Scriptie schrijven

Vanaf augustus mag ik voor de tweede keer aan een scriptie beginnen. Ik zie er nu al tegenop :cry:

Misschien kun je een decaan van school benaderen? Wat voor mij heel erg hielp toen ik echt vast zat was post its op m’n muur plakken met de structuur van m’n scriptie en wat ik daarvoor moest doen. Toen had ik alles op een rijtje en kon ik tenminste door!

Vandaag voor het eerst in 4 (!) maanden weer aan mijn scriptie gewerkt. Heb het door een operatie en herstel en een verhuizing een tijdje uitgesteld en daarna lag ik zo achter op studiegenoten dat ik al in paniek raakte bij de gedachte om ermee aan de slag te gaan. Maar ik heb volgende week een tussentijdse scriptiepresentatie (waar ik dus niets kan presenteren want ik heb de afgelopen maanden nauwelijks wat gedaan) dus ik moest nu wel even aan de slag. Meteen zijn de gevoelens van stress een stuk minder geworden en is mijn motivatie ook weer voor een deel terug en weet ik weer waarom ik dit thema heb gekozen. Heb vanmiddag nog colleges maar heb nu al echt weer zin om morgen verder te gaan. Bidden jullie met me mee dat ik dit gevoel voorlopig volhoud? :stuck_out_tongue: Ik moet echt een enorme achterstand inhalen om alles nog volgens mijn planning eind 2020 af te kunnen krijgen.

3 likes

Dank voor je berichtje! Ik heb hem net met zweet op de handen gemaild :weary: ben bang voor z’n reactie maar het moet nu echt gebeuren.

2 likes

Moet echt even mijn frustratie van mij afschrijven.

Ik kreeg vrijdag berichtje dat ik aankomende vrijdag gesprek heb. Aan het begin van deze week zou ik te horen krijgen of mijn scriptie zelf (dus het schriftelijke gedeelte) voldoende is. Als het voldoende is, is mijn gesprek vrijdag een eind/verdedigingsgesprek. Als het onvoldoende is, is het gesprek een feedbackgesprek.

Maar inmiddels is het woensdagavond en heb ik nog steeds niet gehoord of het voldoende is??? Heb er vanmiddag maar een mailtje achteraan gestuurd, dat ik het in verband met voorbereiding toch wel graag wil weten. Maar nog steeds niks. Inmiddels is het echt niet meer “het begin van de week”…

Ik kom hier ook maar schrijven als stok achter de deur. Morgen wil ik mijn eerste versie inleveren. Maar ik haat de discussie zo…

Hahah ik heb ook echt zoveel plaatjes met paint bewerkt naar nieuwe resultaten en is echt zo niet profi allemaal

1 like

Heb uiteindelijk vandaag rond 't middaguur te horen gekregen dat de scriptie zelf voldoende is. Dus morgen verdedigingsgesprek via Teams en dan ben ik hopelijk geslaagd :partying_face:

18 likes

Gefeliciteerd! :grin:

1 like

Gefeliciteerd, succes morgen!

1 like

Dankje!! Heb nog totaal geen zenuwen, wat zeldzaam is bij mij, dus heb er wel vertrouwen in eigenlijk

1 like

Dat klinkt al goed! Gaat sowieso lukken :muscle:t2:

1 like

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen! Ik ben bijna klaar met mijn scriptie en hoef alleen nog wat kleine dingetjes aan te passen. Nu moet ik van mijn begeleider een pakkende titel verzinnen, maar ik kan nergens op komen… Iemand een idee?

Mijn scriptie gaat over de ondersteuning van kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar die getuige zijn geweest van partnergeweld. Beroepsproduct is het opzetten van een lotgenotengroep.

Ik ook :star_struck::sparkling_heart:

2 likes

Ik ben een ramp met SPSS. Kennen jullie wellicht iemand of een bedrijf die me hierbij kan helpen?

Het is in het Nederlands en ik heb nu helemaal geen titel haha. Er staat nog heel groot onderzoeksverslag bovenaan😅 De onderzoeksvraag is: Welke ondersteuning hebben kinderen in de basisschoolleeftijd van 8 tot 12 jaar die getuige zijn van partnergeweld nodig van schoolmaatschappelijk werkers?

“Steun bij een veilig leven” (/ bij een veilig kinderleven)
“Huiselijk geweld: signalen en een effectieve aanpak voor kinderen”
“Aanpak en ondersteuning voor kinderen: partner geweld”
“Hoop kan groeien” (wat breder)

Ik roep eigenlijk maar wat maar misschien krijg je er inspiratie van!

1 like

Oh super lief!

Ik heb verschillende kindfactoren (moedertaal, cito, leeftijd, etc) & de kenmerken van een tekst (woordlengte, aantal zinnen, etc) en mijn doel is om hiermee te gaan kijken wel kindfactoren invloed hebben op de schrijfvaardigheid.

Bijvoorbeeld: schrijft een kind met een andere moedertaal een kwalitatief minder goede tekst?

Ik weet gewoon even niet waar te beginnen :sweat_smile:

Ik heb vandaag de comments op mijn concept scriptie gekregen. Merk dat ik naast die comments niet echt veel extra aanpassingen wil maken omdat je hierna helemaal niet meer hoort of het goed is (want de volgende keer is final). Heeft iemand anders die struggle ook?

Interessant onderwerp! Ik doe onderzoek naar dit onderwerp en ben zelf scriptiebegeleider, maar heb even geen inspiratie voor een titel, haha. Als algemene tip wil ik je wel meegeven dat de titel echt informatief moet zijn. Dus niet “Samen staan we sterk” ofzo, haha. Vaak werkt het goed om ‘Korte titel: langere ondertitel’ te doen zoals de voorbeelden die @Santeria geeft!

1 like