omdraaien.
Ik heb het hele topic doorgelezen, en jammer dat deze al een tijdje ‘dood’ is. Ik verzorg daarom even wat nieuwe input!
Wij gooien alles op een hoop en maken van daaruit allebei een bedrag over naar onze priverekening
In:
Mijn inkomen: e2630 netto voor 32u (bedrijfskundig, 10 jaar werkervaring)
Man inkomen: e2450 netto voor 38u (daar is bijtelling auto a e500 dan al vanaf)
Belastingteruggave (dit jaar een stuk hoger wegens aankoop woning, en combinatiekorting): €420
Kinderopvang toeslag: €368
Uit:
Hypotheek 1105
Kinderopvang 808
Voorschot elektra en gas 140
Verzekeringen (zorg, inboedel, reis, etc) 354
Internet en tv 110
Spotify en Netflix 30
Aflossing DUO man: 130
Privérekening ik: 400
Privérekening man: 400
Sparen dochter e50
Uitgaven voor dochter e150 (luiers, kleding overigen)
Kosten bank e5
Telefoonabonnementen allebei e110
Schoonmaakster e80
Boodschappen e450
Uitjes en cadeautjes e75
Sparen e1150
Reservering voor te betalen belastingen e100
Sportschool e70
Postcode loterij e30
En alles wat overblijft gaat elke maand makkelijk op aan etentjes, leuke dingen etc.
We hebben het, vind ik, erg goed. We zijn jaren geleden samen begonnen waarbij we echt elk dubbeltje hebben moeten omdraaien (gezamenlijke inkomsten waren toen de helft), en aan het einde van de maand vissticks en gekookte aardappelen moesten eten omdat ons geld op was en we pas over 2 dagen weer salaris kregen.
Ja een keer per kwartaal en zetten we op rekening van dochter
Jouw lage inkomen voor zoveel uren werk verbaast me echt. Ik ben heel blij voor je dat je binnenkort meer gaat verdienen. Het is maar geld maar het komt nu toch op me over alsof je ondergewaardeerd wordt waar je zit.
@morganfreeman helemaal eens met wat hier gezegd wordt. Zijn er nog toeslagen waarop je aanspraak kunt maken?
Fijn in elk geval dat je vooruitzicht hebt op wat ruimer inkomen!
Ja, dat is het ook. En dat besef ik me dagelijks. Zeker omdat we ook tijden kennen waarbij we het minder goed hadden.
Ah dat is een mooie verhoging, en netjes aangezien ze vast je salarisstrook gevraagd hebben? Dan is het wel gul. Hopelijk kan je er fijne dingen mee doen. Aangezien je waarschijnlijk al rond wist te komen, is het toch een mooie extra.
Ik verbaas me dat je met zo’n inkomen kinderopvangtoeslag krijgt! Of is dat altijd zo, ongeacht je inkomen? Ik heb geen idee hoor! Geen kinderen . Wel heel relaxed en fijn dat jullie het nu zo goed voor elkaar hebben nadat het in het verleden wat minder ruim is geweest.
Bijna iedereen krijgt kinderopvang toeslag. Ze betaalt ook echt veel kinderopvang als ik het zo snel zie al over de 400 euro netto per maand
Inmiddels veel veranderd
Inkomen
3200 netto (ZZP, 36 uur per week)
325 kindgebonden budget
140 combinatie korting
300 alimentatie
100 kinderbijslag
Totaal : 4065
Uitgaven
1300 huur
120 gwl
150 kinderopvang
15 Spotify
40 sportschool
60 zwemles
120 verzekering
1805 uitgaven
Hou dan ongeveer 2260 van over…hoef er alleen van te tanken en boodschappen te doen
Ik vind dat echt weinig! Met 32u werken heb je je dus zo’n 128 uur opvang nodig. Dan betaal je betoog maar iets boven €3 p uur voor opvang. Is toch niet veel? Zeker niet als je dan naar het netto inkomen kijkt (+ met zijn tweeën). Ik dacht dat eigen bijdrage wel meer zou zijn.
@anon12348926
Ja die toeslag klopt wel, het moet wel gek lopen zouden we moeten terugbetalen. Onze eigen bijdrage is alsnog ruim e400 per maand. Het is wel inkomensafhankelijk, de hoeveelheid toeslag die je krijgt voor kinderopvang. Volgens mij is het zelfs zo dat bij eenverdieners of lagere inkomens de toeslag bijna even hoog kan zijn als de kosten voor kinderopvang, waardoor je eigen bijdrage veel lager is.
Nou ja je weet niet haar situatie, je hebt nu al direct een aanname dat ze fulltime kinderopvang afneemt
Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien.
Wij maken 2 dagen per week gebruik van kinderopvang
Dat klinkt als een financieel fijne situatie. Ben je alleenstaand?
Oja je hebt gelijk, hoeft natuurlijk niet die uren! Met twee dagen kom je op €6/€7 p uur en ook dat vind ik niet veel.
Weinig uitgaven zeg, betaal je geen gemeentelijke belastingen, telefoon abonnement, tv aansluiting/internet, inboedel en/of aansprakelijkheidsverzekering, en als je een auto hebt wegenbelasting en autoverzekering?
Zo ja, riant inkomen