Show je kasboekje

We zijn iets fatsoenlijker gaan leven/sparen ivm baby die eraan komt :sweat_smile:. Jaaaarrrren niet gespaard en volop genoten van het leven, dus was wel lastig haha.

Situatie is nu (alles netto):
In:

• Hij: 1780
  • Ik: 1851
    Totaal: 3631 ong. Hebben allebei fulltime kantoorbaan, gewoon gemiddeld opgeleid, mbo/hbo.

Uit:
Hij:

• Zorgverzekering: 147
  • Mobiel: 35
  • Storytell: 12
  • Office365: 11
  • Uitvaart: 9,50
  • Online backup programma: 6,50
  • Auto: gaat via werk, al van loon afgehaald
  • Benzine: tankpas
    Totaal: 221

Ik:

• Zorgverzekering: 147
  • Sportschool: 36
  • Uitvaart: 7,50
  • Mobiel: 35
  • OV bus 100 (betaald door werk, al van loon afgehaald)
  • OV trein 167 (betaald door werk, al van loon afgehaald)
    Totaal: 225,50 (dus min de reiskosten)

Gezamenlijk:

• Huur: 890 (particulier helaas, duurā€¦)
  • Verzekeringen huis: 45
  • Water: 25 (10 termijnen)
  • Elektriciteit, gas: 155
  • Netflix: 8
  • Afval gemeente: 27 (10 termijnen)
  • Belasting gemeente: 37 (10 termijnen)
  • Boodschappen: 375
  • Bioscoop + eten 1x pm: 37
  • Vast internet: 42,50
  • Reisverzekering: 12
  • Schulden: 200-400
    Totaal: 1854-2054

Wat we ongeveer per maand overhouden is steeds iets van ā‚¬1000. Dat gaat naar verschillende spaarpotjes, verdelen we iedere maand ongeveer hetzelfde. Maar we hebben bijvoorbeeld ook potje ā€˜dagjes uitā€™ dus daar gaat wel geld vanaf maandelijks. in die zin is het niet echt sparen voor dat specifieke potje, tenzij we het niet echt uitgeven die maand natuurlijk. Ene potje groeit hard dan andere potje.

Oh en ten opzichte van mā€™n vorige bericht zijn onze rekeningen samengevoegd. Dus geen eigen spaarrekeningen meer.

4 likes

Vieze onderbroeken verkopenā€¦

7 likes

Wat ik graag wil is een huis waar blijkvaar genoeg plek is voor 2 voor maar 350 eu. Midden in amsterdam of utje.

Even wachten tot morgen wanneer vincent terug is onder een andere naam

5 likes

Kan dat? Kan admin dat niet zien aan het IP adres ofzo? Of zeg ik nou iets heel geks.

Ze is niet gebanned toch? Als ze het zelf heeft verwijderd kan dat.

Had ze gezegd hier dat het huur was? In haar eerdere verhalen woonde ze samen in een koophuis.

1 like

Aha, I call bullshit.
Een van beide iig. Of allebei.

6 likes

Kom je nu mee.

-verwijderd door moderator-

Kijk huur.

3 likes

ā€˜Gemiddeld genomenā€™

Sorry :joy:

3 likes

Allemaal netto uiteraard.

DĆ“h

Ja preciesā€¦ gezien haar bijbaan werd ze wel vaker genomenā€¦

11 likes

Daarom moest ik zo lachen :joy:. Maar ik ben ook heel flauw ja :nerd_face:

1 like

Ja hallo, ze ging al schelden met lieve schat voordat ik er erg in had! :joy: geen tijd meer om te vragen

3 likes

AnderZorg, maar ik heb het hoogste eigen risico genomen (ā‚¬885). Heb uitgerekend en mocht ik toch het maximale moeten gebruiken ben ik per jaar ā‚¬885 eigen risico + ā‚¬1122 (12x ā‚¬93,50) = ā‚¬2007 kwijt. Bij minimaal (Geen eigen risico) dus alleen de ā‚¬1122 per jaar.

Neem ik een laag eigen risico (ā‚¬385) + hogere maandlasten (12x ā‚¬130 = ā‚¬1560) dus totaal ā‚¬1945. Dat verschil tussen ā‚¬2007 en ā‚¬1945 is maar ā‚¬62 euro, dus dat ā€˜risicoā€™ wil ik wel nemen!

Zolang je die ā‚¬885 kan missen in 1x + standaard geen zorgkosten hebt (tenzij dus ongeluk of ziekte o.i.d.) kan een hoog eigen risico best prima uit.

5 likes

Kan bijna niet anders dan dat die 350 antikraak was lijkt me?

Of de huisbaas was een van dā€™r klanten, kan ook.

7 likes

@Soy.peor het screenshot is verwijderd. Als iemand er zelf voor kiest een bericht te verwijderen, is het niet de bedoeling dat iemand anders het weer online zet.

3 likes

Wat een heerlijke avond

7 likes

Hahaha heb het forum zelden zo eensgezind meegemaakt ook :clap:t3:

7 likes

Super interessant om dit te lezen altijd! Ik ben altijd nieuwsgierig wat ā€˜normaalā€™ isā€¦ maar het is zo verschillend allemaal. Wat voor de 1 normaal is, kan voor de ander natuurlijk heel anders zijn. Wij zijn momenteel bezig met weer een ā€˜bufferā€™ opbouwen. Houden jullie een +/- spaarbedrag aan waar jullie niet onder willen zitten?

Ons kasboekje (2 pers, fulltimers, gezamenlijk netto inkomen 4400 euro)
Wij hebben beiden onze eigen betaalrekening en een gezamenlijke rekening. En een eigen spaarrekening een een gezamenlijke spaarrekening (totaal dus 6 rekeningen haha).

Al onze vaste lasten gaan van onze gezamenlijke rekening (m.u.v. sport en zorg). Het grootste deel van ons loon maken we dus over naar de gezamenlijke rekening. Het andere deel gaat naar onze eigen persoonlijke rekening (voor kleding/uitgaan/eigen spaarpotje).

In gezamenlijke rekening
2695 euro (% van ons loon + belastingteruggave)

Uit gezamenlijk
Hypotheek 842
Verzekering 21
G/W/L 147
Internet en tv 40
Mobiel (2x) 35
Belastingen 168
Netflix 11
Postcodeloterij 13,50
Boodschappen & verzorging +/- 350
Sparen 750

Bedrag dat we overhouden besteden we aan cadeautjes/sociale dingen samen etc.

3 likes

Ik doe ook eens lekker mee. En vertel er direct bij dat ik nogal gefrutreerd ben over mijn salaris. Ik vind het voor mijn leeftijd (32j) en opleiding (universitair recht) en functie (ik sta regelmatig in de rechtzaal) te weinig.

Inkomsten netto per maand

Salaris: 2300
Toeslagen ivm onregelmatige uren: 100

Uitgaven netto per maand

(Ik woon alleen dus deel geen woonlasten, behalve wifi met mijn buurvrouw :smile:)
Boodschappen: 180
Woon-, reis- en avp verzekering: 11
Telefoonabbo: 15
Kwf: 6
Krant: 12,50
Lenzen: 15
Internet: 27
Studieschuld aflossen: 90
Ov (bij benadering): 50
Huur inclu gwl en belasting: 850

Sparen: 420

Extra info;
vakanties betaal ik van de spaarrekening
Zorgpremie betaal ik in 1x van de spaarrekening a 860 euro

Mazzeljes;

Reiskosten naar kantoor worden geheel gedekt.
Ik betaal mijn sportabonnement (60 per maand) door een stuk of 4 vrije dagen per jaar in te leveren (ik heb er heel veel) en zodoende bespaar
Ik 60 euro per maand.

3 likes