Show je kasboekje

Hier op FF denkt iedereen behoorlijk links. Jouw reacties hierboven staan behoorlijk haaks op dat linkse gedachtegoed en lees ik vaker op dat forum.

Ik ken Coco verder niet maar vond die opmerking echt niet super shocking. Ik ben overigens ook links :wink:

4 likes

We willen allemaal functionerende ziekenhuizen, grote snelwegen, veilige steden en goede scholen, maar belasting betalen is zonde van je geld :woman_shrugging:t3:

43 likes

Bedankt dat jullie mij doen inzien dat ik z.s.m. een andere baan moet zoeken.

Oh, ik ben niet rechts eigenlijk.
Maar moet toegeven dat ik wel vaak hard’ ben. Kom misschien lulliger/rechtser over dan dat ik bedoel. En ik weet dat we het heus goed hebben in Nederland.

En ben blij dat we een zorgstaat hebben. Maar vind het faken van ziekte of problemen voor een uitkering gewoon een no-go. En ik zeg toch niet dat het slecht is om belasting te betalen, maar dat het soms gewoon kut is?

2 likes

Ja maar IK heb geen auto dus waarom moet IK betalen voor wegen. Ieder voor zich hoor! De wereld is oneerlijk blabla.

3 likes

Ja belasting betalen ontkom je nou eenmaal niet aan en is uiteraard goed en al zouden er veel minder mensen zijn met een uitkering betaal je niet minder belasting

1 like

Klopt en er wordt heus wel goed voor “ ons “
gezorgd maar het contrast is gewoon soms zo groot. Ik ben juist een voorstander van toeslagen etc maar heb gewoon weinig sympathie voor in dit geval moeders in de bijstand en dan wel er bij klussen zodat ze van alles max krijgen

Ik kan er dus echt niet wakker van liggen als iemand een uitkering ‘faked’. Sowieso dat hele vergelijken met elkaar snap ik echt niet. Waarom niet gewoon blij zijn met het salaris dat je hebt

11 likes

Maar dan kun je toch niet stellen dat jij ‘gestraft’ wordt. Zij houden zich dan blijkbaar niet aan de regels.

2 likes

Het enige jammere aan het belastingstelsel in nederland vind ik dat je geen arbeidskorting krijgt bij een tweede baan, waardoor je soms voor 8 euro per uur moet werken en te weinig overhoudt aan het einde van de maand. Voor de rest vind ik belasting betalen geen enkel probleem, want voor zover ik zie gaat het naar de zorg, de wegen, het onderwijs, de uitkeringen en toeslagen.
Ik kom uit een land waar de corrupte politici de belastingen in eigen zak steken en dat witwassen dus vind NL echt een walhalla.
Je betaalt veel, maar ik ben dan ook zo brutaal om te denken dat ik niet alleen iets goeds probeer te doen voor mijn familie/vrienden/bedrijf, maar ook voor het land.

3 likes

Nou vind ik wel, gestraft is misschien niet het goede woord maar ik kan in mijn sector niet van 09-17 werken dus werk regelmatig ook weekend en nacht wat toeslag oplevert maar daar betaal ik dan ook weer fors over

Ja met een onterecht verkregen uitkering leef je alsnog alles behalve ruim.

Het is niet alsof je daar met een gemiddeld salaris jaloers op zou zijn.

6 likes

Dit bedoel ik. En ik ken er zoveel, dat het soms Een piepklein beetje steekt. Wil niet zeggen dat ik het heel belasting afkeur of iets dergelijks.

Maar het is gewoon wel naar als iemand heel hard werkt en allemaal overuren maakt om iets te kunnen doen. En dat je dan heel veel extra moet betalen en brieven krijg met let op je kinderopvang toeslag. Dan baal ik wel ja. Misschien een beetje kinderachtig van mij, nou sorry dan.

1 like

Die snap ik en vind ik ook erg mooi zou oprecht willen dat ik er zo over kon denken. :wink: lukt helaas niet op dit moment omdat ik ook erg weinig mijn kinderen zie

Ja wat kan ik verder zeggen. Als ik nuchter denk snap ik natuurlijk ook wel dat die paar rotte appels niets uitmaken. Maar in sommige situaties denk ik ook wel eens: wat een kutwijven, lekker bitter.

Wel rot om te horen om dat ik schijnbaar zo rechts overkom. Vind het soms moeilijk om met veel gevoel te denken en vind daarom heel veel aanstellerij. Maar vind het juist wel leuk om te zien hoe andere denken.

Ik krijg idd geen loonheffingskorting over mijn 2e baan en dat is nu elke maand even ‘vervelend’ (tussen haakjes want voor die 2e baan nooit een hoger bedrag gehad dan dit dus ik weet eigenlijk niet wat ik mis), maar als het goed is krijg dat (of iig een groot deel daarvan) volgend jaar terug met mijn belastingaangifte. Dus dan valt dat nadeel wel mee toch?

1 like

Ik vind het niet per se ‘rechts’, ik vind dat overal nu links/rechts bij gehaald worden, terwijl veel mensen geen van beiden zijn of soms de ene soms de andere.

Het is, in mijn ogen, alleen onsympathiek om ‘uit te halen’ naar ‘beneden’ ipv ‘naar boven’.
Als in: het is altijd makkelijk om mensen die sociaal-economisch onder je staan aan te vallen, terwijl zij niet de oorzaak van een probleem zijn, maar ‘symptomen’.

Eigenlijk zou je je ‘omhoog’ moeten richten, naar degenen die het beleid maken en uitvoeren, die bepalen. Maar het is veel makkelijker om naar beneden dan naar boven te kijken. Niet dat jij dat als enige doet, dat is juist iets wat je veel ziet. Maar het heeft zo weinig effect.

20 likes

Eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel je terugkrijgt van de belasting, want je krijgt naar mijn weten alleen korting bij 1 werkgever. Als je 21 uur bij de ene werkt waar je korting krijgt en de overige 19 uur bij de andere, krijg je daarvoor geen belasting terug, toch? Misschien moet iemand met meer kennis, mij even corrigeren.
Ik werk bij 1 werkgever meer dan 40 uur en verdien superweinig, maar durf niet weg te gaan, omdat er weinig vacatures zijn voor 40 uur. De meeste zijn voor 24-32 en twee banen combineren zonder arbeidskorting, daarmee ga ik er financieel niet veel op vooruit, maar ben nog steeds alles aan het uitzoeken en misschien kraam ik nu alleen onzin uit. Aan deze post heb je ook niks, sorry! :joy::joy:

Heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Vond dat altijd maar een beetje een ver van mij bed show terwijl dat andere veel in mijn omgeving gebeurt. Dat maakt dat je daar wat sneller je pijlen op richt, terwijl het eigenlijk helemaal niets oplost. Wel iets om bij stil te staan en het vanaf de andere kant te bekijken. Thanks voor je bericht.

1 like