Show je kasboekje

Ik weet nog wel een leuke bijbaan waar je zo 3000 euro per maand mee kunt verdienen.

13 likes

Zie hier aardig wat vergelijkbare situaties qua hoogte van inkomen langskomen. Maar op de een of andere manier loopt ons huishoudboekje altijd vast. Zal morgen een lijstje maken, ben de broekriem ook weer aan het aansnoeren. Sinds onze dochter er is verdwijnt een hele hoop geld in een soort peutervortex, onvindbaar! Ik wil ook flink kunnen sparen per maand!

3 likes

Is dit in NL? Ik heb altijd gedacht dat als aios je opleiding betaald werd
 en inderdaad dat je meer zou verdienen
 :frowning:

Wat bij mij erg geholpen heeft is om een vasts bedrag per week te pinnen boor boodschappen en te ‘mealpreppen’ en daarnaast alle overige uitgaven van boven de 20 euro bij te houden. Zo kreeg ik overzicht en deed ik minder onnuttige impulsaankopen.

3 likes

Ik ben benieuwd wat voor type functie het is? Ik snap je gevoel wel!

Is het ‘probleem’ niet ook dat je onder de ziekenhuis CAO relatief weinig netto overhoudt?

Ik verdien 2900 bruto en hou 2100 netto over. Een vriendin van me verdient 2700 bruto en houdt hetzelfde over als ik.

Of is wat ik heb normaal en houdt mijn vriendin veel over? Ik heb eigenlijk geen idee haha. Het viel mij in ieder geval vies tegen hoeveel er overbleef van m’n salaris.

Onze Vince had te veel te vertellen voor 1 account. Maar bijlezen was leuk hehe

2 likes

Klopt denk ik wel hoor! Een vriendin van mij is ook aios en klaagt ook over haar netto salaris. Zij betaalt opvallend veel pensioenpremie

Ja dat is het volgens mij hoor! Alleen ik vind dat jammer, zou liever nu wat meer hebben.

Wow bij welke zorgverzekering zitten jullie allemaal?

Ik heb zelf een basis verzekering met een ER van 885. En ik kom uit op een maandpremie van 118. Het enige wat ik extra heb is vrije zorgkeuze.
Vorig jaar helemaal uitgezocht en dit leek toch echt de goedkoopste te zijn op dat moment, maar als ik jullie 80/90 euro zie, valt er voor mij duidelijk wat te besparen.

1 like

Wij zouden zo maar eens hetzelfde werk kunnen doen, mag ik je een PM sturen? :blush:

Bewuzt ofzo is heel goedkoop, en Zekur en Anderzorg geloof ik ook. Die zijn rond de 85!

1 like

Aaaah m’n eigen post hierin
 sinds december ben ik verhuisd dus m’n woonlasten zijn gigantisch gestegen en ik ben minder gaan verdienen want ik werk tijdelijk 32 ipv 40 uur (ik ben op zoek naar een nieuwe baan) ff pijnlijk moment dus haha
Het is nu namelijk:

In
2070

Uit
871 huur
123 gwl
36 tv internet
17 mobiel
94 zorg
20 inboedelverzekering en vaste cc kosten
25 sportabonnement
60 studieschuld
140 boodschappen

Is 1370 bij elkaar dus ik houd nog wel geld over (ik spaar de helft, 350 a 400 ligt er beetje aan wat er voor de rest gebeurt qua gemeente belastingen) maar ik vind het vooral zo’n hoog bedrag in m’n eentje elke maand.

Ik heb een van de goedkoopste, met max ER zonder vrije zorgkeuze.
Dat laatste is voor mij geen punt aangezien ik gelukkig gezond ben en dus niet ‘gehecht’ aan bepaalde ziekenhuizen oid. Ik mijn stad zitten 2 aangesloten ziekenhuizen en een aantal fysio’s. Alle huisartsen zijn aangesloten.
Ik vond het wel prima zo!

En tip; ik heb de polis afgesloten via de vergelijkingssite en kreeg er gratis een tandongevallenverzekering bij.

M’n vriend en ik nemen altijd de goedkoopste, was eerst altijd Anderzorg, maar dit jaar was dat blijkbaar het basispakket met hoogste eigen risico van Zilveren Kruis dus zijn we overgestapt. En we betalen altijd in 1x aan het begin van het jaar (dan krijg je ook iets van 30 euro korting :joy:)

Ik heb dat Ă©Ă©n keer zo gedaan en toen kreeg ik een rekening van 850 euro en heb ik anderhalf jaar moeten afbetalen :sob: durf ik nooit meer

1 like

Ja is zo! Je moet echt veel spaargeld hebben. Maar volgens mij ben ik even oud als @Crystalfire dus ik vind het knap als zij dat kan zeg maar

1 like

Ja klopt (ben ook 22) Maar ik doe het inderdaad ook alleen omdat het kan (heb 2.5 jaar gewerkt tussen 2 studies in en woon nog thuis :yum:)

1 like

Ik vind dit echt een mega interessant topic! Blij dat het weer opgerakeld is, haha.

Ik ben beginnend WO accountant en volg momenteel de post-master tot registeraccountant. Ik zit dus iedere vrijdag nog heerlijk in de collegebanken. De helft van zo’n dag (= 4 uur) wordt betaald door mijn werkgever, de andere 36 uur is het dus ‘gewoon’ werken.

Netto in: ongeveer 2.000 (hetzelfde geldt voor mijn partner)

1. 800 naar gezamenlijke rekening, hiervan wordt uit de gezamenlijke maandelijkse pot van 1.600 betaald:
  • huur 1.000
  • boodschappen 300
  • tv/internet 66
  • netflix 7,99
  • energie 65
  • verzekeringen 28
  • uit eten/leuke dingen doen verschilt maandelijks tussen 50-150
    = totaal 1450-1600 > alles wat hiervan maandelijks over blijft gaat naar de gezamenlijke spaarrekening
  1. Maandelijks sparen 800
  2. Zorgverzekering 130
  3. Kleding 100
  4. sparen reisjes 50
  5. leuke dingen/drankjes/eten/lunchen 120

Auto, benzine en telefoon wordt via het werk betaald (bijtelling is al van loon afgehaald)

Mijn spaardoel staat altijd op nummer 1, aangezien we een huis willen kopen. Dus vanuit daar geef ik verder uit :slight_smile:

Bij ons thuis gaat alles op Ă©Ă©n hoop, er komt in totaal ongeveer € 3.750 binnen.

Uit:

• hypotheek: 1235
  • nutsvoorzieningen: 145
  • internet & tv: 80
  • verzekeringen: 222
  • ziektekosten: 225
  • gemeentelijke kosten: 104
  • wegenbelasting: 115
  • telefoon: 65
  • kinderopvang: 619
    Totaal € 2810

Blijft dus over 940 euro, waarvan 700 euro naar de betaalrekening gaat voor boodschappen en andere dingen. De rest wordt gespaard.

We hebben sinds deze maand allebei een nieuwe baan waardoor ik het nog niet zo goed weet of het klopt. Mijn man krijgt bijv. per 4 weken betaald ipv per maand, dat zit hierboven niet in. Ik werk flexibel en elk uur wordt uitbetaald, dus ook mijn loon wisselt en is waarschijnlijk een stuk hoger dan dit. Plus in het nieuwe jaar gaat er waarschijnlijk een dag kinderopvang vanaf, dus dat scheelt ook weer. Maar eerst even aankijken met de nieuwe banen en hoe we het allemaal rondkrijgen.