Show je kasboekje

Dat kan, als er bijv. nog dingen afgeschreven moeten worden. Je kunt elk uitgaand bedrag een datum geven, maar dan verspringt steeds je nog te besteden bedrag. In de app Financieel

Mijn inkomsten zijn rond de 3000 euro netto Per maand

Huur: 1300
G. Belastingen 85
Spotify: 15
Gwl : 120
Verzekeringen : 150
Telefoon: 35
Internet : 40
Opvang : 100

Inkomsten:
Loon mezelf: 2300
Loon vriend: 2700

Uitgaven:
Hypotheek: 740
Lening aan ouders: 333
Internet e.d.: 20
Elektriciteit: 100
Sparen: 2500
Verzekeringen: 50
Telefoon: 30
Zorgverzekering: 16
Netflix: 10

Auto is van het bedrijf waar mijn vriend werkt, dus geen kosten voor diesel en verzekeringen

Over voor boodschappen en leuke dingen (en alles wat ik hier vergeten ben): 1200
Ik woon ook in België, ons spaardoel is zo groot omdat we nog een tweede huis bij wensen te kopen. Momenteel wonen mijn vriend en ik op een appartement, en dat willen we dan verhuren. In februari komt er een baby bij, dus dat zal ook veel veranderen waarschijnlijk.

1 like

En boodschappen? :smiley:

Ja dat verschilt heel erg
Denk zo 50 euro per week en 30 euro per week benzine

Ik heb nou de app financieel gedownload en helemaal ingevuld. Maar vind het jammer dat je buiten je vaste kosten geen uitgaves kan invoeren. Wil even goed in kaart brengen wat we uitgeven aan bijvoorbeeld boodschappen en kleding etc. Iemand nog een tip voor een andere app?

Ik voel me echt shit door mijn salaris als ik het hier allemaal lees. Werk 32 uur en verdien 1700 netto. Heb echt iets niet goed gedaan in mijn salarisonderhandeling.

2 likes

Ligt ook heel erg aan in welke sector je werkt toch? Ik verdiende ook 1800 netto ook toen ik net begon (40 uur). Daarna al snel promotie maakt dus verdien daarom nu iets meer, maar dat is niet zo’n heel gek startbedrag in de sector waar ik werk.

(Tenzij je al heel veel jaren werkt, sorry dan is dit niet opbeurend haha)

Inkomsten: 2100
Ga vanaf januari weer wat omhoog

Uitgaven:
Gezamenlijke rekening 1050,-
Zorgverzekering 95,-
Mobiel abonnement 18,50
Verzekeringen 10,-
Sportschool 100,- (is tijdelijk want betaal in drie maanden voor het hele jaar)
Sparen 500,-

Blijft ongeveer 300,- over voor kleding, uitgaan, uit eten enzo. Koop nu drie maanden geen kleding dus dat geld heb ik ook opgespaard voor vakantie.

Oh en ik werk 40 uur, maar heb een 36 uurs contract dus bouw compensatie uren op.

Inkomsten:
Salaris: 1500 netto (32 uur, doe een traineeship)
Zorgtoeslag: 54
Totaal: 1554

Uitgaven:
Sportschool: 21
OV: ± 50
Huur: 400
Telefoon: 18
Boodschap: 200 (denk ik)
Internet: 15
Totaal: 704

Zorgverzekering heb ik aan het begin vh jaar in 1x betaald.

850 over dus, ik spaar op het moment niet echt dus dat gaat allemaal op aan leuke dingen doen. Toch maar even wat zuiniger aan doen misschien :’) Ik ben minder gaan verdienen tov mijn vorige baan maar heb m’n uitgavenpatroon niet aangepast.

Inkomsten:
Loon: 2050

Uitgaven:
Huur: 815
GWL: 75
Internet: 27
Telefoon: 12
Zorgverzekering: 120
Bioscoopabonnement: 17,50
Spotify: 3,75
OV: ongeveer 50
Totaal: 1120,25

929,75 over voor boodschappen (ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik daaraan uitgeef per maand) etc.

Ik ook zoiets. Maar kon er niet echt over onderhandelen, want gewoon schalen en treden die vast staan. Ligt bij mij aan de sector waaronder ik val (cao social work, terwijl ik rechten heb gestudeerd, dus in vergelijking met andere banen verdien ik niet veel, maar ach)

1 like

Ik werk 28 uur per week vanaf 2020. :slight_smile:

Ja ik vind dat iedereen hier netto ook echt veel verdiend! Ik hou 2100 over voor 36 uur dus dat is vergelijkbaar met jou.

Wat mij dus heel erg tegenviel is hoeveel er nog van m’n salaris af gaat. Ik krijg namelijk 2900 bruto (heb onderhandeld) en was daar wel echt tevreden mee maar toen ik erachter kwam hoeveel dat netto is viel dat me wel echt tegen.

2 likes

Ik wilde dit topic ook als inspiratie gaan gebruiken, maar merk toch dat ik hem niet meer ga volgen. Voel me echt minderwaardig door, terwijl dat helemaal niet hoeft, haha.

3 likes

Ik werk in een onderwijsfunctie (niet voor de klas) en ben al een paar jaar geen starter meer, haha. Heb gewoon pech vrees ik.

Jaa bizar he die belasting die er af gaat. Bij mijn vriend denk ik wel eens nou daar kunnen ze weer 2 uitkeringen van betalen.:triumph:

Ik weet dat het niet zo werkt en ik vind het goed dat er uitkeringen zijn enzo. Maar soms wel kut als iemand heel hard werkt en er word zoveel afgetrokken.

Jaa inderdaad! De afgelopen maanden hebben we verbouwd dus hij heeft veel over uren gedraaid en dan denk ik wel eens lekker hoor, bijna 2000 euries naar de galamiezen, lekker een heel salaris voor niets gewerkt.

En dan helemaal als je mensen met uitkeringen naar festivals ziet gaan en in een audi rijden. Omdat ze ‘alleenstaand’ zijn. Ja alleen ingeschreven, ja.

En dan ben jij een echte alleenstaande moeder, die het ook nog voor elkaar krijgt om te werken, en dan mag je lekker dokken.

Is toch omgekeerde wereld?

3 likes

Ja, ik dacht even dat ik per ongeluk op het Viva forum zat.

9 likes

Hoezo?
@En_17_Anderen