Scriptie schrijven

Ik heb wel eens essays gestuurd naar Scribbr. Een scriptie laten nakijken zal wel erg duur zijn ivm het hoge aantal woorden, maar de feedback die je krijgt is wel echt goed! Ik zou het alleen doen als je echt heel erg twijfelt aan je taalniveau of als het heel erg meegenomen wordt in de beoordeling.

1 like

Ik denk dat het vandaag in de lucht hangt, ik ben ook niet vooruit te branden.

1 like

Ik moet de mijne gaan verdedigen op 19 juni en zie er nu al tegenop. Moet alles in 10 min presenteren en dan komt er nog een vragenronde. Ik neem nu een paar dagjes rust maar ga wss deze woensdag beginnen met het voorbereiden ervan

Aaahhh donderdag deadline, het komt wel echt dichtbij nu en moet nog 2 hoofdstukken aan feedback verwerken en nog wat kleine randdingetjes doen. Ik wil het zo graag halen :sob:

Heel veel succes! Even 2 dagen door zetten, je kan het!

1 like

Ik kreeg gisteren nog feedback van mā€™n begeleider, dat ze vond dat mā€™n scriptie las ā€˜als een tierelierā€™. Daar was ik wel blij mee, omdat ik scripties over het algemeen vaak zo saai vind. Daar heb ik ook echt mā€™n best op gedaan.

Wel zei ze dat ze bang is dat ik op een onderdeel misschien niet genoeg scoor, omdat ik volgens haar te beknopt ben geweest in wat ik allemaal gedaan heb. Dat klopt ook wel een beetje; mijn onderzoek is uiteindelijk veel groter en complexer geweest, waardoor ik allerlei extra dingetjes heb gedaan. Maar sommige hadden niet direct resultaat en ik wilde mā€™n scriptie ook juist leesbaar houden. Ze zei zelfs: misschien had je toch de transcripties in de bijlage moeten doen. Terwijl dat volgens APA-richtlijnen niet hoort en bovendien staat in de studiehandleiding dat de verhouding scriptie / bijlages in balans moet zijn. Mijn transcripties zijn echt 4 x mā€™n scriptie.

Maar ik neem aan dat zoā€™n examinator toch wel begrijpt dat als ik schrijf dat ik 7 mensen heb geinterviewd, al deze interviews heb getranscribeerd en gecodeerd, dat daar heel wat werk in zit? Zou het echt super lame vinden als ik hierop geen ā€˜goā€™ krijgā€¦

Ik krijg dus morgen te horen of ik een go heb. In dat geval heb ik mijn scriptie gehaald, ik moet 'm dan volgende week presenteren maar dat telt slechts 20% mee. Als ik een ā€˜no goā€™ krijg dan krijg ik specifieke feedback die ik voor 12 juli moet toepassen. Dan heb ik niet in juli maar in aug mā€™n diploma, ook prima.

Ben hier wel chagrijnig om haha, ik heb er ECHT geen zin meer in.

Ik kan nergens vinden dat de transcripten volgens apa niet in de bijlage mogen? Ik moet ze ook allemaal in de bijlage doen (ook om de betrouwbaarheid te waarborgen) en vriendinnen die kwalitatief onderzoek doen op verschillende uniā€™s en hbo moesten dat ook allemaal. Ook al is de bijlage dan veel groter. Is het van te voren gezegd dat je niet alle transcripten in de bijlage moesten?

1 like

Hm nee ik moest ze er niet bij doen, en er naar verwijzen als (persoonlijke communicatie, datum). Ze kunnen de transcripties eventueel wel opvragen!

1 like

@tuula Ik zou vooral aanhouden wat je docenten zeggen, uiteindelijk zijn zij degene die het beoordelen. Zelf heb ik geen ervaring met wel/geen bijlagen, want ik heb geen bijlagen :grimacing:

Wat zijn jullie deadlines trouwens vroeg! Die van mij is pas 7 juli en de her is 2 augustus.

Ik ben mijn theoretisch kader aan het omgooien, ik vind een goede structuur altijd zo lastig.

1 like

Hi all! Ik heb na 3 jaar besloten om toch eens te beginnnen aan mijn thesis. Ik ben hiervoor ook naar een studentenpsycholoog gegaan en ik sta nu op een wachtlijst voor een afstudeergroep. Nu is het de bedoeling als ik daar begin dat ik al wel iets op papier heb staan en dat geeft me behoorlijk veel stress. Het onderzoeksvoorstel is namelijk het onderdeel waar ik al jarenlang in faal. Ik heb besloten om met een schone lei te beginnen en alles van voorgaande jaren niet te gebruiken. Nu heb ik wel een idee, maar ik krijg het maar niet concreet. Is er misschien iemand die met mij daarover wil sparren? Misschien handig om te vermelden dat ik bezig ben met een master in marketing.

Mijn scriptie is af! Maar ben zo nerveus, op mijn concept kreeg ik nog heel veel feedback terug met de opmerking dat er wel nog wat moest gebeuren voor een voldoende. Heb ook heel veel aangepast en heb ook wel ā€˜het licht gezienā€™ qua bepaalde dingen maar het is afwachten of het genoeg isā€¦ morgenochtend ga ik nog 1 keer met een frisse blik er doorheen en dan op goed geluk inleveren :scream: het voelt echt een beetje als mijn baby inmiddels hahaha

8 likes

Vandaag hopelijk mijn vierde hoofdstuk afmaken en mailen naar de begeleider. Dan nog 1 klein hoofdstuk (mijn aanbeveling) en de conclusie en ben ik gewoon klaar :star_struck:.

2 likes

Ik heb een GO voor mijn scriptie!!! Wat basically betekent dat ik ben afgestudeerd want mijn presentatie telt maar 20% en ik hou van presenteren dus daar ga ik sowieso niet falen.

Voor 17:00 zouden we mail krijgen, hele dag in spanning gezeten. Kreeg ik 16:55 mail :sweat_smile: oh menn heb een traan gelaten van de opluchting haha, na al mijn falen (ik heb 8 jaar over vwo gedaan en ben van uni naar hbo geswitcht en 3 keer opnieuw begonnen) heb ik nu gewoon een fucking diploma.

De rest die nog moet: heel veel succes!!!

24 likes

@tuula

@RupiKaur

10 likes

Gefeliciteerd!! Had je dat onderwerp gekozen waar we nog berichtjes over hadden uitgewisseld? Edit: gefeliciteerd met het afronden, duim dat je het gehaald hebt, spannend!

1 like

Hahahahhaha like is niet genoeg

Doorgewerkt tot nu (half 2). Hij moet maandag af zijn, dus wordt de rest van de dagen ook nog even nachtjes door werken. Heb gelukkig wel weer vertrouwen, eens zien hoelang ik dit blijf zeggen haha

1 like

Hahaha dit is zo lief en leuk <3 dankjewel!

@Opperhoofd Dat onderwerp was voor een paper haha, maar dat heb ik inderdaad gekozen! :smiley: heb ook zeker wat aan jouw input gehad, nogmaals bedankt daarvoor! Ook even afwachten welk cijfer daar uit komt :grimacing:

1 like

Weet iemand hoe strikt ze zijn met het aantal woorden?(algemene vraag, dus hoe is het bij jou, doe zelf hbo maar uni reacties ook top)
Ik mag maximaal 15.000 woorden en daar ga ik dus wel overheen. Uiteraard ga ik schrappen, maar dan nog wordt het lastig. Ik vraag mij dus af hoe ze dit gaan controleren. Quotes tellen bijvoorbeeld niet mee, net zoals figuren. Is dit dan gewoon een beetje giswerk? want dan kan ik misschien wel 100 woorden smokkelen ofzo haha
wil uiteraard ook niet zakken op het aantal woordenā€¦

Bij mij (hbo) was het echt een harde eis, ik had max. 11.000 woorden. Wij moeten onze scriptie daarom ook in Word inleveren, zodat ze het aantal woorden kunnen checken haha. Figuren heb ik allemaal als afbeelding ingeplakt, zodat de beschrijving eronder geen woorden kostte. Uiteindelijk had ik 4000 woorden teveel, maar die heb ik terug kunnen brengen naar 10.998 :muscle:

Ik zou het anders voor de zekerheid even aan je begeleider vragen, heb het idee dat het overal weer anders gaat. Zonde inderdaad als het daarop afgekeurd zou worden! Heel veel succes nog dit weekend ook!

1 like