Show je favoriete mok

Niet mijn foto, maar ik heb dit servies. Niet allemaal van dezelfde set. Als ik het zo zie zijn er meerdere uitvoeringen van.

En verder bij elkaar geraapte glazen en mokken (bijna allemaal met printje)

2 likes

Die ken ik, heb er zelf niets van maar vind het mooi en sierlijk.
Van zulke serviezen heb je vaak een koffieservies en een theeservies, dat heb ik van mijn Beierse servies ook. Daar zijn de theekopjes lager en wijder dan de koffiekopjes bijvoorbeeld.

Ik heb ooit een stapel dinerborden van Arcopal Veronica weten te bemachtigen, die gebruiken wij voor het eten. Volgens mij is het uit de jaren '70. Ze zijn gemaakt van melkglas of opaalglas en dat geeft ze een hele mooie uitstraling.

3 likes

Ik zie hier een paar keer een glazen glas voorbij komen zonder oor. Maar hoeeee kan je daar lekker thee uit drinken? Je kan je glas niet eens oppakken en op de salontafel plaatsen, toch? Ik ben echt oprecht benieuwd hoe dit moet😂

Ik hou hem als ik hem neer ga zetten meestal aan de bovenkant vast waar geen thee zit (dit is soms niet eens nodig en dan kun je het gewoon normaal pakken, hangt misschien van de dikte van het glas af ofzo) en als het genoeg is afgekoeld om te drinken kun je het gewoon vastpakken, is juist lekker warm.

2 likes

@moderators mag de naam veranderd worden? Show je favoriete mok en servies ofzo?

3 likes

Ik kon het niet laten. Ik vond dit zo leuk servies bij de Albert Heijn. Mijn huidige servies moet vervangen worden maar de schaaltjes heb ik al :joy:

16 likes

Ik zag ze in de app, maar zo zijn ze nog mooier! :heart:
Over een paar dagen komt het kerstservies van AH uit, ik ga proberen een ontbijtbordje te bemachtigen.

2 likes

Heb je een foto voor me? Ik dacht dat dit het was. Dag geld.

Groot :brown_heart:

12 likes

Een van mijn favorieten.
Hij drinkt heel lekker (dun porselein en het handvat ligt lekker in de hand) en hij was van mijn oma, maar door mij gekocht in Zweden. Is van Iittala, ontwerp van Marimekko.

17 likes

Ik ben op zoek naar een echt grote mok (zeg groter dan 500-600 ml). Heeft iemand een aanrader (liefst te koop in een fysieke winkel in NL)?

Wat een leuk topic! Deze gebruik ik altijd op m’n werk voor als m’n leerlingen vragen of ik hun toets/verslag/opdracht al heb nagekeken een dag nadat ze het hebben gemaakt of ingeleverd.

7 likes

Een mok van emma bridgewater in het autumn crocus motief. Drinkt lekker en is een fijn formaat.

19 likes

Vorige jaren was het kerstservies blauw (wat ik mooier vind dan groen) maar die botanische print heeft ook wel wat.

8 likes

Nog een plaatje van mijn favoriete mok; bij Hema gekocht vorig jaar. Fijn qua grootte en hij ligt ook prettig in de hand.

d2450852e6750e755f2e265fa3970a2f

3 likes

Starbucks heeft grote bekers.

1 like

Omg leuk dit topic leeft nog :grinning_face_with_smiling_eyes: ik ben nog altijd op zoek naar fijne mokken. Ben echt heel kritisch. Ik vind veel van die handels niet fijn, vooral als er zo’n hard randje aan zit. En het formaat vind ik ook een ding.

Dit is nu mijn favo voor kleine koffies

2 likes

Haha ik moet echt lachen om dit topic.
Ik heb veel te veel mokken.

Momenteel is deze mijn favoriet.
Starbucks x ban.do “sweater weather” mok.

12 likes

Ik heb een Siepie-mok gekregen voor Sinterklaas, van HEMA. :heart_eyes:

15 likes

Omg deze is zo leuk! Ik ga die voor m’n dochtertje halen denk ik, die wordt echt wild als ze hem ziet.

1 like