Scriptie schrijven

Doe je ook strafrecht?

Ah ja snap ik hoor! Ik heb ook eerst de premaster gedaan, ben afgelopen februari met de master begonnen

Ooh wat is jouw planning dan als je in september wil starten met je scriptie? Nu ik weet dat we over dezelfde uni praten, volgens mij houden docenten 15 juli tot 15 augustus ongeveer aan als vakantieperiode. Mijn begeleider in ieder geval wel en ook de studentenbalie enzo.
Ik ben toen ook in februari begonnen aan de master en eerst twee semesters vakken gedaan omdat ik het niet helemaal lekker kon plannen.

1 like

Ik doe nu 4 vakken, eentje was caput, dus heb ik al af kunnen ronden. En dan na de zomer 2 vakken + scriptie. En als dat teveel is dan doe ik gewoon wat langer over mijn scriptie, want werk er wel 24 uur naast. Heb 14 juni mijn laatste tentamen, dus misschien moet ik er tussen het leren door dan toch maar even voor gaan zitten. Vind het ook lastig plannen en hoor inderdaad best veel dat mensen eerst alle vakken afronden en daarna pas met hun scriptie starten

Heb je trouwens bijzonder sr gevolgd en heb je tips? Ik krijg echt stress van die man met zijn dikke studiehandleiding en 5 miljoen arresten :joy:

Ah ja dan zou ik idd de hele opzet met je probleemstelling uitwerkt voor je begeleider laten en nu alleen je onderwerp doorsturen zodat je een beetje snel ingedeeld zal worden.

Samenvatting
Samenvatting

Meestal is een opbouw handig als:

  • waarom is het voorstel noodzakelijk? (achtergrond, hoe was het eerst (en grondslag oid maar dit kan ook in het volgende hoofdstuk)
  • wat houdt het in en wat zal daarvoor veranderen?
  • wat zijn de knelpunten? wat kan er beter (misschien voorbeelden uit andere landen?)

Dus hoe was het eerst, hoe wordt het nu, wat kan er beter/kan er iets beter (en dit toetsen)

Ik weet niks over dit onderwerp dus mogelijk heb je hier helmaal niks aan haha, maar ik richt me vaak op wat ik ermee wil (dus wat kan er beter), maar je moet vaak toch ook veel schrijven over de achtergrond en hoe het in elkaar zit.

1 like

Heb ik zeker wat aan hoor, thanks!

2 likes

Niet de studiehandleiding lezen!! Of althans, ik heb hem 1x doorgelezen en verder geen aandacht meer aan besteed. Aan de powerpoints heb je voldoende, bij mij stonden daar wel een paar arresten op geloof ik en die heb ik wel gelezen.

1 like

Ah dankje, dat stelt me gerust! Ga ik me daar op focussen

1 like

Dank je wel voor je reactie, was wel fijn om te lezen! Het zou ook helemaal niet fair zijn om me steeds supergoeie feedback te geven en me uiteindelijk dan toch te laten buizen, maar toch, nog niemand heeft ĂŒberhaupt al iets gezien van mijn project. Wat een emoties, ik ga echt van het ene uiterste (“alles onder controle, dit lukt vlĂłtjes”) naar het andere (“ik val zo door de mand, dit trekt op niets en ik heb veel te weinig resultaat”), maar ik moet gewoon deze laatste weken nog overleven :sweat_smile:. Ik ben de laatste dagen wel goed gevorderd met schrijven. Over 1 maand is het mijn verdediging en dan ga ik minstens een hele week niets doen om te bekomen van alle stress :crazy_face:.

Hoe is het met je masterscriptie? Deadline is morgen? Veel succes met de allerlaatste loodjes!!

Ik ben altijd heel bang voor feedback en aangezien ik echt vermoeid ben de laatste weken maar m’n bachelorproef over een week klaar moet zijn en ik dacht dat ik te weinig had geschreven had ik veel stress voor een gesprek met m’n begeleider.
Ze zag het wel heel positief in dus er valt een kleine last van m’n schouders.
Nu nog even doorbijten om het af te werken en ik ga zo blij zijn als ik klaar ben! Eindelijk even rust dan

4 likes

Ik heb hem net ingediend, zo blij!!! :tada:

4 likes

Ik heb een onderwerp ingestuurd, ben benieuwd

Super, feestje!! :champagne:

1 like

Voor UvA-studenten die moeite hebben met het schrijven van hun scriptie raad ik de afstudeergroep aan: Afstudeergroep (45 min - 1,5 uur per week) - Trainingen en workshops - UvA Studenten - Universiteit van Amsterdam

1 like

Ik heb helaas 0,0 verstand van R want ik heb dat nog nooit gebruikt, dus ik kan je niet helpen. Staan er op youtube geen video’s waarin het wordt uitgelegd? Mocht je trouwens hulp nodig hebben wat betreft opbouw, schrijfstijl etc. dan wil ik je wel helpen hoor! :revolving_hearts:

1 like

Lief! Ik heb uiteindelijk toch m’n scriptiebegeleider voor de duizendste keer aan de mouw getrokken dus ik denk dat het goed komt :slight_smile:

1 like

Omg mijn scriptiebegeleider heeft me echt zo fijne feedback gegeven en me nog meer hulp aangeboden, ik kan hem echt wel zoenen.
Echt een mega verschil met HBO waar de begeleiders gewoon weigeren om je stukken door te kijken :hocho:

6 likes

Super fijn!

Mijn deadline is dinsdag, maar mijn motivatie is op. Kan iemand wat motivatie sturen?