Scriptie schrijven

Alvast succes donderdag! Ik ben morgen aan de beurt :grimacing:

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen.
IK HEB MIJN SCRIPTIE AF :tada: :tada: :tada:

Had zelf mijn deadline op afgelopen maandag gezet omdat ik hem op papier moet inleveren en hij dus naar de drukker moet. Helaas maandag niet gered. Maar nu is ook prima, ben allang blij dat hij af is! Morgen dus naar studenten drukwerk verzenden en dan hopen dat ik hem op tijd binnen heb


Eind juli heb ik mijn verdediging. Maar voor nu zal ik hier niet meer spammen haha
Heel veel succes allemaal, jullie kunnen het!!!

15 likes

Het advies wat mij steeds werd gegeven is dat je mensen mee moet nemen in je verhaal, dus hoe en waarom heb je dingen gedaan. Ik denk dat het al heel goed is dat je handvaten biedt behalve alleen het advies om verder onderzoek te doen haha. Dus vooral uitleg gegeven waarom je dan bijvoorbeeld voor die bepaalde handvaten hebt gekozen, zo zouden ze het op mijn opleiding willen in ieder geval!

1 like

Jongens ik heb mijn scriptie en alles gewoon gehaald! Had gisteren mijn verdediging en ik was er zo bang voor, maar daarvoor juist een 8 gekregen :joy: Zo blij dat dit achter de rug is!

Jullie allemaal nog heel veel succes, zoals @LaScript al zegt, jullie kunnen het!

14 likes

Dankjewel voor de tip! Ik ga daar nog extra op letten.

Een tip is ook misschien nog om de aanbevelingen “klein” te houden en duidelijk naar voren te laten komen dat je hebt nagedacht over de praktijk. Vaak wordt de werkelijkheid te simplistisch voorgesteld (of in ieder geval, zo wordt het opgeschreven) en lijkt het alsof een aanbeveling direct alle (maatschappelijke) problemen in de kan oplossen (dit is was overdreven, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Misschien is dit niet zo bij jou, maar wie weet helpt dit!

1 like

Ja ik denk dat je gelijk hebt! Ik wil ook sowieso ingaan op de complexiteit van de huidige situatie (die ik vooraf niet voorzien had). Thanks voor jullie tips, echt lief dat jullie meedenken. Dat maakt me weer wat relaxter, ik neem het allemaal mee!

1 like

Zo kut als de situatie te complex blijkt te zijn. Je moet wel oppassen dat het niet klinkt als een typisch excuus van “ja sorry te complex allemaal dus het resultaat is een beetje anders dan verwacht” (even overdreven”

Je zou ook kunnen beginnen met probleem schetsen, oplossing en de oplossing gewoon bold formuleren. Nadat je dat gedaan hebt beginnen met “maar, voordat we bij die oplossing zijn moet het volgende gebeuren” en dan je korte termijn aanbevelingen en lange termijn aanbevelingen presenteren inclusief knowledge gaps die verder uitgezocht moeten worden.

1 like

Ja precies, daar wil ik ook voor waken. Ik vind het wel lastig, uiteindelijk heb ik wel super veel geleerd maar soms schiet er wel de gedachte door mijn hoofd ‘had ik maar een social media strategie als afstudeeronderzoek gedaan’ (zoals 90% van mijn studiegenoten, die allemaal een 8 halen). Mja, daar verdien ik m’n geld al mee dus daar had ik niks van geleerd.

Ik denk dat ik ook ga inzetten op de leeropbrengst, want ik heb dus wel heel veel geleerd. Dat is ook wel onderdeel van het proces en beetje reflectie is ook goed denk ik?

1 like

Ik heb nu ongeveer 2 weken om m’n scriptie te verbeteren en op een aantal kleine punten na is de feedback voornamelijk dat ik het grootste/belangrijkste hoofdstuk beter moet structureren. Heeft iemand tips voor hoe je dit doet? Het hoofdstuk bestaat uit 5400 woorden: een korte inleiding en daarna 3 paragrafen waarin ik onderzoek hoe een bepaald thema naar voren komt op 3 vlakken (persoonlijk, sociaal en politiek) in 3 kunstwerken. De kunstwerken komen door elkaar aan bod en de scheiding in paragrafen bestaat dus uit die 3 vlakken. Nu haal ik soms (denk ik) dingen door elkaar, waardoor een stukje over het sociale vlak staat bij politiek enz. Ik vind het zo’n lange lap tekst dat ik het zelf al moeilijk te overzien vindt, dus het is helemaal lastig om dan ook nog een betere ordening te maken.

Misschien met tussenkopjes werken? Dan is het zowel voor jou als de lezer duidelijker denk ik.

1 like

@LaScript wat fijn, hopelijk heb je het gehaald! @Keerbeer wauw echt hoog een 8, gefeliciteerd :tada:

Ik ben nu bezig met de laatste feedback ronde op mijn conceptversie. M’n deadline is 1 juli dus nog heeel even en dan ben ik ervan af. Ik moet het trouwens 3x(!) ingebonden inleveren, dure grap joh.

1 like

Dankje!
3x is wel heel veel, voor wie dan allemaal? Ik moet hem 2x, voor 2 examinatoren. Maar moet hem natuurlijk ook aan mijn stagebedrijf geven en wil hem zelf houden, dus in totaal 4. Was 95 euro kwijt. Van alle kosten in alle jaren kon ik in Afrika bijna een diploma kopen joh.

1 like

Ah echt heel duur zeg. Bij mij is het 1x voor m’n begeleider, 1x voor tweede lezer en 1x voor het secretariaat. Ik zou het logischer vinden als de tweede lezer het daarna gewoon aan het secretariaat geeft maar goed.

Ik hoef mijn scriptie alleen digitaal in te leveren @LaScript @Woodkid en ik hoef hem ook niet te verdedigen of presenteren!

Komt allen naar ESSB :grin:

2 likes

Haha oee wat een geluk! Verdedigen/presenteren hoef ik gelukkig ook niet!

Ik ben bijnaaaaaa klaar, ik heb begin mei mijn eerste complete conceptversie ingeleverd en had gisteren de afspraak voor feedback daarop. Baalde echt van die 6 weken die ertussen zaten want zat me de hele tijd voor te stellen hoe mijn scriptie afgekraakt zou worden en ik hele delen opnieuw zou moeten schrijven, maar het viel mee! :tada: Ik moet wat kleine/middelgrote dingetjes verbeteren maar ik hoefde me geen zorgen te maken werd gezegd :smiley: nu die dingetjes aanpassen en definitief inleveren en dan krijg ik begin juli m’n cijfer.

Meer dan een jaar en 20.000 woorden verder maar dan heb je ook (bijna) wat :laughing:

2 likes

Net online ingeleverd en zo nog even de papieren versie inleveren! :tada:

9 likes

Omgggg ik heb een 8,5 voor m’n scriptie! Ik zit helemaal te trillen!!!

24 likes

Ah wat goed! Gefeliciteerd😃!