Scriptie schrijven

Heel lief je reactie, dankje! Ik weet ook dat ik me er niet te druk om moet maken. Maar onbewust doe ik dit denk ik meer dan ik eigenlijk wil. Heb helaas net veel dingen die ook stress geven en die nu samen komen net voor mijn deadline. Dus dat werkt ook allemaal niet mee. Ga vanmiddag denk ik maar even de stad in om ergens anders aan proberen te denken.

1 like

Nou die laatste zin; ik had in april een beetje een dipje en mijn docentbegeleider niet heeel goed op de hoogte gehouden. Nu is het nog 4 weken tot mijn deadline, dus ik zei: vanaf nu stuur ik je elke week even een update hoor!

En toen zei hij ook: alleen als dat voor jou fijn werkt, je moet het niet doen omdat je denkt dat ik het moet afvinken of omdat ik dat wil.

Ik ga het alsnog wel doen, want het is een stok achter de deur voor mij haha. Maar zo chill dat hij zo reageerde.

2 likes

@Hashtag Goed dat je voor jezelf die keuze hebt gemaakt! Je eigen gezondheid zijn nog altijd belangrijker.
@tuula Heb je vaak afspraken met je begeleider? Ik heb er 2 gehad en denk dat er nog eentje komt, maar ik zie het altijd maar als een reguliere meeting met een docent. Uiteindelijk gaat het er ook vooral om dat jij verder kunt na zoā€™n afspraak!


Ik ben ook bezig met mijn scriptie en heb (gelukkig) niet dat paniek-gevoel. Ik voel HEEL sterk de druk om op tijd af te studeren, dus probeer me heel goed aan mijn eigen tussentijdse deadlines te houden, maar dat levert dus regelmatig stress op.

Ik vind het vooral moeilijk dat ik 4 dagen stage loop en daarnaast die scriptie schrijf, waardoor die er als het ware een beetje ā€˜bijhangtā€™. Op vrijdag en zaterdag heb ik vaak echt geen zin meer om 2 dagen te knallen, dus in the end werk ik er maar 8 uur per week aan en dat is gewoon onvoldoende. Dus tegen de tijd dat ik weer zoā€™n tussentijdse deadline heb werk ik elke avond + weekend. Iemand hier tips voor?

Oh en hoe doen jullie het wanneer je aan het wachten bent op feedback over je eerdere onderdeel, maar dus wel verder moet met het volgende onderdeel? Mijn onderzoeksvoorstel is destijds beoordeeld met een 8, maar mijn onderzoek is al weer aardig veranderd. Nu wacht ik dus op feedback op mijn inleiding, maar moet wel mijn resultaten volgende week weer inleveren, zonder dat ik weet of mijn inleiding (en aanloop naar de rest) oke is.

Maandag moet ik 80% af hebben van mijn scriptie. Ben nu dus druk aan het werk en zal vandaag/vannacht nog wel even doorgaan, net zoals de rest van het weekend. Wat een feest, maar is even nodigā€¦

@En_17_Anderen Ik moet hem dus maandag inleveren en krijg dan pas de 28ste mijn feedback terug. Van mij wordt verwacht dat ik gewoon doorga, dus dat doe ik dan maar. Ik doe wel hbo en zoals al eerder genoemd in dit topic heb ik gekke/amper feedback momenten. Misschien kan je aan je begeleider vragen wat er verwacht wordt?

Succes nog even @LaScript !

Ik kwam er gister achter dat ik heel veel dingen qua onderzoek voor niks heb gedaan en een hele andere kant op heb gewerkt. Ik had ook heel erg het gevoel dat ik maar wat aan het doen was en dat was ook het geval. Nu moet ik een deel van mijn onderzoek weer opnieuw doen. wel ben ik nu iets meer gemotiveerd en heb ik beter voor ogen wat ik wil onderzoeken en hoe, maar daarmee is mijn onderzoek dus wel veranderd t.o.v. mijn goedgekeurde voorstel. Hoop echt dat geen probleem is. Ben wel heel erg bang dat wat ik nu wil doen veel te veel is voor de tijd die ik heb. Mijn begeleider heeft ook al 2 weken niet gereageerd op mijn mails, wat ook niet erg meewerktā€¦

Dankjewel! Vind het nu wel welletjes haha. Vanavond/zaterdagavond maar weer verder.

Ah zonde van je tijd en moeite. Wel fijn dat je nu weet welke richting je op wilt!

Hebben jullie ook dat jullie op de raarste momenten ineens wel in een flow komen? Ik zat de hele dag echt heftig te struggelen en uit te stellen maar vanaf 10 uur sā€™avonds kon ik ineens vet goed focussen en heb ik vet veel geschreven? Ik zou dit weekend mā€™n begeleider een update sturen en ik heb vanavond alles afgekregen wat ik daarvoor af wou hebben dus ik heb hem net gemaild, die man zal ook wel denken :sweat_smile:

Jaa bij mij ging het ook zo! Ik benut die momenten altijd maar :smiley:

1 like

Dikke kans dat het herkenbaar is voor hem, haha. In de praktijk is de werkwijze van veel docenten, begeleiders en onderzoekers niet erg verschillend van die van studentenā€¦ Ik zie ook gewoon 's nachts papers van studenten realtime binnendruppelen terwijl ik zelf een deadline probeer te halen :sweat_smile:

3 likes

Ik zit weer heel de avond aan mijn scriptie, maar heb weinig motivatie. Ik zit om de 10 minuten het forum door te scrollen en ik zie dat ik dit topic ook al terroriseer met berichten haha. Gaat goed man :+1:

Heel de week al issues gehad met schrijven van mn thesis, en niet even binnen twee uur 1750 woorden geschreven. Not too bad. Nu hopen dat het nog lukt minimaal Ć©Ć©n hoofdstuk te schrijven, en als het kan ver te komen met een ander hoofdstuk vandaag.

Moet woensdag einde van de dag mijn 40% versie inleveren. Opzich goed te doen hoop ik.

1 like

Binnen 2 uur 1750 woorden? :open_mouth::open_mouth::open_mouth: Ik doe een dag over 500 woorden.

Denk dat het heel erg per hoofdstuk afhangt hoeveel je kan schrijven hoor. Zat nu net ik een handige fase.

Had mn theoretisch kader al een poos en moest nu een hoofdstuk schrijven over wat ik binnen mijn bedrijf allemaal waargenomen heb, resultaten van interviews en hoe dit in relatie staat tot mn literatuuronderzoek. Dan gaat het schrijven vrij rap, moest alleen het uitwerken, want had al mn interviews al geanalyseerd en verwerkt tot een diagram en observatie data had ik ook al in een schema staan.

1 like

Tip: begin niet op het laatste moment aan de opmaak van je scriptieā€¦ Niet echt bevorderlijk en nogal stressend; t ziet er echt niet uit.
Godzijdank is dit pas een feedback versie.

1 like

Haha goeie. Ik heb een goede vriendin gevraagd of ze mijn scriptie wil opmaken in Indesign. Ik betaal haar daar zelfs voor (we zijn allebei freelancers, dus op zich ook niet gek), zodat ik me ook niet bezwaard hoef te voelen. Geeft mij heel veel rust!

Ik zat even vast, ben toen maar mā€™n voorwoord gaan schrijven. Dacht eigenlijk dat ik dat op het einde even zou doen, maar het is nu eigenlijk best wel een leuk stuk geworden (al zeg ik het zelf haha) en ben nu gelijk in een lekkere flow!

Ik heb mijn opmaak iedere keer tussendoor aangepast als ik me niet meer kon concentreren maar wel aan mijn scriptie moest werken van mezelf.

Ik heb zojuist best pittige feedback gekregen op mijn inhoud. Niet heel prettig maar ik kan er nu wel echt iets mee. Verder stuurde hij dat het een heel goed stuk aan het worden is. Dus dat is weer een zorg minder gelukkig!

Ik zit al vanaf 9 uur op school om mijn theoretisch kader af te maken en ik heb tot nu toe 1 zin getypt. De blauwe lucht en de zon buiten schreeuwen naar me en ik heb er zoooo geen zin meer in. En mijn scriptie mag maar 50 paginaā€™s zijn en ik ben nu halverwege mijn theoretisch kader (dus moet het hele onderzoek en methode en alle conclusies en uitgewerkte adviezen nog) en ik heb al 30 paginaā€™s, dus echt veels te veel. Bleghhh

2 likes

Misschien een beetje een rare vraag maar hoeveel betaal je voor zoiets? Ik krijg deze vraag namelijk vaak (of ik andermans scriptie wil opmaken) en doe totaal niets als freelancer. Hoewel ik het leuk vind om zulke dingen te doen, doe ik het nooit omdat het teveel werk is maar zou niet weten wat realistisch is voor een verslag indesignen. Als je niet wilt antwoorden moet je het vooral doen!
ā€”
Zit zo lekker in een flow sinds dit weekend. Heb vanochtend ook al mn observaties (had ik al geanalyseerd) van 1 van mn 2 etnografishe studies uitgetypt. Zo een deadline voor dezr week werkt wel lekker.
Studie 2 had ik al gisteren gedaan. Nu de studies vergelijken met de literatuur en de conclusie typen van die vergelijking. En er een mooi verslag van maken.

Pfoe, omdat dit een studiegenootje is me wie ik veel heb samengewerkt is het niet zo duur. We hebben ā‚¬50 afgesproken omdat ik wel iets wilde betalen (zij had het anders misschien gratis gedaan). Maar in principe kun je ook gewoon een uurtarief rekenen? Ik vind dat lastig te zeggenā€¦

Ik zit ook lekker in een flow! Duidelijk dat zoā€™n deadline die in je nek hijgt echt invloed heeft haha, ik heb nog 3 weken! :stuck_out_tongue: