Scriptie schrijven

Ik snap dat dit érg verschilt per studie, maar hebben jullie met vooraanstaande personen (anders dan directe begeleiders) gesproken over de inhoud van de scriptie? Of vragen voorgelegd? En dit vervolgens bijgevoegd in je onderzoeksresultaten?

Ik zit er een beetje mee dat dit voorlopig ontbreekt bij mij, maar ik ben al een beetje laat… :worried: (Als dit onderdeel echt heel obvious is voor jouw studierichting/scriptie hoef je niet te reageren op mij hoor!)

Go go go, je kan het! Even doorknallen!

1 like

Bij mij was er op het beoordelingsformulier een kopje met multidisciplinair samenwerken. Ik heb dit ook niet in mijn scriptie zelf verwerkt. Voor mijn verdediging had ik een illustratie gemaakt met daarin met wie ik allemaal heb samengewerkt. Dit heb ik tijdens mijn verdediging nog kort besproken en verteld over wat ik precies heb gedaan met diegene etc.
Ik deed ohjeah verledentijd praten want ben nu klaar hbo dus idk of je hier wat aan hebt en of dit een beetje vergelijkbaar is.

Wat ik probeer te zeggen is, je kunt het misschien bespreken tijdens je verdediging. Of anders misschien in de bijlagen zetten? Maar volgens mij ontbreekt het stuk nog helemaal bij jou? dan zou ik gewoon even checken of het in de beoordeling staat of niet.

1 like

Nee, heb ik niet gedaan.

1 like

Ik werd opeens bang dat ik misschien een ongeschreven norm had gemist. Maar dat lijkt dan niet zo te zijn. Ik heb geen idee of het verder echt heel veel zou kunnen toevoegen…

@lijnewiets thanks :grin:

1 like

8 likes

Vandaag mijn scriptie gepresenteerd en ik heb een 7 dus ben AFGESTUDEERD :dizzy:. Tijd voor een nieuw hoofdstuk.

16 likes

ik heb vannacht vier uur geslapen en moet vandaag echt weer aan m’n scriptie :cry:

hoe lang kunnen jullie op 1 dag geconcentreerd werken? ik maar Max 4 uur (op een goede dag), en dan probeer ik een pauze te nemen maar ben daarna echt nooit meer gemotiveerd om weer verder te gaan (misschien omdat ik mezelf aanpraat dat ik aan m’n limiet zit voor de dag) en ga dan gelijk naar huis :rolleyes:

Ligt eraan, ga je naar UB? Ik werk meestal in een eerste blok van 09:00-13:00 en neem dan echt wel lang pauze van 1,5 u. En dan om 14:30 werk ik door tot 18:30. Dat zijn voor mij chille tijden maar als jij eerder wilt beginnen kan dat natuurlijk ook! En soms begon ik later of eerder, gewoon om het menselijk te houden haha (en ik werkte dit schema ook in het weekend door).

Jongens hij is ingeleverd, gemaild, af, weg. Doei. Help ik ben nu al zenuwachtig haha

4 likes

Ik ben juist beter in hele dagen doorknallen. Als ik eenmaal in de flow zit, moet ik er gebruik van maken en dan kan ik echt 10-12 uur lang bergen verzetten. In vier uurtjes krijg ik niets voor elkaar, omdat ik er eerst in moet komen.

Misschien is dat dan de zogenaamde hyperfocus die bij AD(H)D hoort.

4 likes

Aaaah duimen dus! :crossed_fingers:

Woehhhh ook ik ben afgestudeerd met een 8 voor mijn scriptie en een 8.1 gemiddeld :heart_eyes: succes nog even iedereen, bedenk maar dat ook niemand buiten wil zijn met dit weer dus dat je net zo goed kan studeren, liefste nog in een bieb met airco als dat kan en denk aan het gevoel dat je straks helemaal klaar bent

9 likes

Ik heb precies hetzelfde! Ik kan niet ergens ‘zomaar een uurtje’ aan werken. Ik moet hele dagen blokken. Heeft er ook mee te maken dat ik ritalin slik als ik ga studeren. Heb ook AD(H)D

1 like

oke, ik ben echt goed bezig vandaag! Trots op mij, haha. Ik zit in de bieb en ze hebben hier ook een koffiebar. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik elke 1000 woorden een kopje koffie mag halen. Hopelijk werkt het

3 likes

Nog meiden in omgeving Amsterdam die bezig zijn met hun scriptie en een fijne studieplek weten?

Ik zat graag in de bibliotheek van het Stedelijk. Lekker koel, vaak rustig en als als ik even pauze wilde, liep ik even naar buiten voor frisse lucht.
Zag alleen wel dat ze in de zomer andere openingstijden hebben, dus ik weet niet of ze open zijn. Normaal gesproken zijn ze van dinsdag tot zaterag open van 12.00-17.00. Dan ging ik eerst thuis aan de slag en rond 12.00u (ik woon er heel dichtbij) die richting op.
O en ik heb een paar keer met een vriendin gezeten in het Stadsarchief. Ik vind het Stedelijk fijner maar die vriendin zat dus liever daar. Ze laten je gewoon aan het werk, komen niet 100x keer langs met de vraag of je nog iets wil drinken/eten en de wifi is goed. Enige lastige is dat ze niet zoveel stopcontacten hebben.

1 like

Ohh goeie!! Thanks voor de tips!

de VU! 15 verdiepingen UB en met airco :slight_smile: internet via het eduroam netwerk dus prima!

1 like

Ik heb met mijn begeleider afgesproken dat ik morgen opstuur wat ik nu heb. Dat is nu ongeveer 2500 woorden. Ik ben echt zenuwachtig, want ik heb het gevoel alsof het nergens op slaat, en dit is de eerste keer dat ik iets opstuur. Ik weet ook niet of ik het al mooi af kan werken voor morgen. Aan de andere kant kom ik er liever nu dan volgende week achter als ik finaal verkeerd bezig ben. Ik heb echt faalangst hahahahuil