Schrijfwarentopic

Welk type kaft heb je? Soft of hard? Ben voor de 27482e keer door het aanbod aan het struinen.

1 like

Hard! En ik heb er spijt van dat ik lijntjes heb gekozen ;). Goalbook heeft ook paginanummers e.d.

Deze is het geworden. Heb het bijbehorende boek gereserveerd in de bieb. Heeft bujo goeroe @inezweski nog tips om te beginnen?

1 like

Ik heb dit notitieboekje ook besteld maar dan gelinieerd! Ben heel benieuwd.

1 like

Vind jij het wel overzichtelijk dat alles in een boekje zit? Omdat je ook ADHD hebt, dacht ik toch? Ik vind het echt heel onhandig om alles in een boekje neer te pennen naast mijn agenda. Bij mij komt alles door elkaar te staan, kan dan niks terug vinden en begin op den duur weer in een ander boekje. Ben wel benieuwd hoe jij dat doet.

Het is voor mij om de eindeloze stroom aan losse blaadjes en Post-its weg te werken en alles te centreren. Ik heb een papieren agenda voor de tijdsgebonden dingen (werkrooster, afspraken). Maar ik wil een overzicht in m’n takenlijst maken. In m’n agenda vind ik dat te rommelig. Mooi hoeft het niet, daarom heb ik expres de zwarte variant gekocht en niet de roze.

In mijn zoektocht naar de perfecte agenda / planner heb ik nu ook “the inspired stories” aan m’n lijst toegevoegd.
Iemand daar ervaring mee haha?

Ik heb zo’n bambook notitieboekje en in principe is het echt een topconcept, behalve dat die stift die erbij hoort het heel vaak niet zo goed doet. Er komt dan gewoon geen inkt uit de pen en dat is super irritant en soms moet ik dan eerst de dop weer op de pen doen, even schudden oid en daarna doet ie het weer een tijdje. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring of heb ik gewoon een gebrekkige stift?

Oh en ik weet dat als je even niet schrijft, dat de dop dan op de stift moet, dat is het probleem dus niet, dat doe ik altijd. Het gaat echt omdat ik tijdens het schrijven ineens geen inkt meer uit de stift krijg, of als ik juist net de dop eraf heb gehaald.

Gloedje nieuw bullet journal en meteen al de mist in gegaan. Ik heb de index en future log verwisseld. 🥲

ik ben op zoek naar een pen met een (ik weet niet hoe dit heet) dik stuk om vast te houden.
zo’n soort rubberen grip ding in driehoekvorm ???
ik vind pennen zonder zo’n ding vaak zo smal en niet lekker schrijven, ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel!

2 likes

Bekijk STABILO EASYoriginal - Ergonomische Rollerball - Rechtshandig - Blauwe Uitwisbare Inkt - Navulbaar - Roze op: STABILO EASYoriginal - Ergonomische Rollerball - Rechtshandig - Blauwe Uitwisbare Inkt... | bol.com

Deze?

Nog 2 maanden en dan mag ik weer een nieuwe bullet journal :heart_eyes: ik vind die van dit jaar wel echt mooi en netjes geworden, maar zo zalig om een nieuw boekje te starten

2 likes

zoiets maar dan een pen met zo’n gripstuk op een ‘normale balpen’
ik had die ooit van de hema maar die maken ze niet meer volgens mij

De mijne ligt ook al een paar weken helemaal voorbereid klaar, heb er echt zin in om hem te gaan gebruiken!

2 likes

@vitaminwater Is jullie boekje dan ook echt vol? Heb je ook wel eens hele volle jaren waarin je meer dan een boekje nodig?

Ik denk dat ik ze steeds 80% vol maak. Maak achteraan soms nog wat stats pagina’s, met hoevaak ik in totaal heb gesport, boeken heb gelezen etc. En ze zijn bij mij nog nooit vol geweest voor het einde van het jaar!

1 like

Ik wil je zoektocht niet nog moeilijker maken, maar ik heb nu mijn tweede jaar een mumplanner (komt uit België) en ben daar heel blij mee! Is met discs, geen ringen en is helemaal zelf in te richten zoals je het wil.

1 like

Hangt er heel erg van af welk boekje ik gebruik. Dit jaar heb ik een Traveler’s Notebook gedaan met 1 boekje met maandoverzichten, 1 met weekoverzichten (en daar heb ik voor het hele jaar 2 boekjes voor nodig en dan hou ik denk ik 1/3 van de tweede over) en 1 met lijstjes. Voor volgend jaar (en vorig jaar) heb ik een Archer & Olive met 160 pagina’s. Afhankelijk van hoe ik hem indeel heb ik rond de 136-140 pagina’s nodig denk ik voor maand/week/jaaroverzichten en de rest is dan voor lijstjes, daarvan heb ik er nooit zo heel veel. Met een Leuchtturm hield ik heel veel pagina’s over en maakte ik veel onnodige lijstjes om hem alleen maar op te kunnen vullen.

1 like

Oh, deze is leuk! Ga er eens naar kijken.

1 like

Dit bedoel je?

Geen driehoekvorm, wel gemakkelijk te koop bij de Action en rubber.