Scriptie schrijven

Zijn er meiden die ervaring hebben met een scriptiereis? Of dat leuk vinden? Ik heb tussen maart en april een maand vrij voor mijn scriptie en wil graag een reis (in de Benelux ofzo, niet te ver) maar zit er ook aan te denken gewoon een week een mooie airbnb te huren met een paar meiden mocht corona dat toelaten en daar gewoon een weekje werken. Maar geen idee of dat echt werkt…

1 like

Oh leuk plan! Nul ervaring mee en ken niemand die dat heeft gedaan. Maar ik zou het zelf als vakantie zien, lekker uitslapen en dingen gaan bekijken en dan na een maand nog niks op papier hebben haha. Als je goede discipline hebt lijkt het me wel wat

2 likes

Is een scriptiereis iets voor bronnenonderzoek of interviews elders, of naar een plek gaan om te schrijven? Ik ken het concept niet, maar tijdelijk ergens anders zijn maakt mij vaak wel creatiever!

2 likes

ik bedoel echt ‘op vakantie’ maar dan fulltime aan de scriptie knallen, even uit je eigen omgeving bijvoorbeeld. Ik zie wel scriptiereisjes op internet maar dat is op een camping in Driebergen en ik zie het zelf toch iets romantischer voor me dan dat

1 like

Haha ja! Je zou bijv 's ochtends een paar uur scriptie kunnen doen en 's middags iets voor ontspanning of buiten? Dat je even iets heel anders aan je hoofd hebt maar al wel bezig bent geweest die dag. Mijn studeermax op een dag is maar 4 uur ongeveer dus ik houd er daarna vaak ook mee op omdat het geen zin heeft om te forceren. Lang leve studeerwerkcombinatie.

2 likes

Shit ik heb dit bericht helemaal niet gezien sorry! Ik heb verder geen tips want ik heb het gewoon opgegeven en nooit afgemaakt :joy: combinatie van geen motivatie, slechte begeleiding enz waardoor ik gewoon heb besloten het te laten gaan en wat anders gaan doen.

@Luzarl ik heb daar een paar jaar geleden ook naar gekeken, leek me wel fijn. Sommige bieden ook een soort begeleiding aan en zorgen voor de locatie en het eten. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik geen zin had om mijn vakantie(geld) te besteden aan zoiets :joy:

2 likes

Hahaha als ik nu voor 1000 euro mijn scriptie zou kunnen overslaan zou ik het ab-so-luut doen. Ik ben bij mijn vorige studie afgehaakt bij de scriptie en dat kan gewoon niet nog een keer gebeuren

2 likes

Oh wat een leuk idee! Nooit van gehoord. Ik denk zelf dat het misschien pas ‘nut’ heeft als je je resultaten moet verwerken. Uit mijn eigen ervaring (ik doe nu mijn scriptie) was ik de eerste hoofdstukken aan het schrijven, aan het wachten op input van mn afstudeerorganisatie, weer aan het schrijven, weer wachten. Als je bezig bent met je echte onderzoek, dus kwantitatief of kwalitatief, dan heb je hun input niet meer nodig en kun je gewoon door (in ieder geval bij mijn scriptie, volgens mij verschilt dat per niveau en school). Ik doe zelf hbo en heb te maken met kwanti/kwali onderzoek.

Ik heb geen organisatie, dus dat scheelt gelukkig

1 like

Ik heb volgende week mijn 2 afstudeer gesprekken, en ik moet dus nog horen of alles voldoende is. Ik ben zo bang dat ik het assessment niet voldoende heb gemaakt :confused:

Ik ken wel mensen die samen een huisje hadden geboekt met als doel om aan de scriptie te gaan, maar in plaats daarvan gingen ze vooral de hort op (het bos in). Dus je moet jezelf wel erg goed kennen. Een heidag in een bosrijke omgeving zou bij mij wel goed verlopen, maar een weekje voor een scriptie/document maken voor een assessment zou betekenen dat ik de hele dag eekhoorns zou potten, zou wandelen en paddestoelen zou fotograferen.

2 likes

Hahaja gelukkig haaaat ik wandelen. Misschien ga ik wel gewoon alleen, al is het in een boerendorp, maar gewoon even uit mn omgeving

1 like

Ik moet morgen mijn onderzoeksvoorstel inleveren en er moet ook een planning bij, maar ik heb echt moeite met die planning maken. Heb nog nooit eerder een scriptie geschreven dus weet ik veel hoelang dat allemaal duurt. Volgens mijn planning ben ik binnen vijf weken klaar maar dat zal wel niet :sweat_smile:

1 like

Moest dat op het hbo een planning. Vond dat zo dom. Net alsof je dat vooraf weet.


Ik zit nu op 2/3 van mijn scriptie ongeveer, dus begint op te schieten!

Ja opzich snap ik wel een beetje dat het handig is om van tevoren na te denken over of wat je wilt gaan doen haalbaar is in de tijd die je ervoor krijgt, maar lastig vind ik het wel haha. Nou ja ik zet maar gewoon wat neer en ze doen het er maar mee :woman_shrugging:

1 like

Ik wil als ik straks klaar ben de boel laten inbinden. Weet iemand een betaalbare en betrouwbare optie? Van die sites waar je het heen moet mailen vind ik een beetje eng. Wie weet wat ze ermee doen. Dadelijk knallen ze het onder een andere naam online ofzo en heb je ineens 100% plagiaat

Is er op je uni/hogeschool geen drukservice? Bij mij in de buurt zijn daarnaast ook diverse winkels waar je kan laten printen en inbinden

1 like

Ga eens informeren op de uni! Vind dat printen hier in de buurt altijd zo achterlijk duur. Kan het ook zelf printen, maar ik heb echt niet het ruimelijk inzicht om dubbelzijdig te printen. Snap oprecht niet hoe ik die blaadjes dan moet draaien :flushed:

Hahha herkenbaar. Ken je niet iemand (of heb je het misschien zelf toevallig zonder dat je het weet) met een printer die dat zelf doet? De printer op mijn werk doet dubbelzijdig printen helemaal zelf, dus ik hoef geen pagina’s te draaien. Ideaal en volgens mij hebben bijna alle relatief nieuwe printers die functie wel, tenzij het zo’n laserprinter is

1 like

Ja op mijn werk hebben we van die beesten van printers, maar denk niet dat het helemaal de bedoeling is om daar mijn scriptie te printen en ben ook niet tot nauwelijks op kantoor nu met al dat thuiswerken:(