Ik mis in de kasboekjes nog een beetje met hoeveel uur per week je dit loon krijgt. Verschilt natuurlijk of je 28, 32 of 40 uur werkt. En of je in NL of BE woont. Echt leuk om in te zien trouwens, lees dit ook altijd zo graag in die rubriek van Flair ‘waar doet ze het van?’
Misschien een tip voor iedereen die die rubriek leuk vindt: elke week wordt die gepubliceerd op de blog van porterenee. Geloof dat zij ze schrijft voor flair, je kunt ze er dus ook terug lezen.
Ja haar blog lees ik ook altijd!
Ik studeer nog maar misschien vinden jullie ook het interessant mijn kasboekje te zien idk
Mijn inkomsten zijn 650 euro per maand (inclusief lening thanks duo)
En dit geef ik ongeveer uit per maand, maar het varieert wel:
- huur: 300
- telefoon: 11
- netflix + videoland: 5
- uitvaartverzekering: 5
- boodschappen: 80
- openbaar vervoer: 20
- leuke dingen: 30
Dan houd ik zo’n 200 euro over waarvan ik meestal 100 euro spaar en de rest laat ik op mijn lopende rekening staan. Daar koop ik dan dingen van die aan vervanging toe zijn (kleding, verzorging, de pil etc), maar dit gebeurt niet iedere maand.
80 euro boodschappen per maand! I wish. Hoe dan
Ik ben in het weekend bij mijn ouders en eet dan natuurlijk daar dus dat scheelt al! Ik woon in een studentenhuis en wij delen kosten voor dingen als ui/knoflook/thee/koffie/olie/wc-papier en ik let veel op aanbiedingen. Dagelijks naar de supermarkt gaan doe ik niet meer en ik koop ook regelmatig producten via scoupy. Denk dat dat al met al wel de kusten drukt!
Ik woon in België, misschien wel belangrijk voor het verschil in zorgverzekering. Ik betaal de meeste dingen per jaar maar heb het even per maand uitgerekend. De huur, internet, water, elektriciteit,boodschappen,… betaal ik maar voor de helft.
In:
Loon:1950 euro netto (24 uur)
Overige inkomsten (kinderanimatie haha): 200 tot 500 euro per maand, afhankelijk van hoeveel opdrachten ik heb
Uit:
Hypotheek huis: 500
Boodschappen: 150, de rest betaalt mijn vriend met zijn maaltijdcheques
Tv, internet,…: 50
Zorgverzekering: 10
Water, gas, elektriciteit: 175
Benzine: 20
Sparen: minstens 300 per maand, soms meer
Inkomsten:
Werk: +/- 600 euro (wisselt per maand) (10-15 uur per week)
Royalties: +/- 250 euro (wisselt dus ook per maand. Sommige maanden vrijwel niets, andere maanden zo’n 400 euro.)
Zorgtoeslag: 99 euro
Totaal dus zo’n 949 euro gemiddeld.
Ik woon op 't moment thuis, dus geen G/W/L en huur etc. Ik betaal wel een deel van de boodschappen en de insuline voor de kat om de maand (55 euro).
Vaste lasten | |
---|---|
abonnementen | 68 |
Aflossen DUO | 20 |
Goede doelen | 15 |
Bankzaken | 12 |
Verzekering | 128 |
Gezondheid | 21 |
Boodschappen | 145 |
Hobby | 38 |
Sparen | 200 |
Maandbudget | 30 |
Totaal | 677 |
Mijn royalties spaar ik trouwens vrijwel helemaal Op dit moment ben ik met 1 boek uit de kosten (en maak winst daarop), maar met de andere nog niet. Die tel ik mee bij het sparen, maar dat houd ik bij in een andere Excelsheet (daarom mist het hier). Voor kleding e.d. probeer ik ook maandelijks te sparen zodat ik het kan kopen wanneer nodig. Ik heb heel veel spaardoelen op mijn rekening, haha.
Ik doe ook maar weer een keer mee. Nu is het even anders want stage.
In:
1116 duo
99 zorgtoeslag
100 ouders
= 1315
Uit:
345 huur
151,70 CZ (zorgverzekering en eigen risico)
48 tele2
11 netflix
15 spotify
13,50 swapfiets
7 correspondent
10 blendle
2 amnesty international
= ongeveer 600
Ik spaar sowieso 200, van het overige geld (400) betaal ik boodschappen, reiskosten, leuke dingen doen, tanken, nieuwe kleren, studieboeken enz.
In:
2147,65 (werk 32 uur + 250 van vriend als bijdrage vaste lasten)
Uit:
Huur € 564,14
Zorg € 130,02
G/L € 155
Water € 32
Inboedel+WA € 17,06
Gemeentebelastingen € 53,84
Waterschapsbelastingen € 26,65
Mobiel € 44
Ziggo € 51
Bankkosten € 3,40
Spotify € 14,99
Sportschool € 10
Sparen € 500,00
Totaal € 1602,10
Vrij te besteden € 545,55
Vriend betaalt alle boodschappen, dit is ook wel tussen de € 100-150 per week.
De laatste tijd vliegt mijn geld eruit en vraag ik me echt af waar die € 545,55 naar toe gaat. Wel heb ik de afgelopen periode elke keer mijn reiskosten naar werk voorgeschoten en achteraf gedeclareerd. Hierdoor had ik ook geen zicht. Nu heb ik een NS business card van werk. En vol goede moed hou ik nu mijn uitgaven in de gaten, hopelijk kan ik meer sparen .
Nieuwsgierig welk werk je doet om netto €1950 te hebben met 24u werken.
Ik heb minder netto( ±1880)maar werk voltijds (38u).
Ooo werk je in het onderwijs?
Als ik onze financieën eens op een rijtje heb zal ik het hie rook posten. Maar momenteel geen idee wat ermee gebeurt.
Leuk om dit te lezen! Ik ben net terug verhuisd naar Nederland en heb nog geen baan en huis. Maar mijn vaste uitgaven per maand zijn nu als volgt:
Netflix: 4,65
Zorgverzekering: 104,70
Tele2: 15 euro
Edit: 100 euro aan overige dingen (kleding, uit eten). Ik woon nu tijdelijk bij mijn ouders dus weinig kosten.
Voor zorgverzekering heb ik maximaal eigen risico plus tandarts en aanvullende verzekering (basis van allebei).
Hahaha mooi kasboek
Haha wilde er nog bij zetten 100 euro aan overige dingen, maar te vroeg verstuurd.
Het is een lokale vereniging, ik betaal €30 per kwartaal dus €10 per maand. Je kunt alleen lid worden op uitnodiging. En als bonus heb je aan het begin van het jaar een nieuwjaarsborrel en in de zomer een barbecue.
Leuk om te zien! Mijn kasboekje:
In:
Loon: 2050 (36 uur)
Bijdrage bijrijder paard: 50
Uit: (gezamenlijke kosten zijn gedeeld door 2)
Hypotheek: 620
GWL: 87,5
Stalling paard: 340
Spotify: 10
Videoland: 5
Verzekeringen: 22
Benzine: 100
Lenzen: 14
Telefoon: 24
Tv/internet: 22
Boodschappen: 175
Water: 8
Over: 672
Ik heb het geluk dat mijn zorgverzekering+auto wordt betaald. Wel heb ik maandelijks nog vaak extra paardgerelateerde kosten zoals dierenarts, hoefsmid etc. En we zijn nog aan het verbouwen, dus ik spaar op dit moment nauwelijks helaas
Klopt, ik werk in het onderwijs!
Ik heb 2 spaarrekeningen. Eentje die aan m’n lopende rekening zit (gewoon bij ING) en de andere apart. Die bij m’n lopende rekening zit heb ik een minimaal bedrag van 1000 euro meestal, maximaal 1500. Dat gebruik ik voor vakanties, aankopen zoals een telefoon en zorgkosten.
Als ik daar 1500 euro op heb staan, gaat m’n spaargeld naar m’n andere spaarrekening. Die is meer voor als ik bijvoorbeeld ooit een huis wil kopen. Belasting teruggave zet ik daar ook op.
Wauwww zoveel? Vind je dat niet mega vervelend?
Hoe kom je aan een totaalbedrag van 1600, dat klopt toch niet?
Edit: ik zie het al, de boodschappen zijn per week!