Show je favoriete mok

Heads-up voor wie dit servies wil; vanaf vandaag ligt het in de winkel.
Ik ben vanochtend vlak na openingstijd gegaan om in een zo leeg mogelijke winkel te zijn, en zag dat er bij mijn AH niet zo veel voorraad was. Vorig jaar was er veel meer voorraad van het kerstservies.
Ik heb 2x een ontbijtbord, 2x een dinerbord, 2 petitfourbordjes en 2 koffiemokken gekocht. Van de koffiemokken zijn 2 maten; een Senseo-maat en een wat grotere. Die laatste heb ik gekocht. Er waren ook schaaltjes maar die hoefde ik niet te hebben. Ik heb diverse borden weg moeten leggen omdat die oneffenheden hadden, met name de gouden randjes lijken weleens wat bobbelig of er missen stukjes goud. Maar ik heb een paar nette exemplaren gevonden.

Er is ook een wit geribbeld servies, daarvan lagen alleen de dinerborden in mijn winkel, maar die vond ik niet geweldig. Die heb ik dan ook niet gekocht. De ontbijtborden en gebaksborden uit die lijn waren er niet dus die kon ik niet live zien.
Ik ben heel blij met mijn vondsten, met name met de ontbijtbordjes, die ga ik gebruiken om o.a. koekjes mooi op de presenteren.

5 likes

Heb je foto’s? :grin:

Nog niet gemaakt maar kan ik wel doen. Ik wacht eventjes tot het wat feller licht is.

2 likes

Mijn favoriete mok was een roze waar ‘Babe’ op stond. Ik had m van m’n ex vriendin gekregen maar ik verdenk haar ervan dat zij ‘m meegenomen heeft :joy:

Nu zijn dit m’n faves:

En hier heb ik er twee van, m’n ouders gebruikten deze vroeger maar mijn moeder hoefde ze niet meer en nu vind ik het lekker nostalgisch om deze te gebruiken :relaxed:

8 likes

Oh die Moomin mok :heart_eyes:

2 likes

Nou dat betere licht gaat vandaag niet meer komen vrees ik. Ik heb maar even foto’s gemaakt met het beste licht dat ik kon vinden in huis @Flaure .

In het echt is het groen niet zo superdonker als op de foto’s.

27 likes

Ik vind het ook echt weer een leuk servies! Ik heb een kom en een ontbijtbordje gekocht. De kleur groen vind ik mooi! Eens iets anders. De print past goed bij de stijl van voorgaande jaren. Er staat trouwens op dat je het beter niet in de vaatwasser kan doen. Hoe is jouw ervaring? De mijne zien er allemaal nog mooi uit maar ik gebruik het ook niet elke dag. Ik zou in 3lj geval de vaatwasser wel gewoon gebruiken.

1 like

Ik heb geen vaatwasser. :sweat_smile: Wel ooit gehad maar daar mochten mijn mooiere serviesstukken absoluut niet in. Specialere serviesstukken was ik alleen met de hand af.
Mijn ervaring is dat met name gouden randjes verdwijnen in de vaatwasser.

1 like

Wauw het is echt heel mooi!!

1 like

Vind dit echt heeeeeel mooi. Zo jammer dat m’n vriend zo graag van het koeienservies van z’n oma wil eten

1 like

Ik heb de ontbijtbordjes ook gekocht en die witte ook! Heel leuk!

1 like

Weet je toevallig ook na hoeveel beurten ongeveer? Ik heb glazen met een gouden randje gekregen en die wil ik er graag af hebben
 Anders zet ik ze een keer bij een vriendin in de vaatwasser.

Wisselt per product.
Pip Studio heeft glazen gehad met gouden randjes en die waren er bij diverse mensen na 1 ronde in de vaatwasser van af helaas.
Bij andere producten kan het wat langer duren. Vooraf is dat moeilijk te zeggen.

Ah probeer ik het gewoon! Echt zo’n teleurstelling, dacht in de verpakking dat het leuke glazen waren, blijken ze echt zo’n lelijke rand te hebben

Misschien dat je met een wonderspons ook wel een eind komt! Ik heb eens borrelglaasjes gekocht in de kringloop met een gouden randje en die was er vrij snel af.