Scriptie schrijven

Nou, dat heb je toch snel geflikt! Je was in juli begonnen geloof ik?

Ik sta op het punt om één hoofdstuk in te leveren waar ik DE HELE ZOMER (hoe gênant :sob:) aan heb gewerkt. Ik had twee hoofdstukken beloofd aan de docent… Het is een vrij technisch hoofdstuk terwijl ik een studie in de geesteswetenschappen volg.

Ach, zolang je de eindstreep maar haalt! Zijn je volgende hoofdstukken makkelijker voor je? Dan zou je daar eventueel tijd in kunnen halen! I
k zou eigenlijk ook 2 hoofdstukken inleveren, heb er eentje aan het begin van de zomer ingeleverd en de tweede is op dit moment een chaotisch document waar ik liever niet aan wil komen atm omdat ik meteen in de stress schiet😶. Mijn volgende hoofdstuk is gelukkig weer wat makkelijker, dus daar zou ik tijd kunnen winnen.

Ah, ‘fijn’ die herkenning! M’n volgende hoofdstukken zouden inderdaad makkelijker moeten zijn, maar die vormen wel een belangrijker onderdeel. Dus dat geeft ook weer stress, haha. Ik kan me niet voorstellen hier ooit vanaf te zijn…

Oke ik meld me ook weer hier na een zomerstop van 3 maanden waarin ik eigenlijk teringveel had moeten doen, maar precies niks gedaan heb. Nog steeds bezig met het Theoretisch Kader en heb nog anderhalve maand voor alles. Wil huilen, want wil echt niet meer.

@MadameMignon en @Memoire zijn jullie nog bezig in de hoofdstad? Dan stuur ik jullie binnenkort wel even een berichtje!

ja ik ben nog bezig maar bijna klaar… ga hem volgende week dinsdag inleveren! nog 3 dagen eraan zitten om m’n feedback te verwerken en dat is 't klaar.

veel succes jij nog!!

1 like

O mijn god ik word echt gek. Ik moet over precies een maand mijn scriptie inleveren, maar ik heb echt heel weinig data. Dat is op zich geen ramp, heb het hier met de studieadviseur over gehad en zij zei “Je moet leren van je stage en het gaat er meer om hoe je de problemen hebt aangepakt dan of je nou fantastische resultaten hebt of niet, want dat is bij experimenteel werk gewoon lastig te voorspellen”. Nou ben ik het daar op izch wel mee eens, maar ik wil toch nog wel graag wat extra resultaten bij elkaar krijgen en ik vind het gewoon mégalastig om te schrijven zonder resultaten. Dat krijgen van resultaten liep alleen totaal ind e soep omdat een apparaat wat ik nodig had blijkbaar kapot was zonder dat dat doorgegeven was, dus kon alles wat ik daardoorheen gegooid had weggooien, en vervolgens toen ik het nog een keer ging proberen werd mijn gebouw ontruimd halverwege een experiment, du sdat heb ik ook weg kunnen gooien.

M’n begeleider was eerst twee weken op vakantie en is nu terug naar zijn thuisland voor een noodgeval en niet bereikbaar. Toen had ik uiteindelijk m’n trots maar opzij gezet en m’n tweede corrector aan mijn eigen universiteit gemaild omdat ik het allemaal echt even niet meer wist, krijg ik een out of office reply tot eind volgende week… Ik weet dus ook niet precies wanneer m’n stagebegeleider er niet is en ben echt even de weg totaal kwijt? Er is een PhD student in mijn onderzoeksroep die me wel wat heeft kunnen helpen gelukkig, zij heeft de eerste versie van mijn introductie nagelezen dus ik kan daar wel correcties op gaan doorvoeren, maar verder weet ik het gewoon echt niet even? kan iemand me vertellen dat dit goedkomt plz als iemand uberhaupt dit hele lange warrige verhaal gelezen heeft haha

Oh nee, wat kut!
Je studieadviseur heeft vast gelijk, maar snap dat het super stressvol is. Misschien is er ook een scriptie-coördinator die je kan verder helpen met iemand vinden? Ik denk zeker dat het wel goedkomt, want het komt over alsof je heel proactief met je scriptie bezig bent! Of misschien kan iemand anders van je stage je verder helpen? Misschien is er ergens iemand die een soortgelijk experiment heeft gedaan?

Ik ben deze week begonnen, maar pff heb het nu al gehad ermee doordat ik nog maar zo weinig richting of ideeën heb.

Nee verder zijn er geen coördinatoren helaas! Behalve diegene die ik dus al gemaild heb (mijn mastertrack is niet zo groot, de onderzoeksgroep waar ik werk is heel klein).

Ik heb dus gelukkig wel hulp van een van de PhD-studenten hier, voornamelijk met schrijven dan, maar dat is wel heel fijn. Zit qua experimenten vooral vast omdat er een apparaat kapot is wat ik nodig heb en waar we geen vervanging voor hebben, dus daar kan niemand wat mee voor nu helaas.

Ah ik dacht dat dit alleen het paniek-topic was voor scriptie, zoals in de beginpost staat aangegeven. Maar thanks!

Zijn er meer mensen momenteel hun scriptie aan het schrijven? Ik moet ‘m mid oktober inleveren en heb zoooo geen zin meer.

Ik! Heb geen inspiratie meer om te schrijven en moet nog de feedback van de al ingeleverde hoofdstukken verwerken, vraag me echt af hoe ik het voor elkaar kan krijgen om hem op tijd af te krijgen :fearful:

Oef, wanneer moet je hem inleveren?

Ook eind oktober, een week na de tentamenweek want ze kunnen zo goed plannen bij mijn opleiding.

Nog maar in de beginfase van mijn scriptie en ik word nu al zwetend wakker met spontane ideeën. Op zich wel prettig om je gedachten te kunnen ordenen maar het is lastig daarna weer in slaap te komen.

Ik meld me hier ook. Ik ben begin september begonnen en er komt maar geen structuur. Mijn opdrachtgever wisselde na een aantal weken ineens van onderwerp dus ik heb soort van overnieuw moeten beginnen na 4 weken. Erg vervelend en ik krijg er maar geen grip op. Volgende week hopelijk weer een gesprek met de schoolcoach om dan samen eens naar het plan van aanpak te kijken, want die heb ik nu, na 7 weken, nog steeds niet af :pensive:

Uhh, ik mag maximaal 6000 woorden gebruiken, maar zit nu met inleiding en ruwe schetsen van deelvraag 1 en 2 al bijna op 3000 woorden. En dan moet ik nog een literatuurdeelvraag en 2 praktijkdeelvragen, methode, resultaten en conclusie schrijven in 3000 woorden. Hoe dan
Ik wou dat ik gewoon een lekker lange scriptie mocht schrijven

Ik meld me ook hier. Ik heb al een onderwerp, maar mijn begeleider wil dat ik in het kader van mijn onderzoeksmaster twee studies draai (opzich geen probleem), alleen ik zit behoorlijk in de knel met het het schrijven van een theoretisch kader en introductie. Ik ga zowel kwali- als kwantitatief onderzoek doen (overlapt wel deels), maar ik mis gewoon een beetje structuur (omdat ik elke dag weer een andere indeling verzin voor mijn introductie en TK)

Heb de deadline voor de literatuur review van mijn masterscriptie al een maand verplaatst, maar ik kan het maar niet opbrengen om echt te gaan schrijven. Heb voor minder afleiding alle social media maar van mijn telefoon gegooid en in plaats daarvan lurkmodus hier omgezet naar een account, uit social media eenzaamheid(was er ook op egf en maakte juist uit voorkomen van nog meer afleiding geen account op FF😂).
Anyway, literatuur matrix heb ik een begin aan gemaakt. En structuur ook wel, maar momenteel ben ik gewoon een beetje in zelfmedelijden aan het wegkwijnen in de UB omdat ik mezelf heb voorgenomen dat ik vandaag op z’n minst 2 pagina’s moet schrijven. Hoe vinden mensen in godsnaam die motivatie… mijn uitstelgedrag begint inmiddels problematische vormen aan te nemen. Help​:weary::sob:

1 like

Gebruik SelfControl of Cold Turkey om gewoon alle websites te blokkeren die je afleiden!