Oh ik zie nu dat ik de post sparen € 500,00 niet heb opgenomen.
De kosten van de boodschappen reken ik niet mee bij mijn overzicht omdat mijn vriend die dus betaalt.
Scherp trouwens haha!
Oh ik zie nu dat ik de post sparen € 500,00 niet heb opgenomen.
De kosten van de boodschappen reken ik niet mee bij mijn overzicht omdat mijn vriend die dus betaalt.
Scherp trouwens haha!
Als ik dit zo lees, vraag ik me soms echt af waar het bij ons mis gaat soms haha. Mensen die € 750,00 sparen terwijl ze hetzelfde inkomen hebben als wij. Mi gado, ik ben al blij als het lukt om € 200,00 te sparen per maand :’)
Inkomsten:
Loon: ongeveer €1000 pm (16 uur)
Uitgaven:
Ov: gemiddeld €100
Sporten: €25
Contributie: €35
Verzekering : €35
Telefoon: €40
Collegegeld: €200
Benzine: €15
Totaal uitgaven = €450
Wat er met de rest van mn geld gebeurt geen idee!
Herkenbaar. 38u contract, 10 uur “vrijwillig” onbetaald voor onderwijs. Praktijk 50-55u.
In: 2500 (werk full time/40u per week)
Uit:
Huur (all in): 580
Zorg verzekering (incl. hoogste tandartsverzekering): 140
Andere verzekeringen: 20
Aflossen studieschuld: 100
Telefoon: 25
Sportschool: 20
Bijdrage zusje: 25
OV: 50
Lunch op werk: 50
Spaarrekening:500 - 750
Aandelen plan: 150
Dan heb ik meestal rond de 600eu over voor boodschappen, uiteten, drankjes, take away, kleding etc Spaar elke maand minimaal 500eu, 750eu is het doel maar dat lukt me niet altijd. Als ik dan een jas of paar schoenen koop oid dan haal ik dat gewoon van mijn spaar af.
Even duidelijk vermelden dat het om PONDEN gaat hieronder, voordat iedereen doordraait.
Ik werk sinds een paar maanden fulltime (36 uur) en was daarvoor een student. Ik merk wel dat ik ontzettend moet wennen aan dit salaris, want heb vijf jaar maximaal geleend en alle loon wat ik erbovenop verdiende was leuk meegenomen. Ik schaam me wel best erg dat ik niks gespaard heb en zo luxe heb geleefd. Moet daar nu wel voor boeten en mijn levensstijl zeer aanpassen.
Salaris: ca. 1330 (afhankelijk van hoeveel weekenddagen ik werk in de maand)
Huur: 450
Stadsbelasting/Gas/Elektriciteit/Internet: 104
OV maandkaart: 57
Netflix: 6
Telefoon: 15
Boodschappen/kleding/uit eten: 398
Naar NL rekening: 300
Heb nog een paar abonnementen in NL, zoals lenzen, Spotify, Apple opslag. Heb geen Britse spaarrekening dus gebruik het geld op de Nederlandse rekening vooral om te sparen voor vakanties enz.
Betaal dus geen zorgverzekering hier, maar als ik naar de tandarts zou gaan moet ik wel bepaalde behandelingen zelf betalen.
Ik vind het echt weinig salaris maar het is een startersbaan in het culturele veld, dus het feit dat ik een 36 uur vast contract heb direct na mijn afstuderen is al een mirakel op zich.
Ja klopt, nog niet in opleiding.
Sta nu op een afdeling waar ik niet af wordt gelost, dus als het heel druk is kan het ook zomaar van 8 tot 19-20u zijn. Gelukkig is dat nog niet heel vaak voorgekomen.
Is je opleiding tot anesthesioloog in België 5 of 6 jaar?
Heel wat minder actie, geriater
Wow ik lees het even door en ik ben gefascineerd, er zijn gewoon mensen die per maand gewoon meer sparen dan ik zelf binnen krijg. Voordeel van een grotemensen baan haha
Haha nu je het zegt. Ik heb inmiddels een grotemensenbaan en spaar 500,- per maand en vind dat soms weinig maar tijdens studie verdiende ik dat niet eens haha. Wel goed om het in perspectief te zetten
Ja klopt! De combinatie van somatiek, cognitie en sociale aspecten vind ik heel interessant. Ook veel ethische kwesties. Veel mensen denken dat het saai is, maar integendeel
500 eu per maand sparen is echt mijn droom, wat lijkt me dat relaxed. Gewoon nooit meer geld zorgen (in mijn hoofd dan, grote uitgaven kunnen nog steeds heel groot zijn). Ik heb vorige maand welgeteld 1,90 naar mn spaarrekening voor mijn studie over kunnen maken :’)
Maar, we krijgen nu wel huurtoeslag dus er gaat 90eu van mijn huur af!!
Ja is ook gewoon heel fijn, daarom onzin van mij om er zo over te denken. Maar merk gewoon dat ik vaak ga vergelijken met anderen. Een mede trainee met hetzelfde salaris spaart 700 per maand dus dan ga ik aan mezelf twijfelen, maar dikke onzin natuurlijk.
Hoop voor jou dat je ook ooit wat meer kan sparen en super fijn dat je huurtoeslag krijgt nu. Geeft alweer wat meer ruimte.
Welke app is dit? Deze ziet er heel handig uit!
Staat erbij
Bij mij staat bij besteedbaar een heel verkeerd bedrag, snap niets van die app
Wat staat er dan verkeerd?
nou er staat gewoon een bedrag dat niet klopt. Ik heb iets van 400 per maand over en er staat iets van 702 nog wat
En als je eens bij volgende maand kijkt? Misschien dat bepaalde dingen er net een maand daarna af gaan oid. Of dat je de periode van 1 okt-1 nov hebt i.p.v. een ‘salarismaand’.
Oh dat zou misschien wel kunnen. Maar heb de app verwijderd omdat ik het nut er niet echt van in zag voor mij, dus kan het ook niet meer checken