Scriptie schrijven

Heeft het coronavirus bij jullie ook impact op het schrijven van je scriptie? Ik wilde dus bronnen gebruiken die niet gedigitaliseerd zijn, maar ze fysiek raadplegen kan ook niet, gezien de instantie dicht is door corona. Ik baal hier zo erg van, die bronnen zouden echt een goede aanvulling zijn.

2 likes

Vooral op het gebied van interviews, is nu allemaal telefonisch of via de mail gebeurd. Mijn bronnen staan gelukkig wel allemaal op papier of digitaal, maar dat had ik allemaal al thuis gehaald voor corona.

Is er geen database waar ze wel in gedigitaliseerd zouden kunnen staan?

Ja, hier loop ik ook tegenaan. Echt heel vervelend want zonder sommige bronnen kan ik gewoon niet verder :disappointed: Maar ik kreeg wel bericht dat de UB weer gedeeltelijk open gaat, dus dan kan ik weer boeken lenen. Is dat bij jullie ook niet binnenkort zo?

Hmm ja dat onze data verzameling gestopt is, en daardoor veel minder participanten hebben
 en niet alle observaties hebben kunnen coderen, en dat programma kan alleen op de uni gedraaid worden

Maar de uni heeft gezegd dat we maar met wat we hebben door moeten, maar dan heb je het dus over 60-70 ipv 150 participanten ofzo :’)
 dus, dat doet ook wel weer wat met je resultaten (in sommige condities zitten nu maar 17 participanten haha).

Dus alles voelt een beetje shabby ofzo wat je vind in spss en schrijft :crazy_face:

Fijn dat je interviews wel over de mail of telefonisch konden! Mijn bronnen zijn over het algemeen gedigitaliseerd, maar net die ik nodig heb voor een van mijn hoofdstukken niet, die zou je fysiek moeten komen bekijken en die instantie is nog steeds dicht helaas.

@onomatopee ik hoop dat je je bronnen dat in de UB kunt vinden! Onze UB gaat inderdaad ook weer gedeeltelijk open, maar de bronnen die ik nodig heb liggen helaas ergens anders waar het dus nog wel dicht is.

@Fishing ah mega jammer inderdaad, met minder dan de helft van de bedoelde participanten lijkt het meteen een wat minder betrouwbaar onderzoek ofzo. Heel erg balen :frowning: Maar als ik het goed begrijp word je daar niet op afgerekend toch?

1 like

Aah oké, ik had niet goed gelezen, dacht dat je ook naar de bieb moest. Hopen dat jij er ook snel bij kunt dan!

1 like

Ja klopt! Er is vanuit onze uni nu iemand bezig om een soort ‘corona voorwoord’ te schrijven, EN en NL, en die wordt als eerste pagina gedaan. Daar staat dan in dat bepaalde dingen zijn zo als ze zijn, door de COVID-19 etc.

We hebben bijv geen interbeoordelaarsbetrouwbaarheid etc


Dat is ook volgens mij een beetje om in te dekken dat als ze ooit komen controleren er geen gezeik kan zijn over dat het ‘matig’ is zegmaar


1 like

De scriptiestress is pas echt optimaal wanneer je ooglid uit zichzelf begint te trillen :joy::sob:

6 likes

Vandaag 2 hoofdstukken en de conclusies/aanbevelingen schrijven want het moet vanavond naar mijn praktijkbegeleider. Echt top.

Succes!

1 like

Verbaas mij altijd hoelang ik bezig ben en uiteindelijk heb ik als resultaat dan zo klein paragraafje. Voor mij gevoel heb ik een heel hoofdstuk getypt -.-

4 likes

ik herken dit heel erg, echt mijn nummer 1 frustratie. Voor mijn gevoel ben ik ook zo veel effectiever in niet corona-tijden, nu kan ik echt de hele dag achter mijn computer zitten en dan echt het gevoel alsof ik uiteindelijk niet zoveel heb gedaan


1 like

Mijn deadline is over 2 weken en ik moet nog drie van de vijf hoofdstukken schrijven. Dat wilde ik even kwijt. :sweat_smile:

Waar gaar je scriptie over? (ik ben benieuwd vanwege je studie :wink: )

Over het bespreken van literatuur en specifieker hoe ik er aan kan bijdragen dat mijn studenten het boek gaan relateren aan de maatschappij / wereld. Want de besprekingen die ik nu heb, zijn vaak meer over het verhaal zelf en ze praten er niet over wat dat voor hen zou kunnen betekenen in de echte wereld. Snap je het of is het te abstract? (Ik ga trouwens eerst mijn stage afronden want daarvan is de deadline volgende week al. :rofl::sob::sob:)

1 like

Leuk onderwerp. Ik vind het jammer dat ik deze opleiding niet gewoon afsluit met een scriptie, was voor mij makkelijker geweest.

:flushed: In plaats van? Wat moet jij doen?

Je mag de mijne afschrijven
 :rofl:

1 like

Ben echt niet vooruit te branden met mijn scriptie
 :grimacing: Heb het ook nogal uitgesteld dus nu zat ik tijdens hemelvaartsweekend te blokken en nu weer het pinksterweekend :see_no_evil: oeps.
Ben echt jaloers op mensen die in een paar uur een heel hoofdstuk af kunnen hebben

2 likes

Ik ben ook best een snelle schrijver, maar ik zou dat niet kunnen als ik me vooraf niet goed heb ingelezen. Zonder op z’n minst een paar bronnen ben ik nergens. Van daaruit ontstaat vrij rap een verhaal. Hoe pak jij het aan?

Ik kan best snel schrijven alleen zo scriptie is totaal niet aan mij besteed. Alles moet je verantwoorden en beargumenteren met bronnen. Vind dat best lastig. Ik lees mij altijd eerst in en dan ga ik de bronnen verdelen onder kopjes. En dan ga ik typen. Alleen ik ben snel afgeleid en vind de manier van een scriptie schrijven heel saai :see_no_evil:. Ik doe een creatieve opleiding en ben echt goed met woorden alleen sinds ik met mijn scriptie bezig zit krijg ik juist commentaar. Dan is het te informeel geschreven :grimacing:

1 like