Scriptie schrijven

@tuula @Harrrie @LaScript Mijn opmaak moet gewoon saai via APA, maar kost daardoor ook amper tijd, dat scheelt dan weer. Succes met jullie deadlines!

1 like

Up voor deze vraag.

Ik zat ook in zo’n situatie toen ik mijn scriptie moest schrijven! Ik liep 5 dagen stage en moest mijn scriptie in mijn vrije tijd schrijven, maar het onderzoek wat ik deed was dan wel gebaseerd op het bedrijf waar ik meewerkte. Als ik tijdens werktijd een kwartiertje niets te doen had probeerde ik al zo veel mogelijk nuttige dingen te doen. Dan zocht ik bijvoorbeeld wat bronnen op die ik kon gebruiken, of probeerde ik alvast wat contactgegevens te inventariseren van mensen wie ik kon bereiken om mijn enquĂȘte naar te sturen.

Verder hielp het mij heel goed om 's avonds na werktijd gelijk aan de slag te gaan met de nieuwe informatie. Dus een nieuwe bron in mijn literature review te verwerken en gelijk in correct APA in mijn bronnen te zetten, of mijn enquĂȘte sturen naar de nieuwe mailadressen die ik had gevonden.

Ook maakte ik veel tussentijdse deadlines voor mezelf, dus dan wilde ik aan het einde van de week X af hebben. Als ik het dan af had had ik ook echt een voldaan gevoel en daardoor blijf je altijd goed op schema lopen. Ik verdeelde de werkdruk dus heel erg en daardoor heb ik eigenlijk ook geen stress ervaren. Mocht je dan een week te druk zijn en geen tijd hebben is het ook geen drama, want dan heb je niet super veel werk in te halen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sorry voor de mega lap tekst haha.

Ik heb zojuist mijn proefscriptie ingeleverd! Helaas op het laatste zo afgeraffeld echt zonde, maarja ik krijg toch feedback


Ik weet niet wat voor stage je loopt? Werk je echt mee in het bedrijf of verricht je een afstudeerstage dus ben je bij het bedrijf specifiek voor je scriptie?
Sowieso heb ik gemerkt dat bedrijven vaak wel chill zijn hoor, je moet het alleen durven. Ik kaartte bij mijn meeloopstage eigenlijk veel te laat aan dat ik een verslag moest schrijven (want ja er werd van mij verwacht dat ik meewerkte), maar na het aankaarten kreeg ik wel opeens zomaar tijd om daaraan te werken. Dus mijn tip, overleg met het bedrijf?

Hm lastig! Ik werk in principe 5 dagen voor mijn bedrijf zonder te schrijven en dan elke keer voor een deadline spreek ik af met mijn leidinggevende dat ik 6 dagen (meestal 3 dagen per week) gewoon vol ga schrijven en niks doe in het team. Bedoel, je bent geen volwaardige medewerker dus het bedrijf moet je wel de ruimte geven aan je scriptie te werken vind ik. Tussendoor schrijf ik veel op post its of in mn boekje zodat ik in weken zoals deze volle vaart aan de slag kan.

Wat bij mij ook helpt is elke dag een uurtje langer blijven om aan mn scriptie zelf te werken, want als ik eenmaal thuis ben zit ik niet meer in de flow en wil ik alleen chillen. en inderdaad elk vrij moment tijdens werktijd aangrijpen voor het schrijven ipv het uit te stellen.

—
@tuula Ah oke! 50 euro is niet duur zeg, heb je geluk mee! Ga even nadenken over een uurtarief en wat ik gemiddeld nodig heb! Thanks :smiley:

@LaScript Oh duimen dan dat je goede en nuttige feedback gaat ontvangen!

@Harrrie @LaScript @George
Ik doe een meewerkstage en deze staat volledig los van mijn scriptie. Mijn scriptie schrijven tijdens stage is dus geen optie, ook omdat ik aan mijn uren moet komen. Wel heb ik de ruimte om in een deadline-week 3 dagen te werken en dat zou ik dan kunnen compenseren door in een andere week 5 dagen te komen. Ik heb eigenlijk wel genoeg te doen, maar gebruik mijn vrije momentjes voor het schrijven van mijn stageverslag. Die moet ook nog geschreven worden :stuck_out_tongue:

Misschien moet ik inderdaad vaker 2 uurtjes langer blijven (bij 1 uur kom ik er niet echt in). Doe ik nu ook wel eens, maar dan voor solliciatiebrieven of het voorbereiden van intervisie. Goede tip!

Ik heb in principe elke 3 weken een deadline afgesproken met mijn begeleider: deze week mijn resultaten. Dat is wel een goede stok achter de deur, maar voorkomt toch niet dat ik dan in de 3e week heel veel moet doen omdat ik er in de eerste 2 weken te weinig tijd aan heb besteed. @George Knap trouwens dat jij zelfs 5 dagen stage liep, petje af hoor!

1 like

Mijn inhoud mag ook max 50 blz zijn :stuck_out_tongue:

Zo een nietszeggende term, hoeveelheid blzds. Mijn 50% thesis versie net ingeleverd. In word was het 43 pagina’s, maar heb het mooi opgemaakt in indesign en nu zijn het er 65.

–
Ben zo benieuwd naar de feedback op het eerste gedeelte van mn thesis. Maandag beoordelingsgesprek, ben heel benieuwd. Gelukkig is het een informele beoordeling zonder cijfer.

Ik ben volgende week klaar, zit denk op 48 blz inhoud en aan bijlagen op een totaal blz van ong. 95.

Vandaag weer een dag bikkelen in de bieb waarin ik hoop meer dan 5 zinnen in mijn theoretisch kader neer te zetten.

Ah nice dan zit je prima qua tekst. Zou het echt niet kunnen in maar 50 paginas. Maar als ik door onze repository heen ga dan zitten de meeste mensen wel aan 100 paginas zonder bijlage bij ons, dus maak me niet echt druk over hoeveelheid informatie die ik presenteer.

Ik zit er weer klaar voor. Waarschijnlijk moet ik alles omgooien vanwege een gebrek aan participanten (niemand wilde meewerken :sob:). Ben benieuwd hoe ik nu verder moet

Succes! Hopelijk valt het omgooien mee

Ik heb straks een afspraak voor voor feedback over m’n resultaten en ik ben best nerveus :frowning: Ik ben zo bang dat er helemaal niks van klopt
 m’n scriptiebegeleider brengt zoiets ook allesbehalve subtiel.

Man man ik hoop dat ik de 30 pagina’s haal maar dat is al hoog gegrepen, ik maak me echt zorgen

Ik ben deze week ziek geweest en heb daardoor een aantal enquĂȘtes niet kunnen afnemen. Die wil ik nu verzetten naar volgende week. Maar alles rondom mijn scriptie lijkt zo moeizaam te gaan, het kost me zo veel moeite om er mee bezig te gaan. Terwijl dit echt het laatste onderdeel van mijn opleiding is, als ik dit afrond ben ik gewoon afgestudeerd. Meestal heb ik niet zĂł veel moeite om me ergens toe te zetten. Mijn begeleider weet er nu ook van en ik ga een gesprek met haar en een decaan inplannen. Ben wel blij dat ze het goed oppakt maar dat neemt alsnog niet weg dat de deadline nu wel dichtbij komt en er nog veel moet gebeuren. Ik moet gewoon dit studiejaar afstuderen, kan het echt niet hebben om nog meer studievertraging op te lopen :sob: bahhh. Sorry voor deze klaagpost en al het geklaag rondom mijn scriptie. Vind dit gewoon echt het aller vreselijkste van mijn hele opleiding.

Ik heb wel moeten schrappen hoor, sommige tabellen beter ingedeeld voor minder ruimte en tekst 1 lettergrootte kleiner enzovoort.

Ik ga hem halen, ben ervan overtuigd


Wat voor participanten heb je nodig? Misschien kunnen wij je helpen?

1 like

@GroenTakje dank jullie wel voor jullie lieve berichten! Ik zou onderzoek doen maar de kwaliteit van een specifiek domein van het onderwijs binnen de stichting waar ik voor werk als leerkracht. Ik zou hiervoor lessen moeten observeren en leerkrachten interviewen maar geen enkele school wilde meewerken, zelfs de leerkrachten van mijn school wilden het niet. Dat was even een flinke domper. Ik heb anderhalf uur met mijn begeleider gezeten en een nieuwe onderzoeksvraag bedacht binnen hetzelfde domein. Inhoudelijk blijft er niet veel meer overuur staan dus de deadline gaat niet meer lukken. Ik zal nu dus ook om uitstel moeten vragen bij de examencommissie. Maandag even afwachten hoe de leerkrachten op mijn nieuwe idee gaan reageren en als ik groen licht krijg, dan ga ik meteen aan de slag voor mijn onderzoeksvoorstel :smile: het is even wat schakelen maar heb nu wel weer nieuwe motivatie omdat het een hele interessante kwestie is.

Super jammer dat ze niet mee willen werken, zelfs je eigen school niet

Wel goed dat je alweer nieuwe motivatie hebt gevonden en ook al zo snel een nieuw plan!

Mijn onderzoek speelt zich ook af op een basisschool en heb het er heel erg naar mijn zin. Vind het stiekem wel heel jammer dat ik gewoon niet de kwaliteiten heb die een juf moet hebben, vind het zo leuk om met die kinderen te werken. Het beroep waarvoor ik nu afstudeer heeft ook echt niets met kinderen haha.