Scriptie schrijven

Ik heb mijn cijfer eindelijk terug, een 7,5! Dus eindelijk afgestudeerd! :tada:

17 likes

gefeliciteerd!

1 like

Netjes! Gefeliciteerd!!

1 like

Ik moet alleen de conclusie nog, maar ik ben al sinds oktober bezig en heb steeds kleine beetjes gedaan, waardoor ik nu totaal geen overzicht heb over wat ik heb geschreven. Dus ik zie er nu zo tegenop om 22.000 woorden soort van samen te vatten en een conclusie te trekken. Eigenlijk is de enige oplossing om eerst alles te lezen, maar dat durf ik niet omdat ik bang ben om allemaal fouten tegen te komen. Wil gewoon klaar zijn, ik word doodmoe van dit hele project.

Wow ik vind m’n begeleider zo chill hè, als ik een korte vraag per mail stuur beantwoordt ze die dezelfde dag, en als ik een hoofdstuk opstuur heeft ze het met een week nagekeken :drooling_face: echt een topwijf

@keaton heb je die 22000 woorden dan niet al eens opgestuurd of zelf gecheckt op fouten? Als ik jou was zou ik er gewoon een dag voor uittrekken, dat stuk uitprinten en dan gewoon echt heel streng voor jezelf zijn terwijl je het doorneemt (ff double space printen zodat je tussen de regels kan schrijven/strepen). Dan terwijl je dat doet per hoofdstuk in een paar zinnen de content samenvatten. Je moet het maar zo bekijken: je hebt dat hele ding al geschreven, jij bent de expert en je weet alles wat erin staat, dat moet nu alleen ff kort en bondig opgeschreven worden, dat lukt best ! :+1:

3 likes

Thanks voor je reactie! Ja het is al best vaak gecheckt, maar ik heb nu zo’n stress voor die hele scriptie ontwikkeld dat ik gewoon bij alles bang ben dat het toch opeens niet goed is of dat ik iets op de verkeerde manier heb veranderd. Ik ga het nu doen zoals jij het zegt!

Ik heb net mijn eerste feedback terug. Ik heb goede informatie, maar het is niet duidelijk wat ik wil zeggen. Nee, dat is voor mijzelf ook niet duidelijk hahaha. Ik heb er echt stress voor, maar ik ga morgen weer even strijden

Hoeveel pagina’s is jullie scriptie? Ik moet alleen nog de discussie schrijven (denk nog 2 pagina’s MAX ofzo) en dan kom ik uit op … 15 pagina’s (excl references, inhoud, abstract, titelpagina enzo).

omg dit is toch te weinig haha wat moet ik nu weer gaan doen dan

Heb je geen min/max woordenaantal of pagina-aantal meegekregen? Ik kwam zelf aan 22 pagina’s en zonder tabellen zelfs maar aan 18 pagina’s. Ik heb er een 8,5 voor gekregen, dus meer is niet altijd beter :stuck_out_tongue:

Er staat dat ze een scriptie van minder dan 20 pagina’s niet na gaan kijken, maarja betekent dat 20 pagina’s tekst of 20 pagina’s totaal eind product? Geen woorden aantal. Het stomme is dat ik eerst alleen al een intro had van 8000 maar dat heb ik toen gereduceerd tot 2000 ofzo omdat ik dacht van nah veel leeswerk niet per se mega relevant ik schrap het gewoon

103 pagina’s!

Edit: was max. 30.000 woorden exclusief

Vind pagina’s zo een lastig begrip want wat zegt een pagina nou? Bedoel als je marges aanpast zit je zo aan meer pagina’s

Ik kom exclusief voorwoord, summary, inhoudsopgave en conclusie uit op 24970 woorden. Dat is bij ons vrij gemiddeld. Maar dit is bijvoorbeeld in word 90 pagina’s en opgemaakt in InDesign 133.

Heel veel succes iedereen! Ik krijg opnieuw stress als ik jullie verhalen alleen al lees… Vond scriptie schrijven zo’n rotwerk.

2 likes

Ja ik vind het ook zo ~random~ , we hebben wel strenge eisen qua marges en regelafstand enzo maar alsnog. Ben trouwens wel flabbergasted over de aantallen hier, maar dat heeft misschien met de aard van het onderzoek te maken (experiment vs. lit review).

Heb m’n vorige master thesis er ook ff bijgepakt nu en die was ook “maar” 20 pagina’s aan tekst zie ik

Ah ja dan kan je daar niet mee rommelen!

Bij mezelf is het een thesis met literatuur onderzoek, bedrijfsanalyse, vergelijking van praktijk en theorie, experimenten om aan te tonen dat een oplossing werkt en conclusie. Dan zit je al gauw aan heel veel woorden, met enkel mn literatuuronderzoek zou ik echt op 5000 max uitkomen.

ja met een experiment in een lab heb je gewoon ook niet heel veel, aangezien je meestal maar een klein stukje onderzoekt

maargoed, ik ga nu lekker chillen en ga van 't weekend wel weer verder :biggrin:

1 like

Succes iedereen! Ben ook nog met m’n masterscriptie bezig. :sob: Moet in totaal 60-70 pagina’s. Wil het echt graag voor het begin van het nieuwe collegejaar af hebben.

Iedereen om mij heen is ook al klaar, wat niet echt helpt qua motivatie. Dus mochten er nog meiden zijn in omgeving Amsterdam die ook aan het strijden zijn voor de laatste loodjes en wellicht samen willen studeren (in UB/koffietent), stuur me een pm.

ooh ik ga je een bericht sturen vanavond!
ik loop ook nog stage en werk ernaast dus heb weinig tijd per week, maar zou met iemand samen studeren wel een hele fijne stok achter de deur vinden

Leuk! :slight_smile: Ja idd, die stok achter de deur he. Motiveert toch meer als er meerdere zijn die hetzelfde schuitje zitten haha.

Ik moet rond de 20.000 woorden.

En ik weet nu definitief dat ik het niet op tijd ga redden voor het nieuwe collegejaar. Schaam me dood en baal er ontzettend van (ik ben al een uitloper). Ik raakte steeds vast, weer nieuwe literatuur erbij gehaald e.d. Gekloot met de indeling. Nu denk ik alleen maar ‘tempo, tempo, tempo!’, maar het komt er gewoon niet zo snel uit als ik zou willen :disappointed: