Scriptie schrijven

De printshop in het erasmusgebouw. Kun je het gewoon zelf printen in de bieb en daarheen brengen.

1 like

Dubbelzijdig doet ie idd vanzelf als je dat selecteert, hoef je verder niks voor te doen. Als het niet lukt zou ik het gewoon vragen op je werk, ik weet niet hoeveel bladzijdes het is natuurlijk maar ik mocht op mijn bijbanen en stages altijd lekker onbeperkt printen 🥸

1 like

@Sugarsnap thanks!

@Luzarl ja heb dat wel eens geprobeerd, maar dat lukte toen niet, maar ik ga even proberen!

Dit was de eerste week dat ik officieel aan mijn scriptie moest werken en ik loop nu al achter. Denk ik tenminste, ik weet het niet zeker want ik heb geen planning gemaakt :woman_shrugging: Maar ik heb echt bijna niks gedaan. Vandaag ook om 9 uur de wekker gezet, maar nog steeds niks gedaan. Ik heb echt niet genoeg zelfdiscipline hiervoor, maar volgens mij hebben heel veel mensen dit probleem tijdens hun scriptie

Same ik ga nu!!! Als je dit leest ga van het forum af!!

1 like

Haha oke oke ik ga al!

Ik kan wel mijn planning delen? Ik ben nu op 2/3e van mijn scriptieperiode en dit heeft me goed op de been gehouden. Het is alleen wel lastig want niet elke scriptie is hetzelfde, maar dan kun je het gewoon zelf invullen! Ik heb zelf 18 weken.

Week 1: Planning maken
Week 2: Aanleiding en probleemstelling
Week 3: Doelstelling, deelvragen en doelgroep
Week 4: Beperkingen en situatieschets
Week 5: Theoretisch kader
Week 6: Hypothesen
Week 7: Methode van onderzoek en datacollectie
Week 8: Operationalisatie en vragenlijst
Week 9: Onderzoek uitvoeren
Week 10: Onderzoek uitvoeren
Week 11: Resultaten
Week 12: Conclusies en aanbevelingen
Week 13: Strategie- en implementatieplan
Week 14: Strategie- en implementatieplan
Week 15: Strategie- en implementatieplan
Week 16: Gehele scriptie nakijken op fouten/formuleringen e.d.
Week 17: Andere mensen laten nakijken
Week 18: Inleveren

Geen idee of je er wat aan hebt haha

Wow zo gestructureerd :exploding_head: ik doe gewoon lezen en schrijven tegelijk eigenlijk en dan hopen dat ik op tijd klaar ben :joy:

Anders zou ik pas halverwege begonnen zijn :cry: En heb m’n vorige scriptie niet gehaald, dus moest het nu wel echt in 1x goed doen haha

1 like

Ah ja snap ik! Ik zorg gewoon dat ik deadlines afspreek met mijn begeleider omdat ik het heel erg vervelend vind om afspraken niet na te komen. En dan doe ik expres deadlines waarvan ik denk hmm misschien optimistisch. Dan kun je ook niet uitstellen en dat scheelt ook. Wantja ik heb al een baan en dan is het heel verleidelijk om er lekker lang over te doen, want je zit toch al op je plek

Weet niet of deadlines afspreken bij jou een optie is?

Wow bedankt! Ik heb zelf een stuk minder tijd haha maar die van mij hoeft waarschijnlijk een stuk minder lang te zijn dan dus dan ben ik met elk onderdeel ook minder lang bezig als het goed is

1 like

Ik ben zo klaar met het schrijven van mijn scriptie. Dit is al mijn tweede poging, eerste keer is wel buiten mijzelf om misgegaan, maar ik vind het even zoveel. Zoveel feedback, deadlines. Ik heb het gevoel dat ik het niet haal, niet kan en weer moet stoppen. Ik ben ongeveer op de helft, maar blijf maar dingen moeten verbeteren waardoor ik nog niet door mag. Ik ben gewoon niet goed in schrijven op de manier die een scriptie verlangt. Ik wil hier zoo graag vanaf maar ben ook enorm aan het uitstellen daardoor.

Heb je op jouw uni/hogeschool iets van een schrijfcentrum waar je hulp kan vragen? Misschien dat dat helpt! Bij ons hebben ze zoiets en ook een traject waarbij je samen met anderen best wel intensief aan de slag gaat

Ik ben wel doorverwezen naar zo iemand inderdaad! Ik merkte alleen niet dat ik er veel aan had helaas. Heb wel een aantal tips gekregen die ik ook heb toegepast, maar dat was het helaas. Dat was ook puur gericht op de rode draad in mijn stuk vinden. En die heb ik nu ook wel meer, maar het voelt alsnog moeilijk haha. Het is helaas niet echt een traject. Misscbhien kan ik daar nog eens naar vragen

1 like

Ik ben inmiddels aanbeland bij de conclusies en aanbevelingen, voelt echt goed! Weet alleen niet zo goed of het dan één lopend verhaal moet worden of losse conclusies zegmaar

3 likes

Ik heb zelf voor het overzichtelijke een opsomming met conclusies (een duidelijke kop en een uitleg) gedaan! Dat maakt het leesbaarder.


In other news: ik ben volgens mij klaar met m’n scriptie schrijven!!! Moet nog wel spelling checken en bijlagen even op orde doen, maar qua inhoud ben ik klaar! :partying_face: :astonished:

3 likes

Wat fijn!

1 like

Nou ik heb voor het eerst tijdens m’n studie een boek uit de ub gehaald om te gebruiken haha. Voelt wel professioneel dit ofzo. Als ik papers moest schrijven begon ik meestal een dag van tevoren dus dan was er geen tijd om nog boeken uit de ub te halen, dus als iets dan niet online beschikbaar was dan gebruikte ik die bron gewoon niet

1 like

Heel slecht maar ik heb voor mijn scriptie alleen maar digitale bronnen haha. Ofja wel boeken, maar dan boeken die digitaal beschikbaar waren. Doe ik voor essays ook. Dan kun je tenminste met zoektermen zoeken en ctrl f doen in het document zelf ipv dat je een boek helemaal moet lezen en het dan maar de vraag is of het wel bruikbaar is

Haha ja geen ctrl f is wel irritant :joy: Ik hoef gelukkig niet het hele boek door te zoeken, want het boek gaat over een best breed onderwerp en ik heb een best specifiek stukje daarvan nodig dus ik moet alleen even in de inhoudsopgave kijken waar het hoofdstuk over mijn onderwerp staat. Mijn begeleider had me dit boek aangeraden, dus ik ga ervan uit dat het wel bruikbaar is

1 like