Scriptie schrijven

Dat maakt het inderdaad wel lastiger. Ik ben geswitcht van begeleider, dus voor mij was dat wel een goede aanleiding om dit gelijk op tafel te leggen.

Misschien zou je zelf een meeting je begeleider kunnen inplannen via teams/zoom oid. Zodat je even kort de stand van zaken kan bespreken, en misschien om de vragen te stellen die je hebt. Dat motiveert jou waarschijnlijk ook weer.

Zelf deadlines stellen en er je uiteindelijk niet aan houden, ken ik ook heel erg. Misschien is er een studieadviseur die hierbij kan helpen? Wij hebben een speciale studieadviseur voor scriptie problemen en zij mailt mij elke maand om naar de voortgang te vragen. Dat voelt als een soort stok achter de deur.

De tip van @Quinoa klinkt erg goed! Dit ga ik ook maar eens proberen.

uhhh niet haha. Ik kan van mezelf ook niet goed inschatten hoeveel woorden ik op een dag kan schrijven waardoor ik het lastig vind een planning te maken. Misschien dat als je dat bijhoudt je voor jezelf een langere termijn planning kan maken?

@Adamas ah dat is wel fijn inderdaad! Ik ga na de feedback op dit hoofdstuk inderdaad maar eens een meeting proberen te plannen als dit nodig is.
De studieadviseur heeft bij mijn studie zelf iedereen gemaild die bezig was met een scriptie, maar ik kreeg hier vooral het idee van dat ze dit meer deed om je af te vinken dan daadwerkelijk te helpen. Heb een paar keer met haar heen en weer gemailt, maar ging me daar alleen maar slechter door voelen dus heb dat uiteindelijk afgekapt.

@slurfhondje succes! De verdediging lijkt me ook al zo verschrikkelijk, dus probeer er nog maar niet aan te denken. Heb je wel al feedback op je geschreven deel gehad?

1 like

Nee, bij ons krijg je sowieso geen feedback meer op de definitieve versie. Je mag enkel 5.000 woorden (van de 55.000) laten nalezen. Dus ik heb geen idee of ik schriftelijk ĂŒberhaupt geslaagd ben of niet. Mijn begeleider gaf ook amper feedback, ik had het gevoel dat ik er alleen voor stond.

Huh, wat kut zeg :face_with_raised_eyebrow: Wat deed ie dan wel

Ik heb nu al veel stress terwijl ik volgende maand pas begin met mijn scriptie. Welke fouten moet ik niet maken? :weary:

  • weg
1 like

Jeetje, echt belachelijk. Hoor wel vaker over vervelende begeleiders, maar dit is gewoon super onprofessioneel ook.

1 like

Ja onprofessioneel is echt een understatement. Ik heb alle mails voor de zekerheid opgeslagen.

-weg

wtf
 Zou bijna zeggen, dien een klacht in, maar nu je bijna klaar bent maakt dat ook niet meer uit.

Ahh ja dat is jammer inderdaad, dan heb je ook niet veel aan een studieadviseur! Ze zouden je juist het tegenovergestelde gevoel moeten geven.

@slurfhondje wat een bizarre manier om feedback te geven zeg. Dit kan toch eigenlijk niet. Heftig wel dat een promotor hierin ook zo veel macht heeft.

1 like

Jaaa ik mag verdedigen :grin::grin: 21 januari al!

6 likes

Wat goed!

Mijn verdediging is donderdag!

Ik heb een halfjaar langer dan de bedoeling over mijn scriptie gedaan. Ik was ziek en daarna reageerden mijn scriptiebegeiders ook bijna drie maand niet, na veel gedoe met o.a. de opleidingsdirectie toch weer in contact met ze gekomen. In totaal nu ook 4 begeiders en een phd student als coach gehad door dit hele gedoe, maar goed.

Donderdag dus mijn verdediging en ik begin het nu wel een beetje te voelen. Heb mijn presentatie net nog weer veranderd, ik was bang dat hij toch te lang was.
Ook ben ik bang voor de vragen die ze gaan stellen, bij mijn bachelor stelde dat niet heel veel voor, maar ook omdat alles nu in het Engels is ben ik bang dat ik me niet goed kan uitdrukken. Heeft iemand hiervoor tips? Of voorbeelden van vragen die ze kunnen gaan stellen?

2 likes

Vandaag feedback op m’n concept gehad, het leek wel echt heel veel. Ook best fundamentele dingen zoals dat m’n discussie inhoudelijk nog niet genoeg diepgang heeft. Ben nu zo bang voor een onvoldoende omdat ik het allemaal aan moet gaan passen en niemand het meer leest

Oh vervelend zeg. Waarom zouden ze het niet meer lezen? Misschien kan je daar expliciet om vragen nog als je het weer inlevert?

Oh sorry beetje vaag geformuleerd van mij. Bedoel omdat het de concept versie is dat dit de laatste keer was dat ik feedback kreeg, dus alles wat ik nu aanpas wordt pas weer gelezen als ik de eindversie van m’n scriptie inlever. Dus dat maakt het wel spannend of ik het dan goed aanpas of niet!

Ik heb mijn masterscriptie inmiddels afgerond, maar had dit in het begin ook. Mijn tip: kies gewoon iets. Het maakt in mijn ervaring namelijk echt niet zo veel uit. Het is wel handig om van te voren na te gaan of er veel over geschreven is, want daarmee maak je het jezelf wel gemakkelijker. Ik dacht altijd dat je scriptie hét onderwerp moest zijn waarin je verder wilde, maar ik ben er juist door het schrijven van mijn scriptie achter gekomen dat het onderwerp dat ik had gekozen totaal niet de richting is waarin ik wil werken en dat is ook prima. Je zou bijv. kunnen kijken wel vak je het leukst vond tijdens je master en dan of daar een actueel onderwerp speelt.

1 like

Aah morgenochtend is de deadline van mijn uiteindelijke versie :scream: Ik merk dat ik vandaag heel gespannen ben en het moeilijk vind om nog met een soort van objectief oog naar mijn tekst te kijken
 Ik moet nu nog wat woorden schrappen, alles nagaan op APA en bepaalde argumenten scherper formuleren. Stresss.

Ik heb dit topic afgelopen tijd vermeden omdat ik er stress van kreeg, maar inmiddels is mijn scriptie echt bijna af en hoop ik hem volgende maand in te gaan leveren. Het einde is in zicht!

@anon20093329 Succes, je kan het! Bijna klaar!

3 likes

Dankjewel! En wat fijn dat jouw scriptie ook bijna af is!

Succes! Ik moet ook nog (flink) wat woorden schrappen. Hoe pak jij dat aan? Heb het idee dat op dit punt alles wat op papier staat wel relevant is, dus dat echt stukken schrappen niet meer lukt. Maar ik vind beknopter schrijven zo lastig.