Scriptie schrijven

@Filia @Fiets @Dombo bedankt voor jullie tips! Daar kan ik zeker wat mee. Het voelt ook wel fijn om te weten dat ik dus niet de enige ben met dit probleem!

@nightlife Helaas heeft mijn begeleider gemaild dat het haar beter lijkt, dat ik vanaf volgend blok een nieuwe begeleider krijg. Daar baal ik wel heel erg van, aan de andere kant wel een goed moment om dit soort dingen van te voren aan te geven. Morgen heb ik een gesprek met de studieadviseur dus hopelijk kunnen ze een nieuwe begeleider voor me vinden!

Ik moet morgen (ofja vandaag) weer een hoofdstuk inleveren van mijn scriptie en ik ben nu al bang voor de bakken met feedback die ik wss ga krijgen :cry: :unamused:

@vamos Hoe gaat met jouw scriptie? Jij moet hem deze maand ook inleveren toch?

Ik moet 14 december indienen, paniekkkk

1 like

Ik moet het 18 december aanleveren. Red het net niet of net wel. Heb op drie hoofdstukken al feedback en dat was weinig dus fingers crossed voor de laatste. Morgen beginnen aan conclusie

1 like

Ik heb zojuist (bijna vier jaar later dan had gemoeten :redface:) mijn hopelijk definitieve scriptie naar mijn begeleider opgestuurd. Als ze hier akkoord mee gaat (verwacht ik wel) kan ik hem gaan laten drukken en begin januari definitief inleveren :dancingbanana:

(Volgend jaar moet ik voor de studie die ik nu volg wéér een scriptie schrijven :flushed: maar het scheelt dat het echt een totaal andere opleiding is waarbij je er wel fatsoenlijk op wordt voorbereid.)


Is het jou ook gelukt vandaag @slurfhondje? En succes nog even @Teigetje! Loop je op schema?

5 likes

Jaaaa twee uur voor de deadline ingediend! Ben zo blij, wel barstende hoofdpijn want was sinds 11u vanochtend tot 21u bezig met layout, voetnoten en bibliografie. In de rechten moet dat allemaal handmatig helaas. Tijdens het schrijven zet ik random een titel ipv het meteen goed te citeren, echt top 140 blz lang haha.

Begin februari weet ik of ik geslaagd ben.

2 likes

Wat goed! En wauw, wat een werk :hushed:

Lekker slapen zo!

Wat fijn dat je het eindelijk hebt ingeleverd!

Ik loop vooralsnog op schema! Maar mijn begeleider heeft heel weinig tijd zei ze :sweat_smile: dus ik wacht nog op feedback van dingen. Hoop dat ze op tijd is voor vrijdag.

2 likes

@Violoncello Fijn dat je hem hebt ingeleverd! Ik ben ook zo’n lekkere achterlopen wat scriptie betreft maar ik moest elke keer opnieuw beginnen. Dit is scriptie nummer 3 :sob:


Ik heb een deadline net na de kerstvakantie dus ik kan nu 2 weken knallen :muscle:t2:
Loop meteen tegen iets aan op de maandagochtend met SPSS. Iemand hier toevallig ervaringsdeskundige?
Ik wil deze groepen (6+7) graag samenvoegen (ook op aanraden van mijn scriptiebegeleider. Zij moeten dus samen een nieuwe groep worden ‘vader of moeder + nieuwe partner’. Ik ben wat aan het klooien en zoek me rot online maar kom er niet uit hoe ik dit handig kan doen. De dataset is erg groot dus alles handmatig een nieuwe waarde geven gaat niet.

1 like

Oh wat fijn dat dit topic bestaat!! Ik begin volgende maand met afstuderen. Dus moet ik een scriptie schrijven en ik ben zo bang. Ik heb vorige week na een herkansing op het nippertje mijn laatste vak ‘onderzoek’ gehaald en dat maakt me mega onzeker. Na de herkansing dacht ik dat ik wel een 7 zou krijgen ofzo, maar het was een 5,6. Volgens mijn coach is die begeleider ook wel heel streng maar ik ga nu met zoveel onzekerheid mijn scriptie in omdat dit eigenlijk precies hetzelfde is. Ik heb een toffe opdrachtgever maar ik schaam me gewoon nu al tegenover haar
 Ik hoop dit keer zo op fijne beoordelaars die mijn vertrouwen wat omhoog krikken.

Ik heb op mijn vorige opleiding (mbo) ook ‘een scriptie’ gedaan en daar had ik een hoog cijfer voor maar als ik dat terug lees denk ik wauw de lat lag toen ùcht niet hoog


Ik meld me ook even hier. Ben nu bezig met m’n masterscriptie (kwalitatief onderzoek, interviews) en heb 5 januari deadline voor de conceptversie. Ik heb mezelf voorgenomen tijdens kerst echt even volledig rust te nemen. Ben nu bezig met resultaten uitwerken en verwacht morgen of overmorgen aan de discussie te kunnen beginnen. Ik zie daar zooo tegenop, weet nog van vorig onderzoek dat ik dat gek genoeg Ă©Ă©n van de lastigste dingen vond. Nu heb ik echt mega veel data dus vraag me af hoe ik dat ĂŒberhaupt allemaal erin ga verwerken. Nog iemand tips hoe je dit het beste aan kunt pakken?

En ik zit nu het topic terug te lezen. @Teigetje heb je uiteindelijk op tijd feedback gekregen? Heb je hem in kunnen leveren?

Ik heb wel feedback gekregen ja! Ze was gelukkig heel positief. Ik kreeg vrijdag rond 15:00 een bericht dat ze de deadline voor alle studenten hebben verzet naar 3 januari haha. Omdat ze in de kerstvakantie toch niet gaan nakijken. Ik was al wel bijna helemaal klaar maar de extra tijd is wel fijn om alles 100% na te kijken en de laatste dingen goed te doen. Wil het wel graag voor kerst af hebben dus ga morgen en woensdag nog de hele dag ervoor zitten en dan is het waarschijnlijk goed.

Ik heb geen discussie onderdeel in mijn scriptie opgenomen, dus kan je helaas geen tips geven, maar snap dat je dat heel lastig vind! Ik vond zelf mijn conclusie ook erg lastig, moest opletten dat ik echt concludeerde en niet samenvatte.

Gelukkig heb je nog even tijd. Lekker vrij nemen met kerst, is ook belangrijk! En dan met een frisse blik verder.

1 like

Wat fijn die extra tijd! Kun je alles nog even uitgebreid nalopen en puntjes op de i zetten. Succes nog even dan de komende dagen. Ben jaloers op het punt waar jij je nu bevind, wil er ook vanaf zijn haha!

Yessss mijne is ingeleverd :partying_face::partying_face: wel langer dan de formele eis maar mijn begeleider zei dat dat opzich geen probleem was als er niet teveel dubbel of overbodig instond. Ben benieuwd!

5 likes

Ik meld mij ook hier. Begonnen aan mijn masterscriptie voor (privaat)recht. Ben na maanden nog steeds bezig met het zoeken van een onderwerp :sob: Zal dit topic nog even doorlezen, maar iemand die ook bezig is met masterscriptie voor rechten?

Succes allemaal!

Ik ben in september/oktober begonnen met het schrijven van m’n scriptie maar echt zo traag op gang gekomen, onder andere door corona/thuiswerken etc. Zit nu 1 dag in de week (coronaproof) op kantoor en er komt eindelijk een beetje vaart in. Hopelijk eind maart alles inleveren.

Ik ben net een paar maanden klaar na het veeeeel te lang uitgesteld te hebben. Mede inderdaad ivm moeite met een onderwerp kiezen (fiscaal recht). Heb je wel al een begeleider oid of moet je daarvoor eerst met een onderwerp komen?

Geen rechten gedaan, maar was er een vak dat je leuk(er) vond, heb je een bepaalde stage gelopen? Of misschien al eerder een paper geschreven waar je op verder kan werken met de literatuur die je al hebt?

Of is er een specifiek werkveld waar je in wilt werken? Een gerelateerd onderwerp kan helpen bij sollicitaties.

Ik ben sinds kort ook weer bezig met m’n scriptie. Na veel gedoe eindelijk een nieuwe begeleider toegewezen gekregen en morgen m’n eerste meeting! Ik heb nog een oud onderwerp liggen, maar ik twijfel of ik dat onderzoek door wil zetten. Hopelijk heb ik morgen wat meer duidelijkheid.

@Dotje misschien kan inderdaad je begeleider je op wat ideeën brengen. Wat mij geholpen heeft (geen rechten, maar misschien dat het voor jou ook helpt) is wat actuele trends binnen je vakgebied zoeken. Vervolgens hier wat meer info over zoeken (en literatuur over lezen) Misschien dat je dan komt op iets wat je leuk lijkt om te onderzoeken! Succes!

Klinkt herkenbaar! Ik heb ook meer dan een half jaar gedaan over het vinden van een onderwerp (fiscaal recht)
 Ik heb mensen in het werkveld benaderd en gevraagd of ze nog een onderwerp wisten. Dit heeft me wel geholpen, hoewel ik niet 100% tevreden ben met mijn onderwerp. Alleen ik denk dat ik dat nooit zou zijn en uiteindelijk moet je toch beginnen. Hopelijk vind je snel iets! Tijd investeren in een goed onderwerp is het in ieder geval wel waard vaak.