Scriptie schrijven

Ja het ding is dat ik bang ben dat ik een lager cijfer krijg als ik haar te vaak advies vraag. Ik ga me idd aanmelden bij scriptie hulp op de universiteit en vanavond gaat een vriendin even naar m’n code kijken… hopelijk kom ik dan wat verder :stuck_out_tongue:

Ah ja herkenbaar idd, weet niet of dat echt meetelt in je cijfer maar toch. Succes iig!

1 like

Ik heb vorige week de volledige eerste versie ingeleverd en krijg donderdag feedback. Feedback moet ik binnen een week verwerken en dan definitief inleveren en nog presenteren. :roll_eyes:

1 like

Volgens mij verschilt dat per studie in hoeverre ze daar naar kijken. Bij mijn studie werd daar ook iets over gezegd (dus heb ik ook weinig begeleiding/advies gevraagd) maar alsnog zijn er mensen die compleet aan het handje zijn meegenomen die een 7,5 of hoger hebben gehaald. Echt flauw is dat.

@MadameMignon Misschien kunnen hier mensen mee denken? Ik heb via PM echt heel nuttige gesprekken gehad over statistische dingen waar ik niet uit kwam!

@NewBlood Ohhh, dus je moet nog even. Succes met het verwerken van je feedback komende week!

@Woodkid Ohhh duimen voor een 8!!! Ik had ook gehoopt cum laude te slagen, maar sta helaas een 8.1 of 8.2 (krijg nog 1 cijfer) en je moet bij ons een 8.25 staan voor cum laude.

2 likes

Wat balen joh! Flauw ook dat die regels zo verschillen per universiteit, hoewel een 8.1/8.2 ook echt een super mooi gemiddelde is.

@En_17_Anderen het ding is dat ik precies weet wat ik moet doen maar dat het niet goed zit in m’n code, en dan zou ik de hele dataset op moeten sturen en daar wordt niemand gelukkig van (en is ook verboden :biggrin:). Maar ik ga er vanavond met een vriendin naar kijken en volgende week heb ik een afspraak op de uni hiervoor dus ben wel wat hoopvoller!

btw waar ga jij werken na je afstuderen? Zag dat je dat ergens postte, ben wel benieuwd want volgens mij zitten wij een beetje in dezelfde richting!

1 like

Ik had dus een vet ‘onbetrouwbare’ test en toen kwam ik erachter dat ik wat variabelen was vergeten te hercoderen en nu is ie gewoon goed betrouwbaar omg zo blij. Wel zonde van m’n middag haha

Sorry wilde dit even kwijt want als ik dit thuis vertel gaapt iedereen me aan van ‘huh’

@MakeFezHappen Hoe ging je gesprek uiteindelijk?!

@En_17_Anderen OMG wat mega mega goed, gefeliciteerd zeg! Echt heel erg knap.

6 likes

Ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven. Ik weet alleen nooit zo goed wanneer ik mijn begeleider moet mailen voor feedback. Ik denk niet dat hij nu precies weet waar ik mee bezig ben haha. Maar ik heb ook een beetje faalangst.

Ik heb ook altijd het idee dat het nergens op slaat wat ik aan het schrijven ben, al weet ik dat ik wel gewoon veel heb gelezen en onderzoek heb gedaan. Ik hik er echt tegenaan.

Ik lever het per hoofdstuk in (ongeveer eens per maand dus), dan heeft de begeleider ~6 kantjes om te lezen. Vind dat wel fijn, dan heb ik genoeg tijd om te schrijven en kan ik op tijd terug gefloten worden als ik te veel van het onderwerp afdwaal. Heb zelf ook het gevoel dat ik poep schrijf, stel daardoor nu al 2 dagen het inleveren uit :upside_down_face:

Ik heb feedback gekregen op mijn scriptie en het wordt een voldoende maar niet een hoog cijfer. Mijn begeleider zei letterlijk dat er ik niet veel tijd meer in moet steken omdat het toch niet veel hoger wordt :roll_eyes:. Vind het op zich niet erg dat het niet zo’n hoog cijfer wordt maar ik heb nooit echt feedback gekregen dat ik niet goed bezig was. Heb nu tot 21 juli om feedback te verwerken. Ga er twee dagen aan zitten en dan ben ik er klaar mee.

Oh dat is frustrerend… Maar in ieder geval een voldoende! Ik heb ook geen fijne begeleider, dus ik herken je frustratie.

Ja, vind het wel jammer maarja ben wel blij met een voldoende. Geeft jouw begeleider ook weinig feedback? Moet je nog lang aan scriptie?

Mijn begeleider is heel slecht bereikbaar vooral, dat is wel vervelend. Ik moet nog een week!

Ah, super vervelend is dat zeg! :pensive: Veel succes nog deze week. Het gaat je lukken :raised_hands:

1 like

Jij ook succes!

1 like

Heb je een planning afgesproken met je begeleider? Bij ons was dat een eis bij het onderzoeksvoorstel, maar vond dat heel fijn, dus zou je dit zeker aanraden! Hierdoor wist mijn begeleider ook in welke week ze tijd vrij moest houden voor het geven van feedback, hierdoor heb ik maar één keer langer moeten wachten. Ik leverde het steeds per onderdeel (of hoofdstuk zoals sommigen het noemen) in.

Soms was het bagger en kon ik met de feedback weer verder. Dus ook al twijfel je, gewoon iets inleveren! Daar heb je altijd wat aan.


@NewBlood Nee, dat meen je! Wat ongelofelijk zuur. Het is zo oneerlijk dat de begeleiding zo uiteen ligt, want dat is zo bepalend voor je uiteindelijke prestatie… Wat demotiverend ook dat hij/zij zegt dat je er niet veel tijd in moet steken. Zou je niet een studievriend(in) om feedback kunnen vragen? Mij heeft dat wel geholpen. Heel veel succes met het laatste werk!

Nou ik zit weer in de UB, het is hier uitgestorven lol.

M’n tweede lezer vond m’n voorstel heel goed, moet nog wat dingetjes aanpassen maar dat heb ik met een half uurtje wel af.

Ga nog een poging wagen met het coderen, maar ga niet al te lang eraan zitten (3 uur max) zodat ik maandag het met de begeleider kan doornemen.

Sorry saaie post maar vindt het wel ff fijn om van me af te schrijven omdat het zo saai is voor m’n vrienden om dit te bespreken :stuck_out_tongue:

Volgende week heb ik verlof van stage en werk dus dan kan ik de hele week voor m’n analyses uittrekken.

3 likes

@MadameMignon
Fijn dat je vandaag eraan kon werken! En ook dat je volgende week lekker bezig kan zijn met je analyses. Klinkt goed! :slight_smile:
Ik ben nu bezig met mijn conceptversie en wil 'm morgenavond inleveren. Heb er nu echt deze week zo ziek veel tijd in zitten.

Kort vraagje: Heeft iemand hier ooit een poweranalyse gedaan voor een ideaal aantal participanten voor je analysemethodiek? Ik heb het nog nooit gedaan en moet nu een of ander vaag programma ervoor downloaden? Ik heb geen Stata maar SPSS…

G-power? Ik heb dat zelf nooit gebruikt, maar schijnt heel makkelijk te zijn toch. Zijn er geen YouTube filmpjes die het duidelijk uitleggen?

Makes sense, goeie tip, dank :slight_smile: ik ga ff tutorials kijken haha!