Scriptie schrijven

Dankjewel voor het meekijken!

Altijd als ik dit soort dingen hier lees denk ik echt: wtf is dit voor hardcore shit.
Ik schrijf dingen over uit boeken en geef mijn mening en dat is dan mijn scriptie. :crazy_face:

8 likes

Ah ik snap het wel want je hebt er wel veel tijd ingestopt. Maar je hebt het gelukkig gehaald toch :blush:

1 like

Is het echt dat je bijvoorbeeld een 1 punt hoger had verwacht of bijvoorbeeld een cijfer dat afgerond dan slechter uitpakt :stuck_out_tongue:

Aaah ik hoop het voor je! Ik duim iig voor je :blush:

Toen ik enkele jaren geleden mijn scriptiecijfer had ontvangen, was ik ook een beetje teleurgesteld en vond ik dat ook kinderachtig van mijzelf. Vooral omdat het cijfer eigenlijk geen invloed had op mijn toekomstmogelijkheden en ik wel alles in 1x had gehaald. En nu twee jaar later boeit het mij echt geen fuck meer. :joy: En een paar jaar geleden vond ik diploma’s ook heel belangrijk hoe hoger hoe beter en nu houd ik mij er niet meer mee bezig.

Grappig hoe een mens kan veranderen.

3 likes

Ik moet binnen 3 weken mijn scriptie inleveren en geraak er zo van in paniek. Ik ben er al zo lang aan bezig dat ik er geen heldere kijk meer op heb. Mijn promotor is nu niet meer beschikbaar, dus ik heb ook niemand om nog dingen aan te vragen. Ik overweeg nu om via scribbr.nl het document te laten controleren, maar dat is nu al 156 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met een andere site?

Zelf geen ervaring mee maar ik ken mensen die het hebben gebruikt en die waren niet zo tevreden. Voor algemene dingen als hoe je schrijft en je spelling is het prima, maar vaak verschilt het best wel per opleiding en zelf per docent wat ze van je willen zien. Kun je niet beter een studiegenoot (of iemand die onlangs is afgestudeerd) lief aankijken of des noods de helft van dat geld bieden?

Mijn vrienden zijn vorig jaar allemaal afgestudeerd en die durf ik daar niet mee lastig te vallen… Ik werk ondertussen al een jaar, dus met de studenten van dit academiejaar heb ik geen contact. Ik zal eens kijken in de groepen op facebook of ik iemand zou kunnen contacteren! 156 euro is natuurlijk wel erg veel als de controle niet top zal zijn. Thanks!

Ik zou het je vrienden gewoon vragen hoor. Ik snap dat je het niet durft, maar mensen zijn vast gevleid dat je ze om hulp vraagt en als het niet uitkomt zeggen ze het wel.

Ja, da’s wel waar. Ik vraag het hen eens!

Ik kijk best vaak studiewerk van vrienden na en voel me inderdaad altijd heel gevleid als ze me vragen en ik help dan ook graag! Ik vind nakijken en corrigeren ook echt leuk om te doen dus dat scheelt wel haha, ik denk er soms ook over na om later scripties te gaan nakijken als bijbaantje, lijkt me fantastisch werk.

Heb je misschien iemand in je omgeving waarvan je ook weet dat die het oprecht leuk vind om te doen? Gewoon vragen dan! Als het echt veel werk is (geen idee wat je vakgebied is en hoeveel worden je hebt) zou ik inderdaad een vergoeding geven en een aardigheidje, dan zit het sowieso wel goed toch?

Succes nog even met de laatste loodjes!

1 like

Ik zal sowieso wel iemand iets geven, want het is veel werk haha. Het is ook wel vervelend dat de methode die ik gebruik nogal moeilijk is (eigen woorden van de promotor) en niet veel hiermee vertrouwd zijn. Maar eens nakijken kan al geen kwaad, want zelf zie ik de logica en structuur soms echt niet meer. Na 2 jaar ben ik het nu echt wel beu :stuck_out_tongue:
Bedankt!!

1 like

Passen jullie ook dingen aan waar je begeleider niets over heeft gezegd? Ik ben dat nu aan het doen omdat ik denk dat het er beter van wordt, maar aan de andere kant ben ik heel bang dat ik het slechter maak ofzo. (Ik heb ook geen feedbackmoment meer.)

Weet je al of je het hebt gehaald? :smiley:

Sowieso wel doen. Het is uiteindelijk jouw werk met jouw naam er op, dan wil je toch dat dat er op de voor jou best mogelijke manier staat?

Edit: ik snap je vraag wel en dit is ook wel een antwoord ‘in de ideale wereld…’ terwijl je uiteindelijk wil dat je begeleider het goedkeurt en zo hoog mogelijk beoordeelt.

1 like

Ik zou het gewoon doen, als jij denkt dat het door die aanpassingen beter is. Ik heb zelf ook op het laatst nog enkele dingen aangepast die echt fout waren, terwijl mijn begeleider dat niet had opgemerkt (paragraaf ging over relatie X-Y maar ik noemde in de tekst een paar keer Z-Y). Dus comments van de begeleider zeggen ook niet alles

1 like

Gefeliciteerd! :star_struck:

1 like

Is er een algemeen ander topic over scripties? Bv met tips of zo? Ik gebruikte de zoekfunctie maar vind enkel dit topic

Volgens mij is dit het enige topic. Wat voor tips zoek je?


Ik heb hem ingeleverd en wacht nu op mijn cijfer. Als het goed is hoor ik deze week iets. Ik ben ineens super onzeker of ik het überhaupt wel haal maar ik heb de comments van mijn begeleider steeds opgevolgd dus dan moet het denk ik wel goedkomen?