Scriptie schrijven

Ik heb 3 weken vakantie gehad en moet vandaag weer verder met mijn scriptie, maar ik heb er zooooo geen zin in

1 like

En hoe ging het? Ik probeer ook weer dagelijks aan mijn scriptie te werken maar het was vandaag echt flink afzien in die hitte :neutral_face:

Ging dus niet, ik vond het ook veeeel te warm. Ik kan zo echt niet eraan werken. Heb jij nog iets kunnen doen?

Ik heb mijn thesis ingediend, maar het is totaal niet geworden zoals ik wou. Conclusie niet af, inhoudslijst niet volledig,… Hopelijk kan ik het goedmaken met de verdediging :sob:

Dat is heel begrijpelijk. Ik heb mijn best gedaan, maar ik heb in totaal denk ik 2,5 uur echt gewerkt. Ik kan sowieso slecht tegen warmte. Wanneer is jouw deadline?


@MrJones Jammer dat het niet gegaan is zoals je wilde, maar je hebt hem tenminste wel ingediend! Misschien mag je er nog iets aan veranderen?

@vamos @Filia
Ik weet niet of ik al expert genoeg ben om tips te geven (ik heb de mijne dus nog maar net ingeleverd) maar wat ik had gedaan is afgesproken met een vriendin dat zij hem zou nakijken op spelling en daarom moest ik wel met haar een deadline afspreken. (Ongeveer een week voor mijn echte deadline maar achteraf zou ik langer wel aanraden.) Ik vind het heel moeilijk om me aan mijn zelfgestelde deadlines te houden, zeker in deze hitte, maar een afspraak met een ander kom ik wel na.

2 likes

Ah 2,5 uur is in ieder geval nog wat! Mijn deadline van mijn hele thesis is in december en we zijn nu bezig met de dataverzameling (het opzetten van de enquete en organisaties contacteren voor participatie). Maar ik vind het zelfs daar te warm voor. Wanneer is jouw deadline?

@Flamoes Dat is een super goede tip! Dankjewel :slight_smile:

1 like

Nee herwerken mag niet meer. Gisteren was de deadline :pensive: Ik ga me gewoon goed voorbereiden voor de verdediging. Wel echt balen!

Ik merkte dat ik dit topic weer expres heb vermeden de afgelopen maanden en dat deed me weer denken aan hoe dit topic ooit tot stand is gekomen. Dus ik vroeg me af hoe het is afgelopen met jullie scripties uiteindelijk @Violoncello @L.C @Blonde. Weet niet of iedereen nog actief is op het forum. Mocht een van jullie deze vraag vervelend vinden trouwens, let me know dan zal ik het aanpassen!

Haha oh wat grappig, ik heb er inderdaad ook nooit meer in gekeken. Ik ben uiteindelijk eind vorig jaar gestart, nu bezig met (hopelijk) de laatste loodjes, moet het over een maand ook uiterlijk af hebben. Valt niet mee met dit weer, maar fijn dat het einde in zicht is in iedergeval! Jij bent ook nog bezig? Of moet je nog beginnen? Weet dat ook niet meer precies van iedereen!

2 likes

Ik was een hele tijd geleden begonnen en heb dat steeds laten versloffen. Nu sinds kort weer besloten om serieus te starten dus hopelijk kan ik ook over niet al te lange tijd afstuderen!

Masterscriptie gehaald met het cijfer dat ik wilde!! De tip hierboven heeft zich dus bewezen. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Ik vond het echt mega pittig en dat terwijl ik ‘gewoon’ een literatuuronderzoek doe van 40 pagina’s, itt tot sommigen van jullie bikkels. Heel veel succes iedereen!

12 likes

Jeeeej gefeliciteeerd :partying_face: :two_hearts:

1 like

Mijn deadline is ook in december! Het gaat om een scriptie van 30 studiepunten dus ik moet ook echt nu beginnen. Ik wil uiterlijk in januari echt afstuderen, mede door de financiële compensatie voor studenten ivm corona. Krijg jij die ook?

@Flamoes dank je wel voor de tip! Die ga ik zeker in praktijk brengen. En van harte gefeliciteerd met deze topprestatie! :partying_face: Ben je nu helemaal klaar?

1 like

Toevallig! Huh, ik wist helemaal niks over een financiele compensatie dus goed dat je het zegt! Ik vraag me wel af hoe het met mijn studentenov zit, ik ga het eens uitzoeken.

Hier staat meer informatie over de compensatie: https://duo.nl/particulier/corona/tegemoetkoming-voor-studenten-vanwege-corona.jsp. Ik hoop dat je hiervoor in aanmerking komt, want het scheelt bij mij maar liefst €535! Het is een goede stok achter de deur om niet nog verder uit te lopen.

2 likes

Dankjewel! En wow fijn dat je zoveel terugkrijgt!

1 like

Oeps zie het nu pas, ik heb het gehaald gelukkig!! Ben er terugkijkend niet zo heel tevreden over eigenlijk, op het eind heb ik het voor m’n gevoel wat ‘afgeraffeld’, maar ik liep op dat moment ook fulltime stage, zat helemaal in de stress en wilde persé die deadline halen. Dat is uiteindelijk dus wel gelukt, maar heeft me heel wat moeite gekost haha

Heel veel succes met het oppakken iig, lijkt me lastig om weer terug te kunnen in die focus, maar het komt vast goed! :hugs: @L.C Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes!

Oh en @Flamoes gefeliciteerd!! :kissing_heart:

3 likes

Ik moet nog 1 vak, waarvan ik niet zeker wist of het nog ging lukken dit studiejaar door corona, maar het lijkt erop van wel :slight_smile:

Eind deze week evaluatie gesprek van mijn scriptie. Wil mijn begeleider ook een bedankje geven, maar weet eigenlijk niet wat. Hebben jullie nog iets gegeven of een idee?