Scriptie schrijven

Mijn (beperkte) ervaring is dat je soms gewoon moet beginnen met schrijven zodra je tevreden bent over de inhoud van je deelvragen. Aan de precieze formulering en de subdeelvragen kun je altijd nog wel schaven. Ik heb later bijv. nog een deelvraag toegevoegd omdat ik daar veel literatuur over tegenkwam.

1 like

Ja merk dat ook, ik ga het ook morgen even overleggen met mijn begeleider dat ik morgen 100% moet weten of de deelvragen goed zijn of niet. Geeft mij ook meer zelfvertrouwen dat ik het goed doe. Thanks btw! :blush:

Ik doe precies wat jij doet. Anders is het inderdaad lastig te achterhalen. Of je zou kunnen zeggen: Volgens Verschuren en Kuipers (2017) komt kaas uit Nederland en kun je het in de koelkast bewaren. (maar dat is misschien ook een kwestie van stijl)

Morgen scriptie inleveren aaaaaaaaah :exploding_head:

2 likes

@Ruth ik had gewoon meerdere malen in de lopende tekst die bron dan gewoon vermeld en geen gezeik gehad met de beoordeling van mijn masterscriptie dus gewoon:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis maximus lectus turpis, quis congue lacus porta eu. Fusce feugiat ut purus vitae aliquet (Thierry & Veenmol, 2017). Donec efficitur diam ante, quis eleifend tellus consectetur in. Etiam commodo nisl nec turpis dapibus ultrices. Donec ac felis est. Curabitur tincidunt lectus ut nisi finibus, quis consectetur libero feugiat.

Vivamus maximus nibh dolor, nec lacinia tortor rutrum ac (Thierry & Veenmol, 2017). Mauris vitae nibh semper, laoreet nisi ut, facilisis orci. Proin in felis mattis, faucibus nulla et, interdum libero. Aliquam eu tellus vel dolor porttitor laoreet sed quis nisl. Sed dictum eleifend mauris, ac dapibus justo cursus et. Duis eleifend, odio ac posuere ullamcorper, urna urna scelerisque sem, eu vestibulum mi nisl a nisi (Thierry & Veenmol, 2017). Mauris sit amet tincidunt mauris.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon doen wat je begeleider zegt. Of was het feedback van iemand anders?

Ik heb ook dat laatste geleerd in Leiden voor de leesbaarheid. Hoe ze er in Amsterdam mee omgaan weet ik nog niet. Volgens mij is het ook een “stijl”/“gevoel” dingetje? Zou daarin dus je begeleider volgen, dan kan je iig daar altijd op terugvallen.

Wat is APA toch een vreselijke stijl. Bij mijn studie gebruiken ze de Buck (ook niet ideaal) maar doe nu iets van sociale wetenschappen en ik vind het zo vreselijk. Elke keer die haakjes in een tekst en onderbroken worden met lezen


Ik zit al 2 weken te wachten op mn scriptie cijfer en word echt langzaam gek

Ik moet bronvermelding doen aan de hand van de Kluwer Leidraad, wat de tekst veel leesbaarder maakt! Enige wat je in de uiteindelijke tekst ziet is een voetnoot, met onder aan elke pagina de desbetreffende bron.

Iets anders: ik ben vandaag begonnen met afstuderen. Werk 2 dagen op kantoor, een halve dag per week bijeenkomst op school en de rest doe ik thuis. Mijn scriptie is goed voor 27 studiepunten en mag max 40 pagina’s bevatten (geteld vanaf hoofdstuk 1 tm bronnenlijst).
Alleen
 ik zie echt niet voor mij hoe ik hier zoveel tijd mee bezig kan zijn? Vandaag gaat t qua SOG’en nog wel redelijk (denk dat de werkomgeving daar ook wel aan bijdraagt), maar ik kan mij echt niet voorstellen dat ik thuis hele dagen hiermee bezig ben haha. Zijn er meer thuiswerkers die hierover kunnen meepraten? Hoe pak jij het thuiswerken aan? Hoe voorkom je dat je een hele Netflixserie binged tijdens je scriptietijd?

Edit: er staat bij mij ook 5 weken voor het maken van je scriptieplan
 dat is toch belachelijk lang? Officieel mag je pas na goedkeuring van het plan beginnen met het echte onderzoek, maar ik denk dat ik daar gewoon mee begin zodra ik het plan klaar heb.

Het is vast bij iedereen anders maar bij mij was het de bedoeling dat je bij he scriptieplan eigenlijk al je bronnen al gevonden had en je hele idee van wat je precies ging schrijven in ieder hoofdstuk en iedere alinea al af had. Als je er daarna niets meer aan hoeft te veranderen dan is het schrijven het minste werk. Het meeste werk zit hem bij mij in ieder geval in de juiste bronnen zoeken, lezen en filteren. Uit eindelijk heb ik zo veel gelezen en gebruik ik maar 20%.

1 like

Mijn laatste post in dit topic want ik heb mijn scriptie gehaald! Terwijl ik eerst nog zat te stressen over het theoretisch kader en een beetje ongemotiveerd werd. Maar ik heb hem gehaald dus zo blij dat ik geen herkansing hoef te doen :star_struck:

12 likes

Wat fijn! Van harte gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Ben zo erg aan het twijfelen. Ik heb een bepaald boek op het oog die nieuw €100 euro kost en waar ik nog geen tweedehands exemplaar van heb kunnen vinden voor een fatsoenlijke prijs. Hij is als epub maar 2 euro goedkoper dus dat is mij alsnog te duur. Het is een boek die mijn stageplek ook zou kunnen gebruiken na mijn vertrek. Is het heel raar als ik mijn stageplek vraag of ik het boek op hun kosten mag aanschaffen?

Edit: Kom het boek nu toch plotseling voor 30 euro op marktplaats tegen omggg

Mocht dat niks worden dan kan ik even in de databank van Wolter Kluwer kijken volgende week als ik weer aan het werk ga :slight_smile:

er is hier op het forum ooit een link gedeeld waarin verschillende manieren van zinsopbouw stonden in het engels, met welke zinsnede je een link kon leggen etc

Volgens mij was het van een Amerikaanse of Engelse universiteit maar weet ik niet zeker \

heeft iemand heel toevallig een idee? ben al een halfuur aan het googelen maar kan hem niet meer vinden helaas

http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/ bedoel je deze?

3 likes

jaaa inderdaad, hartstikke bedankt!!!

Ik weet even helemaal niet meer wat te doen. Mijn promotor is boos op mij omdat ik te weinig naar haar feedback luister. Ik zit gewoon compleet vast. Het is alsof het mij nooit zal lukken. Nog iemand die dit heeft meegemaakt? Ik weet ook totaal niet waar ik hiermee naartoe kan :pensive:

Oke ik heb een vraagje. Ik moet bronvermelding doen via de Kluwer Leidraad, dus in de voetnoten. Dat gaat wel redelijk, alleen nu wil ik in Word iets doen zodat ik krijg als op de onderste foto. Mijn voetnoten zijn dus die bovenste foto, waarbij alles onder elkaar doorloopt. Hoe krijg ik het zo dat het op een gegeven moment ook naast elkaar verder gaat? Want dat gaat mij best wat ruimte schelen denk ik.

Dit vond ik op internet, misschien heb je hier iets aan?

Om de voetnoten in twee kolommen te plaatsen doe je het volgende: klik in een voetnoot onderaan de bladzijde, op het lint verwijzingen klik je op het dialoogvensterpijltje rechts onderaan de groep voetnoten en in het dialoogvenster voetnoot en eindnoot kies je naast kolommen voor 2 kolom in plaats van identieke sectie-indeling. Klik op Toepassen.