Scriptie schrijven

Ah daar heb ik veel aan, thanks!

Wow heb voor het eerst feedback gekregen op mijn onderzoeksvoorstel en ik heb dus mega veel comments gekregen overal op :sob: Schrok er van. Volgens mij moet ik serieus alles veranderen, echt een ellende :sob:

Ik heb een GO gekregen voor het eindgesprek! Dat betekent dat ik een voldoende heb gekregen voor de scriptie! Zo onwerkelijk en ik ben zó ontzettend blij!

9 likes

Ja is zeker zo! Maar toch schrok ik er wel van hoor

Heb zonder duidelijke reden een voorgevoel dat wij op dezelfde opleiding zitten hahaha. Studeer je aan een hogeschool dat begint met een S?

1 like

Hahaha ja klopt!! Je voorgevoel klopt, wat grappig zeg!

De scriptie is ingeleverd :partying_face:

8 likes

Ongevraagd advies: kun je niet een gratis trial van Graphpad PRISM nemen? Echt 100x mooier en gebruiksvriendelijker dan excel wmb.

Hahahha kan je mij eens pben?

Ik krijg als het goed is deze week mijn eindcijfer te horen!

3 likes

Ik moet deze week mijn versie inleveren. Dan krijg ik feedback en dan een maand later de definitieve versie. Spannond!

3 likes

Yes, heb 'm gehaald met een 7,5!

8 likes

Ik heb een 8 gekregen voor de scriptie en het eindgesprek!! :partying_face: zoooo blij mee!

16 likes

Ik heb mijn scriptie en eindgesprek afgerond met een 7! Had liever een 8 willen hebben maarja, gehaald is gehaald toch😅

12 likes

Gefeliciteerd iedereen! Is het overigens gebruikelijk om je supervisor van school nog te bedanken met iets?

Heb ik niet gedaan, hij was degene die de kutste vragen stelde tijdens 't eindgesprek :angry:. En moet zeggen dat ik zeer weinig aan hem gehad heb.

Ik ben overigens vorige week vrijdag ook afgestudeerd met een 8 :partying_face:

6 likes

Ik heb dat wel gedaan (overhandigd bij diploma uitreiking) omdat we een hele goede band hebben en ze me uitzonderlijk veel en goed heeft begeleid en we daarna verder gingen werken aan artikelen. Ik zou het laten afhangen van hoe jullie band is, maar zou sowieso een bericht sturen waarin je bedankt voor de hulp. Je weet nooit of diegene je later weer ergens bij verder kan helpen in je carrière dus ik zou het sowieso positief afsluiten :relieved:

1 like

Wat een mooie cijfers allemaal!!
Ben echt in spanning aan het wachten haha. Zou Max 2wkn moeten duren, dus hoop eind volgende week iets te horen :see_no_evil:

Even uit interesse omdat ik geen idee heb hoe dit bij andere studies gaat:

Halen veel mensen bij jullie hun scriptie niet (de eerste keer)?

Zijn er veel herkansers die hun herkansing niet halen?

Wat gebeurt er bij jullie wanneer je het je herkansing niet hebt gehaald? Heb je dan een tweede herkansing, moet je opnieuw beginnen met een ander onderwerp, of nog iets anders?

Edit: ik heb al alles gegoogled maar ik vind hier geen duidelijkheid over en ik ben opeens benieuwd is of bepaalde dingen overal zo gaan of specifiek bij mijn studie

Bij ons (grote hbo instelling) halen veel mensen hun eerste keer scriptie 50/50. Herkansing halen ze vaak wel. Indien ze de herkansing niet halen, maar het nogmaals willen verbeteren (en dus hetzelfde onderwerp willen houden), moeten ze een aanvraag doen bij de examencommissie voor een derde kans. Als dit wordt afgewezen dan mag je in het volgende kwartaal gewoon weer je scriptie inleveren, mits je een ander onderwerp hebt.

Je mag bij ons elke maand je scriptie inleveren dus je bepaalt echt zelf hoe lang je erover doet.

1 like