Scriptie schrijven

ik heb vanmorgen een interview bij iemand thuis afgenomen maar haar baby maakte echt superveel lawaai, op een gegeven moment ging hij ook spelen met iets dat verschillende geluidjes maakte.
Kan niet wachten om dit te gaan transcriberen :upside_down_face:

Voor de rest moet ik nog 1 interview afnemen, alle conclusies en een voorwoord schrijven, en structuur aanbrengen. Deadline is 5 juni en ik denk dat ik het wel red. Moet er gewoon even goed voor gaan zitten en door gaan schrijven

1 like

Ah ja, ik denk dat het dan komt doordat we een heel andere scriptie schrijven!

Klinkt heel erg zoals mijn scriptie idd! Soms heel leuk maar soms zuigt het echt al je tijd op. Toevallig iets in de richting van io?
—
Heb afgelopen maandag een midterm meeting gehad, met een go, wat betekent dat m’n theoretisch kader echt af is. De feedback was vooral nu minder na te denken en het te gaan doen. En daar ben ik zooo slecht in. Het gevolg is dat ik al twee dagen halve dagen chill. Hopelijk vandaag een betere dag. Ben gisteren naar m’n begeleider geweest omdat ik gewoon vast zit voor mn gevoel en ze is zo fijn maar ook zo direct “er is geen reden om vast te zitten, je weet wat je moet doen dus doe dat”. Hopelijk kan mn andere begeleider die wat liever is vrijdag beter helpen.

Klopt helemaal, qua tijd en richting :grin:

Als het bij mij even chaos in mijn hoofd is of als ik vastloop, vind ik het altijd wel fijn om een mindmap te maken. Je kunt bijvoorbeeld je deelvragen opschrijven en daarachter dan de antwoorden die je al weet, of juist alle stappen die je hebt gedaan opschrijven en dan kijken naar wat mogelijke vervolgen zijn.

1 like

Aahhh ik snap er echt helemaal niks meer van. Hoezo kan ik essays in Ă©Ă©n weekendje schrijven en lukt Ă©Ă©n hoofdstuk hiervan nog niet eens. Aan mn begeleider heb ik ook niks, want die reageert niet eens en die wil alleen maar stukken zien. Eerlijk gezegd kan ik haar verder ook niks vragen, want ik moet het gewoon doen nu. Heb echt het gevoel alsof ik geen hersens meer heb opeens, hoezo kan ik niks meer?

Wat is het probleem? Weet je niet hoe je moet beginnen, wat je onderzoeksvragen zijn etc? Misschien eerst in bulletpoints uitschrijven wat er in moet komen (/waar je heen wil werken) en dan per puntje afgaan?


ik kom ff zeuren hoor, omg ben ZO moe, heb mezelf echt overschat dat het allemaal wel kon, stage, werk en scriptie, maar ben echt kapot :grimacing: en ben nog maar net begonnen haha echt erg

Hoe lang hebben anderen over hun Methods sectie gedaan?

Im heb mijn hoofdvraag en deelvragen al wel bedacht, maar het lijkt alsof ik steeds afdwaal. Dan wil ik Ă©Ă©n punt gaan beantwoorden en na een uur zit ik er zo diep in dat ik bij een heel ander punt ben beland. Dan twijfel ik wat ik er allemaal wel of niet bij moet betrekken en of ik niet te ver ga of juist te beknopt. Ik loop elke keer helemaal vast omdat ik alle kanten op ga :roll_eyes:

@En_17_Anderen Sorry dat ik nu pas reageer, ik wilde nog even zeggen dat ik jullie berichtjes zo lief vond. Ze hebben me echt weer even de motivatie gegeven om door te pakken. Ik zat echt even in een negatieve spiraal waardoor ik waarschijnlijk die mailtjes veel negatiever heb opgepakt dan ze ‘bedoeld’ waren. Ik ben inderdaad heel erg blij dat ik op stage mijn grens aan heb gegeven, en uiteindelijk bleek dit ook wel nodig te zijn. Zoals ik al eerder zei had ik vanmorgen de deadline gekregen om alles t/m het resultatenhoofdstuk in te leveren. Ik dacht dat het onbegonnen werk zou zijn, maar ik ben de hele nacht opgebleven, vanmorgen even snel 1.5 uur geslapen om vervolgens weer door te pakken.

Uiteindelijk heb ik het gewoon geflikt; net mijn begeleiders gemaild. Ik ben echt opgelucht maar nu komt ook de spanning of het wel goed genoeg gaat zijn.

Stiekem ben ik wel een beetje trots en ik denk dat jullie lieve woorden er ook aan hebben bijgedragen. Waren net de dingen die ik even moest horen! Dus dankjewel!

Zo, lang bericht, ik ga ik bed liggen nu :joy:

4 likes

Haha wauw kei goed!! Ik ben trots op je :smiley:
Ik hoop dat ik een beetje van jouw doorzettingsvermogen kan overnemen om morgen en overmorgen keihard te knallen haha.

Thanks :slight_smile: En ja, dat kun je zeker. Duim voor je! En als je hulp nodig hebt weet je dit topic wel te vinden toch?

1 like

Ik heb mijn deelvragen, conclusie en aanbevelingen eigenlijk allemaal al vastgesteld en in korte bullet points beschreven. Deze ook besproken met begeleider en feedback op gehad. Dus ik hoef die alleen nog maar uit te schrijven, dan alles achter elkaar plakken en nog eens nalopen en dan ben ik klaar. Maar ik kan echt de motivatie niet vinden joh, ZO irritant. Ik heb gisteren maar veel boodschappen gehaald zodat ik vandaag het huis niet uit hoef en ik ga me zo maar installeren. Nog 1 week en dan ben ik klaar


1 like

Hebben jullie ook dat hele kleine dingen, die je normaal doet zonder erover na te denken, ineens als een hele prestatie voelen? Ik zat net klaar met m’n laptop op schoot, bedacht ik me dat m’n aantekeningen nog in de andere kamer lagen. Opgestaan, aantekeningen opgehaald, laptop weer op schoot en dan zo’n gevoel van ‘zo, dat gedaan, nu mag ik wel weer even een (forum)pauze’

10 likes

Ik plan in mijn planning een hele dag in om een gedetailleerde planning te maken. En ook een hele dag om een voorkantje te maken. Inderdaad omdat het zo’n prestatie voelt dat ik er ĂŒberhaupt mee bezig ben.

1 like

Hahaha, ik maak dan geen planningen maar als ik dat wel zou doen zou ik precies zo zijn denk ik. Vind het wel een fijn idee dat ik niet de enige ben die zo bezig is :grin:

1 like

Ik heb mijn conceptversie vorige week ingeleverd en toen ik 'm aan m’n begeleider gaf en vroeg over de feedback, zei ze dat ze dacht dat dit al m’n definitieve versie was??? Haha ik schijt 'm nu zo erg voor de feedback omdat ik echt niet tevreden ben over wat ik geschreven heb en de verwachtingen veel te hoog liggen. :weary:

Mega herkenbaar haha. Ik vind mezelf ook echt een mega aansteller maar het is zo zwaaaar. Ben er echt klaar mee. Nog heeel even.

2 likes

Oh dit is echt het beste scriptie weer dat er is. Geen afleiding door het mooie weer of mensen die iets leuks willen doen en het geluid van de regen werkt ook wel focusverhogend.

Heb vandaag feedback gehad op mijn scriptie. Echt om te janken. Het is nagekeken door twee docenten, Ă©Ă©n is redelijk positief maar die ander, mijn god die brand me helemaal af; als ik haar feedback lees mag ik zowat opnieuw beginnen.
Opmerkelijk vind ik ook dat de feedback dus zo verschillend is. Bij de ene heb ik geloof ik nu ongeveer een 6 terwijl ik bij die ander denk ik echt een 3 heb?!
Heb nog 2.5 week dus vraag mij echt af hoe ik dit ooit ga doen. Vandaag nog even zelfmedelijden hebben en huilen in een hoekje, morgen dan maar keihard bikkelen.

Ik ben zelf ook sinds 1 maart bezig met mijn scriptie. Ik gok dat HotWing95 en ikzelf studiegenootjes zijn. Ik ben tijdens mijn onderzoek bezig geweest met het zorgen voor een beter te monitoren en optimaliseren marketingfunnel van een IT-partij.

Ik heb ook redelijk wat tegenslagen gehad. De eerste maand was een drama en ik was niet vooruit te branden. Constant was ik op zoek naar afleiding op welke manier dan ook. Zo zag ik minimaal drie keer per uur dezelfde Facebook en Instagram posts op mijn mobiel voorbij komen.

Vanaf begin april heb ik het roer omgegooid. Er was een ruimte vrij op mijn stageplek, wat tevens trouwens al twee jaar lang mijn werkplek was, en hier ben ik gaan zitten met mijn gezicht naar de muur, de deur dicht, muziekje op en me eigen laptop mee.
Ik heb toen ook op een zondagavond besloten al het social media van mijn mobiel af te gooien met uitzondering van WhatsApp en LinkedIn(ik was druk aan het solliciteren). Dit was de reden van mijn slechte concentratie en dat kon ik nou net niet in deze periode gebruiken.

Uiteindelijk is dit de oplossing voor mij geweest. De weken die daarop volgde heb ik harder gewerkt dan wanneer dan ook en kon ik mijn concentratie met gemak 8 uur per dag vasthouden.
Ook ik heb een aantal weken terug de projecttoets gehad waar rood, oranje of groen licht te behalen was. Waar me beoordelaar zei nooit groen licht uit te delen deed die dat bij mij wel.

Afgelopen maandag heb ik mijn scriptie ruim een week voor de deadline ingeleverd en ben ik nu druk andere studiegenoten aan het helpen zodat zij ook hun scriptie op tijd kunnen inleveren.

Mijn tip is dus om je afleiding te elimineren. Dit houdt zeker niet in dat ik nooit meer op youtube zat of geen netflix serie meer volgde. Het hield enkel in dat als ik bezig was met mijn scriptie ik zorgde dat er geen afleidingen waren.
Ook ging ik elke dag tussen de middag een uurtje sporten om uit mijn hoofd te komen en heeft dit mij heel erg goed geholpen, maar deze vrijheid moet je natuurlijk maar krijgen.

1 like

Dat het zo uiteen ligt is vaak wel normaal en komt ook echt door de smaak van de docent. Zijn deze 2 docenten ook degene die je uiteindelijk beoordelen of zijn dat weer anderen?

Succes met het verwerken van je feedback!