Scriptie schrijven

Ik loop ook stage (24 uur) en werk er nog naast (8 uur) dus zit een beetje in hetzelfde schuitje qua tijd… mij helpt het om geen sociale dingen meer te plannen en alleen spontaan af te spreken omdat ik merk dat nog meer dingen moeten plannen me echt veel stress geeft.

@LaScript Vraag je docenten om feed-up en feed-forward naast de feed-back die je al hebt gehad! Hopelijk helpt dat!

ik ben vanmiddag naar de bieb getrokken om daar goed door te werken. Heb al een groot deel van m’n interviews uitgetypt en wil ze vandaag het liefst allemaal gedaan hebben. Ben benieuwd.

Heel herkenbaar dit! Mijn deadline is aankomende dinsdag en ik ga echt ineens vet lekker nu. Ik heb m’n hele donderdag, zondag en maandag vrij en ik denk eigenlijk dat ik m’n laatste ‘inhoudelijke’ hoofdstuk vanavond wel af kan krijgen, en daarna is het alleen nog de laatste feedback verwerken en discussie/conclusie. Ik had vanmiddag op werk even superveel stress toen ik me bedacht dat ik nog minder dan een week heb, maar heb er nu wel weer vertrouwen in. Supergoed dat het je gewoon gelukt is om voor de deadline klaar te zijn trouwens! Lijkt me zo’n fijn moment, om hem dan eindelijk in te leveren.

@Kerselaar is het gelukt met je interviews vandaag?

1 like

Het ging wel oké maar ik ben niet zover als ik zou willen. Er was ook zoveel omgevingslawaai in de bieb dat ik niet alles hoorde en meerdere keren opnieuw moest afspelen.
Ik heb uiteindelijk de langste delen wel uitgetypt maar moet nog een stukje van 10 min doen.

Ik heb dezelfde deadline als jij zie ik nu. Let’s do this!

Ah, wat balen dat het zo rumoerig was. Wel supergoed dat je alsnog flink opgeschoten bent, 10 minuten is te doen! En yes, we kunnen dit!


Ik ben nu trouwens wel echt bij één van de leukste delen van m’n scriptie. Ik bespreek zowel vocabulaire, grammatica/morfologie als fonetiek in m’n scriptie, en ik ben nu bij het fonetiek hoofdstuk. De rest is ook leuk, maar ik voel me altijd heel slim als ik over fonetiek schrijf haha, met verschillende soorten haakjes en IPA en termen als postalveolar fricatives enzo :grin: Aan de andere kant ook wel stressvol want op dit hoofdstuk wordt niet meer gecheckt door m’n begeleider voor ik het inlever, en door alle terminologie is het wel makkelijker om fouten te maken (en dit is ook nog de specialiteit van m’n begeleider).

Zo te lezen gaat het bij jou ook helemaal goed komen! Laatste loodjes nog even knallen!!

1 like

Morgen scriptie dag en heb nu al geen zin lol

1 like

Ik had vandaag niet gepland om aan mijn scriptie te gaan werken, maar ben toch ineens in een goede flow beland dus ik neem het er maar van. Sinds ik werk met mini doelen stellen (vandaag paragraaf X afmaken in plaats van: aan hoofdstuk 3 werken), merk ik dat het veel meer behapbaar is en dat het niet zo’n enorm ding wordt waar ik tegen op zie :raised_hands:

5 likes

Ik heb mijn thesis vandaag voor het grootste deel afgemaakt, maar het voelt nog helemaal niet af…
Maandag kan ik het naar mijn begeleider sturen en dan krijg ik nog feedback op mijn concept, maar ben bang dat ik echt nog heel veel moet veranderen…

Same, ik moet m’n inleiding nog wat verbeteren en de discussie schrijven en volgende week conceptversie inleveren… Ik ben ook heeel benieuwd naar de feedback. Zo moeilijk om in te schatten of je nou op de goede weg bent of niet. Ik sta nu ook een 8 gemiddeld en wil dat eigenlijk zo houden, maar een 8 halen voor je scriptie lijkt (bij ons iig) bijna onmogelijk.

Ik ben zo goed als klaar! Heb net voor de zekerheid een plagiaatcheck gedaan en daar ben ik doorheen gekomen. Nu nog even alles nalopen (bronnen compleet, typo’s en wil het beoordelingsformulier ernaast leggen).

Mijn studiegenootje doet mijn opmaak (ik betaal haar daar gewoon voor) dus ik stuur straks alles naar op en dan kan ze het morgen in elkaar zetten. Zondag moet het uiterlijk ingeleverd zijn.

Pfoe. Dat hier ooit nog een einde aan ging komen! Ik twijfel wel nog of het goed genoeg is; ik weet dat mijn bedrijf super tevreden is en dat ik echt belangrijk werk heb verzet. Maar of dat allemaal correct is vertaald naar het verslag… ik vind het echt lastig in te schatten. Mocht ik geen voldoende hebben dan krijg ik uitgebreide feedback en moet ik ‘m 11 juli opnieuw inleveren. Dan heb ik alsnog eind aug m’n diploma, best prima!

4 likes

Fijn dat hij af is! Hoe kun je een plagiaatcheck doen?

Scribbr biedt dat aan: https://www.scribbr.nl/plagiaat-checker/

Het is dus niet gratis, maar ik wilde het toch doen. Mijn opleiding doet min of meer dezelfde check en als ie daar niet goed doorheen komt hebben ze het recht om 'm af te wijzen. Ik vond het wel €25 waard om niet al m’n werk in 1 klap te vergooien haha. Ook omdat ik in het begin naar andere scripties had gekeken hoe zij dingen hadden aangepakt, en ik was bang dat ik daar misschien dingen onbewust van had overgenomen.

Hoe staat het er bij jullie voor? Ik moet alleen nog m’n discussie en conclusie, en dan nog de ‘formele’ dingen als opmaak, abstract, bronvermelding even goed checken enzo. Zo blij dat het einde in zicht is!

Heb je lang moeten wachten op het resultaat? Op hun site staat 10 min dacht ik maar dat lijkt me wat voorbarig.

@Dazed ik zit ongeveer gelijk met jou. Ik plan om hem de 4e juni volledig af te hebben en in te laten binden zodat ik hem de dag erna gewoon chill kan gaan indienen

1 like

Nee echt 5 min ofzo. Ze checken dat super snel. Scheelt ook dat mijn scriptie niet meer dan 12.000 woorden is (en had sowieso alleen de stukken ingeleverd die relevant waren, bv niet de bijlages)

1 like

Ik kan documenten gewoon door de Ephorusscan gooien op mijn stage, dus mocht iemand daar gebruik van willen maken…? Scheelt weer 25 euro :stuck_out_tongue:

Ohhh hier ga ik misschien op terugkomen :smirk:, tot wanneer loop je stage? Ik ben pas over 2 maanden klaar denk ik

Half juli, maar grote kans dat ik daarna een dag per week blijf, dus dan blijft mijn inlog gewoon geldig :slight_smile: