Even een oud topic omhoog gehaald. Mogen we hier ook over servies in het algemeen kletsen of alleen over mokken?
Niet mokken
Maar wokken
Met je aangetrokken sokken met sneeuwvlokken
okee ik draaf door
Gewoon alles doen. Misschien kan de naam veranderd worden.
Top. Ik zat al te dubben om een nieuw algemeen servies-topic aan te maken maar dat is misschien overkill.
AH heeft momenteel prachtig blauw wit feestservies. Het is tijdelijk verkrijgbaar en op = op.
Voor sommigen is dit misschien te hysterisch servies maar ik hou hiervan, haha. Als het sierlijk is en blauw wit, ben ik om, deze stijl vind ik echt gaaf.
Oh en ik werk niet voor AH, ik ben gewoon enthousiast.
Ik word hier juist heel vrolijk van. Zou btw best een leuk onderzoekje zijn dat je twee groepen mensen hebt die onder vrijwel dezelfde omstandigheden hetzelfde te eten krijgen in dit servies en in enorm standaard servies en dan kijken wie de maaltijd lekkerder vond. :’)
Haha, mijn moeder heeft grijs en blauw servies en toen ik daar laatst at was er alleen nog een blauw bord voor haar over, de rest was al in gebruik. Zegt ze “Hmm, blauw… Dat smaakt niet nu we pilaf eten.” Koop dan neutraal servies als je dat vervelend vindt
Hoeveel heb je ervan gekocht? Van elk 1? Ik heb 2 dinerborden, 2 ontbijtborden en 2 grote kommen gekocht. Echt blij mee! Nu willen m’n vriend en ik de rest van ons afdankertjes servies ook vervangen, maar we weten niet wat we erbij willen. Ik dacht aan gewoon wit, maar m’n vriend wil groen of blauw of iets anders met een gouden randje haha.
Heb je misschien ook een foto van je collectie? Ben heel benieuwd nu. Klink echt leuk wat je hebt!
Ik heb van elk bord 4 gekocht en van elke schaal 2.
Mijn collectie servies is vrij fors, ik heb vintage Beierse serviezen, jaren '70 Arcopal, maar ook veel Pip Studio, en veel blauw wit.
Ook heb ik veel losse items die gediend hebben als food props voor een activiteit die nu stil ligt maar die ik misschien ooit weer oppak (daar kan ik helaas niet al te veel over zeggen). Later zal ik wat foto’s maken!
Ik bedacht me net dat ik nog wat foto’s op mijn telefoon had staan. Verder nog wat productfoto’s van zaken die ik zelf nog niet heb gefotografeerd.
HEMA Lissabon, een lijn van een paar jaar geleden. Hier heb ik redelijk wat van, met name borden.
Royal Doulton Pacific. Wat modern voor mijn doen maar ik vond deze set erg mooi.
Laura Ashley.
Tokyo Design Flora Japonica.
Tokyo Design.
Royal Delft Peacock Symphony.
Götefors Porslin Daggkåpa
Rörstrand Mon Amie
Opto Design Blues
Vintage Beiers servies.
Diverse gebaksbordjes van Pip Studio.
Emma Bridgewater (foto was van Koningsdag )
Loveramics Willow Love Story
Vintage Beiers servies, hier heb ik zowel het theeservies als het koffieservies van.
Leuk!! Dat bordje van Emma Bridgewater is echt mooi zeg. Ik ga het merk eens opzoeken.
Ja klopt! Tot nu toe heeft de prijs me een beetje tegengehouden want Bunzlau is niet heel goedkoop. En sommige printjes vind ik iets te druk. De kleuren vind ik wel prachtig, dat diepe blauw.
Er staan een paar bordjes op de verlanglijst.
Het is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Had ooit een theezakjesonderzetter (hier is vast een ander woord voor) voor een vriendin gekocht die Bunzlau spaart en dat was al 12 euro ofzo:’)
Volgens mij heet dat een theetipje. Zo’n grappig woord.
Klopt, mijn schoonmoeder spaart dit. Je kan nooit een leuk klein iets geven voor ongeveer 10/15 euro. Omdat je snel best veel geld kwijt bent.
Terwijl sommige grote items in verhouding weer meevallen.