Scriptie schrijven

Wat goed! Gefeliciteerd!
En jij ook gefeliciteerd @Koala! Zo’n fijn gevoel he.

@sofetch ik had een soortgelijke opbouw in m’n scriptie, analyseerde 3 boek op 3 aspecten. Ik heb dat opgedeeld in 3 hoofdstukken, 1 per aspect, maar dat kan je natuurlijk ook als subhoofdstukken doen binnen je grote hoofdstuk. 2 van de 3 hoofdstukken heb ik opgedeeld met eerst een algemeen stuk over het aspect, en vervolgens 3 kopjes waarin ik de 3 verschillende boeken analyseerde op dat aspect. Één van m’n aspecten had weer allemaal sub-onderdelen, dus dat hoofdstuk heb ik met kopjes ondergedeelte in die sub-onderdelen en daar dan steeds direct alle 3 de boeken bij besproken. Misschien dat zo’n soort opbouw voor jou ook kan werken?

2 likes

Dank je! Ja heel fijn om er eindelijk klaar mee te zijn! :slight_smile:

1 like

Ik heb dit topic tot nu toe vakkundig vermeden (omdat ik alleen maar het idee had dat het niet goed ging), maar ik heb vandaag m’n presentatie gehad en daar heb ik veel goede en fijne feedback op gekregen. Nu nog de laatste loodjes schrijven voor de conceptversie, dan nog 1x feedback verwerken en dan ben ik hopelijk echt klaar.

4 likes

Ga ik komende week doen! Ja ik heb ook een experimentele studie en SPSS en alles maar het moest dus best groot zijn haha

1 like

Ja ik ben er ook echt klaar mee haha.

Kom op je kunt het! Nog even!! :smile::raised_hands:t2:

Mijn scriptie is so far 23000 woorden en zit denk ik op 60% inmiddels. Zoooo mee gehad. Maar ik heb literatuur, interviews, observaties en workshops als data verzameling, voor een probleemstelling. Hiervoor moet ik dan nog een oplossing + implementetieplan schrijven. Ik haat schrijven zo erg, mygod. 15 juli go/no go moment of ik een voldoende heb. Dan nog een maandje feedback verwerken en dan hopelijk klaaaaar.

@En_17_Anderen is het nog gelukt en naar wens? :smile:

Ik irriteer me echt aan dat mijn eerste begeleider totaal anders tegen mijn thesis aan kijkt dan mijn tweede. Mijn eerste vond mijn introductie heel goed en wilde me zo snel mogelijk de “go” geven door te schrijven. Krijg ik net na 2 weken wachten een mailtje van mijn tweede begeleider dat ik mijn introductie nóg meer moet uitbreiden en vrijwel helemaal moet herschrijven :upside_down_face:. Ik zit al op 2k woorden voor enkel de introductie en de harde max voor mijn hele thesis is 17k

Weet iemand hier toevallig hoe dat programma heet waar veel mensen hun scriptie inschrijven waar de opmaak niet verschuift zoals in word? Ik kom er niet op, en ik ben zo een uitsteller dat ik pas wil beginnen met mijn plan van aanpak als ik dat programma weet😂

Bedoel je LateX? Dat was echt mijn scriptietrauma haha. Uiteindelijk alles in Word formaat ingeleverd

1 like

Hmm mij lijkt 20 juist weer heel erg weinig? Ik heb net geteld en ik heb 60 bronnen bij hetzelfde woordenaantal als jij. Hebben zij kwantitatieve of kwalitatieve data? Misschien dat dat ook nog wel uitmaakt.

Ooh jaa die bedoelde ik! Maar dat is dus geen aanrader, dacht dat het qua opmaak daarin makkelijker was

Indesign werkt ook super fijn vind ik! Ook wanneer ik geen mooi design verslag maak, maar bijvoorbeeld wetenschappelijke artikelen schrijf gebruik ik indesign omdat tekst veel fijner in te delen is!

1 like

En wanneer hoor je iets @En_17_Anderen? Hopelijk is het goed gekomen in die 8 uur haha!

Pffft, hoeveel breakdowns is gemiddeld voor een scriptie? Ik heb donderdag pas alle data en ben nu goed aan het uitzoeken welke analyses ik ga doen maar snap er echt niets van, blech. Bij mijn bachelor zijn er ook zoveel statistiekvakken uitgehaald… Daar baal ik nu echt van haha

1 like

Zelf vond ik het echt vreselijk, maar het kan zijn dat jij er handiger in bent dan ik! Ik had een soort template op Overleaf gebruikt en dat was echt niet te doen, maar ik had dan ook een naderende deadline en stress en al. Als je er genoeg tijd voor hebt (ik had 30 pagina’s), en het leuk vindt om ermee te coderen, dan zou ik het wel aanraden. Je scriptie ziet er dan wel clean uit zegmaar. Indesign klinkt ook goed, heb er nog nooit naar gekeken!


Misschien heb je hier iets aan? Ik vind het ook idd altijd echt moeilijk om de juiste analyses te kiezen hoor, ondanks alle statistiekvakken die ik gehad heb.

1 like

Is LateX echt makkelijker wanneer je het eenmaal geleerd hebt? En gebruik je een template? Ik wil het dan wel gaan leren, maar vorige keer was het leren ervan plus mn scriptie inleveren echt niet te doen.

Ik heb eindelijk na het inleveren van mijn herkansing mijn beoordeling terug en ik heb een voldoende! Zo blij dat ik er eindelijk vanaf ben!

Jullie allemaal nog heeel veel succes met het (af)maken van je scriptie! :grin:

15 likes

Proficiat! Ik hoop dat ik dat ook snel kan zeggen.

Ik moet/wil nog best wat aanpassen. Ik ben over de afzonderlijke hoofdstukken wel redelijk tevreden, maar over het geheel niet. Ik sta echt niet achter wat ik uiteindelijk ga inleveren. Hoewel ik er ondertussen gewoon vanaf wil zijn, vind ik het heel lastig om met dit gevoel om te gaan.

1 like

Dankjewel!

Jij nog heel veel succes! Kun je niet met iemand samen kijken? Die je tips kan geven hoe je het een geheel kan maken?