Scriptie schrijven

Misschien heb je er niet veel aan nu, maar achteraf vergeet je hoeveel je precies uitliep en zal niemand je daar nog naar vragen. Dat komt toch ook niet op je diploma? (Was zelf ook erg uitgelopen en er achteraf blij mee want wel in één keer gehaald)

1 like

Ik moet rond de 20.000 woorden en het is enkel literatuuronderzoek, ook geen idee waar ik die woorden allemaal vandaan moet halen. Zit nog niet eens op de helft

1 like

Ik ben vandaag weer hard bezig, anderen met mij?

Ik weet trouwens ook niet hoe ik ooit aan de hoeveelheid woorden ga komen. Ik heb nog twee weken en ik ben qua woorden pas bijna op de helft :frowning:

1 like

Nouja, wel wat gaten op mijn CV (tussendoor gestopt), dus het valt wel op… Maar daarover peinzen heeft nu natuurlijk ook geen zin.

Ik moet echt efficiënter werken en me niet laten afleiden door een hele reeks aan nieuwe bronnen en vraagstukken (en door negatieve gedachten, hehe).

We zitten in hetzelfde schuitje :sob: veel succes!

1 like

Ik heb langer dan gebruikelijker over mijn master gedaan en had een gat in mijn cv van 2,5 jaar en het boeide uiteindelijk geen ene reet bij het vinden van een baan. Het is nu meer een werknemersmarkt.

Jij ook! Wanneer is je deadline?

Mijn scriptie is experimenteel ook, en ik moet 30 pagina’s zonder referenties (hoewel ze dan verder weer geen eisen hebben over wat je met figuren moet doen of marges of wat dan ook, vrij bijzonder). Ik ga gewoon al mn experimenten uitschrijven en zie wel hoe t loopt (zei ze losjes, terwijl zes maanden in dit project nog geen enkel experiment gewerkt heeft SOS).

Oke, toen ging ik vandaag ineens als een speer. Ik moet nog 1600 woorden inhoudelijk en dan nog een voorwoord en een conclusie. Morgen de conceptversie inleveren!! Spannend!!!

5 likes

Succes!

1 like

Dank je! Ik heb geen officiële deadline, maar wil hem graag voor het nieuwe collegejaar inleveren voor feedback

1 like

@Sensatie, vind je dat chill of juist niet? Ik houd juist van duidelijke deadlines.


Over deadlines gesproken, ik zit met een dilemma. Ik zou eigenlijk vandaag mijn conceptversie inleveren, maar ik ben nog druk bezig met schrijven en structureren. Ik zou morgen echt een veel beter concept kunnen inleveren. Maar ik weet nu niet of ik het toch nog moet proberen, of dat ik moet vragen of ik het niet morgen kan inleveren. Hmm.

Nee juist niet chill! Loop ook al erg uit, mede door het gebrek aan zelfdiscipline omdat we geen duidelijke deadline hebben.

Ik zou vragen of je het morgen mag inleveren met de reden die je hier geeft, je kan het altijd proberen toch?

Ik zou het gewoon zowel vandaag als morgen inleveren met een korte toelichting erbij waarom. Bij ons mag je maar 1 deadline missen dus zou het persoonlijk niet riskeren maar weet niet of dat bij jou ook geldt

wow wat streng, liggen die deadlines zo vast?

Op mijn HBO opleiding mocht je geen enkele deadline missen, als je dat deed ging je meteen op voor de herkansing

Oh meen je niet :scream: ik denk dat het heel anders gaat bij mijn uni, ik geef gewoon bij m’n supervisor aan wat m’n planning is en dan zegt zij altijd “prima, ik zie t wel verschijnen!”

en als ik nog maar een half hoofdstuk af had ofzo ipv een hele dan geef ik gewoon aan dat het wat dagen later komt en dat vindt ze altijd prima

1 like

ja maar wij hebben maar drie officiële deadlines, eerste hoofdstukken dan concepteindversie en dan de echte eindversie Dus verschilt heel erg per universiteit denk ik!

Ik heb mijn deadlines zelf gesteld in overleg met mijn begeleider. We spreken per keer af wanneer ik het volgende stuk inlever. Ik heb gister gemaild, en hij zei inderdaad dat het beter was als het completer is.
Alleen de deadlines voor het voorstel en voor het uiteindelijke product liggen vast.

HET KRENG IS INGELEVERD!!! I DID ITTT!!!

12 likes