Ik ben zelf ook sinds 1 maart bezig met mijn scriptie. Ik gok dat HotWing95 en ikzelf studiegenootjes zijn. Ik ben tijdens mijn onderzoek bezig geweest met het zorgen voor een beter te monitoren en optimaliseren marketingfunnel van een IT-partij.
Ik heb ook redelijk wat tegenslagen gehad. De eerste maand was een drama en ik was niet vooruit te branden. Constant was ik op zoek naar afleiding op welke manier dan ook. Zo zag ik minimaal drie keer per uur dezelfde Facebook en Instagram posts op mijn mobiel voorbij komen.
Vanaf begin april heb ik het roer omgegooid. Er was een ruimte vrij op mijn stageplek, wat tevens trouwens al twee jaar lang mijn werkplek was, en hier ben ik gaan zitten met mijn gezicht naar de muur, de deur dicht, muziekje op en me eigen laptop mee.
Ik heb toen ook op een zondagavond besloten al het social media van mijn mobiel af te gooien met uitzondering van WhatsApp en LinkedIn(ik was druk aan het solliciteren). Dit was de reden van mijn slechte concentratie en dat kon ik nou net niet in deze periode gebruiken.
Uiteindelijk is dit de oplossing voor mij geweest. De weken die daarop volgde heb ik harder gewerkt dan wanneer dan ook en kon ik mijn concentratie met gemak 8 uur per dag vasthouden.
Ook ik heb een aantal weken terug de projecttoets gehad waar rood, oranje of groen licht te behalen was. Waar me beoordelaar zei nooit groen licht uit te delen deed die dat bij mij wel.
Afgelopen maandag heb ik mijn scriptie ruim een week voor de deadline ingeleverd en ben ik nu druk andere studiegenoten aan het helpen zodat zij ook hun scriptie op tijd kunnen inleveren.
Mijn tip is dus om je afleiding te elimineren. Dit houdt zeker niet in dat ik nooit meer op youtube zat of geen netflix serie meer volgde. Het hield enkel in dat als ik bezig was met mijn scriptie ik zorgde dat er geen afleidingen waren.
Ook ging ik elke dag tussen de middag een uurtje sporten om uit mijn hoofd te komen en heeft dit mij heel erg goed geholpen, maar deze vrijheid moet je natuurlijk maar krijgen.