Scriptie schrijven

Idd wat @Baron ook zegt, gewoon doen. Ik heb ook weleens mensen via Twitter of LinkedIn gecontacteerd en vaak staan e-mailadressen ook openbaar op de website van de universiteit

Ergste is dat hij nee zegt, dan weet je dat ook weer maar heb je het wel even gecheckt

1 like

@Baron en @Trivia Thanks voor jullie reacties! Ik dacht dat het misschien raar is omdat hij geen masterscripties begeleidt en dan mss denkt van ā€˜goh waarom benader je mijā€™ hahaha en misschien dat hij dan wel denkt dat ik wil dat hij mijn onderwerp verzint ofzo, maar dat zijn allemaal aannames natuurlijk.

En zal ik dan zeggen dat ik colleges heb gehad van hem en dat hij wel eens suggesties gaf voor onderwerpen voor de masterthesis en dat ik het waardevol zou vinden om eens van gedachten te wisselen?

2 likes

Ja dat laatste! Ik heb dat zelf niet gedaan, maar verschillende studiegenoten van mij wel. Denk dat docenten dat alleen maar leuk vinden als je interesse hebt in onderwerpen die zij hebben opgegooid in colleges

Ik zou gewoon via je studentenmail naar zijn docentenmail doen

1 like

Jezus ik raak helemaal verstrikt in mijn eigen verhaal. Heeft iemand toevallig tips om een fatsoenlijke structuur aan te brengen?

Ik ga in november beginnen aan mijn scriptie. Aan de ene kant ook wel fijn, want een jaar geleden had ik er al stress voor haha zo van ā€˜oh nee, over een jaar moet ik mijn scriptie al gaan schrijvenā€™. Maar ik had vooral ook heel veel stress omdat ik niet goed wist waar ik het over wilde doen en een onderwerp is toch wel cruciaal natuurlijk. Ik heb gisteren een eerste gesprek gehad met de docent die mijn begeleider wordt en we hebben al best ver uitgewerkt wat het onderwerp precies gaat worden dus dat is wel een hele opluchting voor mij

1 like

Hoi! Is hier iemand die het Corporate Identity Mix van Birkigt & Stadler (heeft) gebruikt voor zā€™n scriptie en mag ik je dan wat vragen stellen hierover?

Vind het zo lastig hoe diep ik er op in moet gaan. Zit hier helemaal mijn hersenen te breken over zoā€™n kut proefschrift wat echt kut geschreven is ook. Ieder hoofdstuk is exact hetzelfde, maar per hoofdstuk wordt er net iets dieper op ingegaan en echt, doe gewoon even niet :tired_face: En soms lees ik dingen die ik 100 keer lees en dan snap ik nog niet wat er nu staat. Sowieso is feedback verwerken helemaal kut, want krijg dan altijd zoā€™n tekst met losse stukken ipv 1 goed lopend verhaal. En geen idee of het nu dan wel goed is of dat het nog steeds helemaal kut is

Een proefschrift schrijven duurt echt jaren he, dat is echt niet te vergelijken met een scriptie. Zo diep hoef je echt niet te gaan. Als je wel vindt dat er zinnige dingen worden gezegd kan je misschien een beetje steunen op wat diegene heeft geschreven zodat je er niet zelf veel dieper op in hoeft te gaan

1 like

Ja I know haha, maar voelt af en toe net alsof mijn begeleider dat verwacht. Heb nog eens gekeken naar die scripties over mijn onderwerp waarbij ik die diepgang als uitgangspunt nam en ik blijf erbij dat mijn eerste versie van wat ik tot nu toe had geschreven al dieper ging dan dat (en dat waren scripties die oa met een 8,5 waren beoordeeld). Dus nu heb ik alles nog 63737373 keer dieper. Enige voordeel is dat ik daardoor sowieso ga uitkomen met woorden en geen rechtsvergelijking hoef te doen :tada: Maar vraag me wel af of het nu niet tƩ is

Ik ken iemand met dezelfde begeleider en hoor van haar dat ze iedere week contact/gesprek heeft met onze begeleider en dat als het eens wat langer duurt voor ze wat hoort, die begeleider ook mailt met joe hoi sorry, duurt wat langer blablabla.

Ik moest de laatste keer een maand wachten voor ik Ć¼berhaupt reactie kreeg met dat ze naar mijn ingeleverde stuk ging kijken en nu duurt het ook alweer twee weken. Erachteraan mailen brengt daar niet echt verandering in. Ze wil ook niet dat ik verder werk voordat een hoofdstuk helemaal af en goedgekeurd is, maar hallo dikke vette doei, als ik dat niet doe wordt het een tienjarenplan op deze manier.

Snap dat verschil in begeleiding ook niet. Waarom krijgt een ander wekelijks een gesprek en moet ik een maand wachten op reactie als ik een gesprek aanvraag? Het is verder een schat van een vrouw hoor, maar omdat ze me nog moet beoordelen weet ik niet wat ik nu moet doen. Ben echt bang dat als ik er wat van zeg dat het verkeerd valt ofzo en wil ook niet achter haar rug om dan maar meteen de coƶrdinator aan zijn mouw trekken, maar het gaat me echt veel te traag zo (we hebben een einddatum afgesproken en dat is niet haalbaar als ze steeds niet reageert) en krijg hier dus echt helemaal stress van :sob::sob: In de scriptieregeling staat ook gewoon dat als je wat inlevert je in beginsel dat binnen 2 weken besproken moet hebben met je begeleider. Dat dat een keer niet lukt prima, maar als dat iedere keer zo gaat schiet het niet op. Uiteraard schrijf ik wel gewoon door ook al wil zij dat niet, want ga echt niet niks zitten doen, krijg hier al genoeg stress van

Mag ik vragen wie jouw begeleider is? Ik had namelijk ook een hele slechte bij dezelfde uni en uiteindelijk de hele master niet meer gehaald, omdat ik het gewoon niet meer zag zitten met haar. Uiteindelijk ben ik ergens anders aan een nieuwe begonnen. Tuurlijk ligt het ook aan mezelf, maar de begeleiding was ook niet om over naar huis te schrijven

1 like

Is een nieuwer iemand, dus dat is in ieder geval niet dezelfde. Als ze dan reageert is ze top hoor, maar het duurt gewoon zo lang

Ik ga komend blok mijn scriptie schrijven en kom er net achter dat dat blok opeens maar 9 weken duurt ipv de gebruikelijke 10. Alle andere blokken dit jaar duren ook gewoon 10 weken, behalve dat blok waarin ik dus mijn scriptie ga schrijven. Dan zou ik dus een week minder hebben dan studenten die hun scriptie in een ander blok schrijven. Ga maar even aan de scriptiecoƶrdinator vragen hoe dat zit. Opzich moet het wel te doen zijn in 1 week minder, maar het voelt toch wat oneerlijk haha

Komt dat niet omdat er kerstvakantie tussenzit ofzo?

1 like

Er zit inderdaad wel kerstvakantie in, maar vorige jaren was dat blok alsnog altijd gewoon 10 weken exclusief kerstvakantie en nu dus opeens een week minder. En ik zou in principe natuurlijk wel aan mā€™n scriptie kunnen werken in de kerstvakantie, maar liever niet natuurlijk haha en mijn begeleider is dan waarschijnlijk ook niet bereikbaar. Nou ja ik zie de scriptiecoƶrdinator morgen dus dan vraag ik het even en dan zie ik wel

Oh dan is zij dat niet nee, gelukkig!

@Slakje moet het per se in een blok dan? Krijg je niet gewoon een aantal weken/maanden?

1 like

Ik heb dit dus ook met de groep die in november start. Zij hebben 125 dagen en wij 111 en JA ik heb dit geteld hahaha.

Wat heb jij toen gedaan eigenlijk? Weet niet of ik haar voor de zoveelste keer moet mailen en er per mail wat van moet zeggen. Wantja ook dan zal ze toch wel niet reageren. Doe dat liever in een gesprek, maarja die staat niet op de planning omdat ze niet reageert. Meteen de coƶrdinator aan zijn mouw trekken levert misschien ook weer gezeik op, maar aan de andere kant, als ik dat niet doe is het straks ā€˜je had eerder aan de bel moeten trekkenā€™. Vind dit echt een hele lastige situatie waarin je als student sowieso fucked bent en het niet goed kan doen, want er gaat ongetwijfeld iemand zitten zeiken dat ik het anders had moeten doen

Ja bij ons moet het normaal gesproken echt in een blok! Maar heb het vandaag gevraagd aan de scriptiecoƶrdinator en het was hem nog niet opgevallen dat dat blok opeens een week minder had dus hij ging nog even nadenken over hoe dat opgelost kan worden

1 like