Scriptie schrijven

Iemand nog tips voor de verdediging (hbo)?
Ik begin vanuit de doelgroep het probleem uit te leggen, dan wat precies mijn vraagstuk is, om vervolgens door te gaan met mijn oplossing (uitleg wat het precies is en waardoor de doelgroep het probleem niet meer ervaart).
Het liefst zou ik nog wat over het stagebedrijf zeggen zoals de samenwerking maar ik denk niet dat er tijd voor is of dat het anders er een beetje random achteraan geplakt is.

Dus als iemand bijv nog tips heeft over hoe ik het anders/beter/goed aan kan pakken, graag! Wil ook niet dat het echt een hele herhaling wordt van mijn scriptieā€¦

Ik zou niet over het stagebedrijf vertellen maar echt bij de kern van de scriptie blijven. Er is heel weinig tijd om te vertellen wat je wil en ik zou je tijd daar niet aan ā€œverspillenā€

Ik denk dat je vooral zelf erin moet geloven, jij hebt het onderzocht en een oplossing bedacht dus jij weet waarover je spreekt.

Je doet het vast goed!

Ja true, anders komt dat wel naar voren tijdens het half uur bevragen haha.
Dankjewel!

1 like

wanneer is het? Dan kunnen we duimen voor je

Dinsdag eind van de middagā€¦ Om 17.30 weet ik of ik het heb gehaald of niet :dizzy_face:

1 like

Jeeeeeeeeej ik heb mā€™n scriptie gehaald en ben dus afgestudeerd! :dancer: :tada:
Mā€™n begeleider wil een aantal instanties mailen of zij mā€™n scriptie in hun archief willen opnemen dus dat zou heel vet zijn. Nu ga ik het vieren met champagne en chocoladetaart haha

17 likes

Whoeeh! Gefeliciteerd :tada:

1 like

IK BEN AFGESTUDEEEEERD
Aaaaahhhh zoveel stress gehad, zovaak hier lopen zeiken haha. Eindelijk vanaf!

20 likes

Je forumnaam lijkt er zelfs op! Maar gefeliciteerd, super goed gedaan!!

1 like

Gefeliciteerd! Je hebt er hard voor gewerkt. Hopelijk kun je nu genieten van een vakantieā€¦?

Yes dankjewel! Oh zeker weten. Ben pas van plan rond oktober te gaan solliciteren haha; eerst lekker vakantie houden!

Haha Wow je neemt het er lekker van!

Fijn dat dat kan! Geniet ervan :blush:

1 like

Oke ik heb feedback op mijn conceptversie. Volgende week zaterdag is de deadline. Het is vooral feedback op structuur, zinsopbouw en dingen als ā€˜kan je dit duidelijker omschrijven?ā€™. Ik weet niet zo goed of de inhoud nou zo beduidend slecht is dat ik daar geen commentaar op krijg? Word er helemaal onzeker van. Maar goed, het zijn wel lekkere constructieve feedbackopmerkingen waarmee ik gewoon aan de slag kan, kan afvinken en dan maar inleveren?

Of toch nog inhoudelijk veranderen - ook al is daar geen opmerking over gemaakt? Wat moet ik nou :cry: Ik wil zo graag een voldoende haha

Nou ik denk dat de inhoud gewoon snor zit maar dat het hier en daar wat minder lekker loopt ! Hartstikke goed al dus :smile:

2 likes

Ik wil/moet vandaag aan mijn scriptie werken, maar ik ga telkens hyperventileren als ik eraan begin. Ik heb er zoooveel stress voor en ik weet niet waarom. Ik merk het echt aan mijn lichaam

Dankjewel!! Ik hoop het ook!

@Hatsmetflats
100% herkenbaar, ik heb echt meerdere keren per dag een soort van pijn op mn borst door de stress. Echt mega bizar dat zulke dingen zoveel stress kunnen opleveren!

Kan je een bepaalde tijd afspreken? Bijv. 13:00-17:00 en dan klaar? Wat je gedaan krijgt is fijn, en anders morgen weer een dag? Dan is het wat meer te behappen!

Ik heb mijn scriptie ingeleverd en vind het echt zo spannend. Mijn begeleider heeft geloof ik 4 weken de tijd om het na te kijken dus dat is ook nog lang.

4 likes

Godver kan iemand ff peper in mā€™n reet stoppen pffffff NUL motivatie :unamused::unamused: ben naar mā€™n studenten stad gereisd om in de mood te komen maar heb alleen maar geluncht in t cafĆ© van de uni en een beetje naar mā€™n analyses gestaard UGH.

sorry Weer echt saai zeik bericht

Kom op, you can do it!
Ooit moet 't toch wel af, dus beter zo snel mogelijk!!!

2 likes

Ah lief dankjewel, ik zat erg vast met mā€™n analyse en heb net even wat aan een statistiek wonder hier gevraagd en nu snap ik het :biggrin: zo fijn nu kan ik weer door (en heb ik mā€™n analyses af geloof ik omg).

1 like