Scriptie schrijven

Hmm als ik dit doe dan verandert er niks bij mij. Misschien dat de lijst met voetnoten dan langer moet zijn ofzo?

Edit: omg nee ik zie het al. Ik heb het bestand aangemaakt op mijn werk, waar we een oudere Word versie hebben. Moet nu dus eerst alles naar een nieuw bestand kopiëren want dan werkt het wel.

Bedankt!!

1 like

Fijn dat het gelukt is! :blush:

1 like

Ik zie dat je dit vorige week gepost hebt, hoe is het hiermee nu? Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar waar gaat je onenigheid precies over? Ben je het niet met de feedback eens, snap je de feedback niet…? En hoe was het contact hiervoor?

Ik vind ‘boos’ wel heftig en onnodig klinken van je promotors kant, het is per slot van rekening jouw thesis, maar misschien is er meer aan de hand? Kan je hier met een derde persoon op de univ over praten of naar een andere promotor gaan?

Ik begin deze week met mijn thesis :upside_down_face: En ik ben altijd van het uitstellen van huiswerk ed dus ben benieuwd hoe dit gaat…

Ik ben ook in de beginfase! (Al heb ik geen idee waar die ophoudt en waar de middenfase begint). Wanneer is jouw deadline?

Ik kan je vertellen, het is nog erger dan huiswerk uitstellen (in mijn geval dan). Ik heb tussendoor geen deadlines en alleen eens in de 3 weken gesprek met m’n supervisor. Zolang ik geen deadline voor overmorgen bv heb, dan heb ik ook geen drang om iets te doen. Had bijvoorbeeld tot dinsdag een hele week m’n document niet geopend…

Volgens mij moet ik in juli mijn proposal inleveren! Over verdere deadlines weet ik nog niks want heb het eerste gesprek met mijn supervisor pas volgende week.

@soarin omg :sob: helpt t niet om voor jezelf een deadline te stellen?

1 like

Ze vindt dat ik haar feedback te weinig opvolg. Ons contact was in het begin oké, maar ik moet zeggen dat ik zelf ook nooit veel vragen durfde stellen. Ook werk ik fulltime, waardoor ik er vaak te weinig tijd voor had. Ik heb het gevoel dat ze vindt dat ik te weinig doe. En door de druk die ik voel, lukt het mij ook niet goed. Alsof het een vicieuze cirkel is.

Ben je er nu nog mee bezig?

Ik word echt wanhopig van m’n scriptie, wat een bak ellende.
Denk dat ik het benaderen van mensen voor enquêtes en interviews etc nog wel het ergste vindt. Ik doe een onderzoek in het basisonderwijs, dus al mijn collega’s hebben het al zo mega druk. Voel me dan zo mega opgelaten om dan ook nog tijd van hen te vragen.
Net huilend van stress drie berichtjes gestuurd naar collega’s of ze mee willen werken aan een interview. Hebben we het ergste gedeelte van de dag in ieder geval gehad, kan alleen nog maar beter worden vanaf hier :joy:

Ik heb in januari al m’n vakken afgerond en sindsdien dus geen colleges meer. Nu heb ik dus bijna alle tijd om me op m’n scriptie te focussen (werk 2 dagen per week in het onderwijs, de rest is voor scriptie) maar ik vind het zo moeilijk om me ertoe te zetten. Vooral omdat m’n vriend vanwege de coronatoestand gewoon hele dagen ligt te chillen. Ben veel bij hem en dan vind ik het echt moeilijk om niet in zijn luiheid mee te gaan. Ik heb ook geen officiële deadline ofzo. Maar hoe langer ik erover doe, hoe meer collegegeld ik moet betalen. Dat is m’n enige stok achter de deur :sweat_smile:

1 like

Ik heb ongeveer hetzelfde, maar ik heb al geen vakken meer sinds september… :joy: Ik probeer niet te bedenken hoeveel collegegeld dat al is :sob: Morgen ga ik beginnen (nu echt).

1 like

Kan me voorstellen hoe hoog de drempel was, goed dat je toch contact hebt gezocht! Eerste stap is in ieder geval gezet.

1 like

Ondertussen hebben ze alle drie positief gereageerd en willen ze meewerken, dus daar ben ik erg blij mee!

1 like

Jij doet je naam echt eer aan :joy::joy: ik ben er dus wel sinds februari mee bezig maar ik doe gewoon zo weinig, heb ook bizar lang gedaan over mijn scriptieopzet/plan van aanpak. Ben gewoon totaal niet productief. Het ‘fijne’ aan mijn scriptie op het HBO was dat het gekoppeld was aan een stage waarbij ik op kantoor zat, toen moest ik wel wat doen, wilde geen slechte indruk maken :stuck_out_tongue: maar nu moet ik echt zelf ervoor gaan zitten.

Ja helaas wel :joy: Ik heb altijd geroepen dat ik het fijn vond dat je op het WO niet zo aan het handje meegetrokken wordt, maar daar kom ik wel op terug in de scriptie fase. Merk ook dat een vriendin die een WO master doet wel ingebouwde deadlines heeft, wat ik nu ook graag zou hebben. Maarja, we zullen het zelf moeten doen allemaal :muscle:t3:

1 like

Jep! Gelukkig nu wel meer tijd om eraan te werken!

1 like

Zou je niet haar deadlines over kunnen nemen? Dat die ook voor jou gelden? Of dat je er zelf een paar zet en dat zegt tegen een vriend/vriendin. Zo heeft mijn zusje het gedaan en dat hielp haar wel echt.

Ik heb bij mijn scriptie met mijn begeleider deadlines afgesproken, omdat ik daar niet zo goed in ben voor mezelf (ADHD haha). Ik heb het uitgelegd en gezegd dat dit mij heel erg zou helpen en ik anders bang was dat het moeilijk zou worden. Dit was voor mij een fijne stok achter de deur, dat ik had ‘beloofd’ iets te sturen op een bepaalde dag.

1 like

Ik mag me hier ook melden. Vanaf vandaag begonnen aan mijn bachelorscriptie, aaah