Schrijfwarentopic

Is dit niet iets? Kan je gewoon een smalle pen insteken.

2 likes

Ja!!! Bedankt x100
En @FrozenFlame ik ga deze sowieso halen voor de rest van mn karige pennen haha

1 like

Misschien is het een beetje vloeken in de kerk om dit hier te vragen, maar heeft iemand van jullie ervaring met de reMarkable? Is het een aanrader en vind je het geld waard?

Ik overweeg het om op deze manier altijd al mijn aantekeningen bij elkaar te houden en altijd overal toegang tot te hebben (studie/werk/privé), waar ik nu allemaal losse boekjes voor heb. De prijs van het ding zelf is nog tot daaraan toe, maar alle accessoires zijn zo duur (pen/map)

1 like

Ja! Ik heb er 1, wel het eerste model. Moet nu snel haasten haha maar zal later even mijn ervaring delen :slight_smile:

2 likes

De bic is in de bonus bij de ap!!! Rennen

2 likes

Ik ben benieuwd! Heb al wel gehoord dat de 2 een heel stuk dunner is en (volgens iemand) prettiger leest dan de 1

1 like

Yes, mijn ervaring dan nu! Ik heb een paar jaar de eerste versie gekregen, die was toen overigens trouwens nog behoorlijk goedkoop (omdat ze net begonnen). Op zich vind ik hem wel prettig in gebruik, maar ik moet toegeven dat ik hem er weinig bij pak, vooral omdat de mijne heel erg snel leeg ging. Kan me overigens voorstellen dat dat met het nieuwere model verbeterd is. Verder gebruikte ik hem veel bij college (op mijn werk komt het niet zo van pas); creatief schrijven doe ik zelf toch het liefste op de laptop. Er zijn wel wat klachten over de customer service (zie ik soms voorbij komen in een FB groep - let me know als ik je die moet sturen!) en misschien ook wel goed om te weten dat ze volgens mij binnenkort overgaan op een subscription model voor nieuwe klanten…

@grace erg random dit haha, maar we hebben het ooit over de muji pennen gehad. Ik ging net nieuwe kopen (mijn favo is 0.38) en zag dat ze daar ook de 0.5 hebben: Muji Gelpennen 0.5mm | Boeken & Pennen. Ik dacht dat jij die zocht, maar ik kan het even niet terug vinden haha.

Ik heb echt zo lang gezocht naar die muji pennen dus ik dacht misschien heb je er iets aan.

Heeee wat aardig, dank je! Ik ga ze bestellen :relaxed:

Ik kwam op de flow website ook no een paar toffe opties tegen. Misschien zit de planner hier wel tussen.

2 likes

Peter Pauper is ook jarenlang mijn favoriete agenda geweest! Fijn papier, lekker overzichtelijk en altijd veel keuze in mooie omslagen. @Fishing

Maar nu wil ik wat meer ruimte en verticaal kunnen plannen. Dus ik ben nu net overgestapt op een Bullet Journal, zodat ik voor m’n werk planning + to do + notities bijeen heb. Ik vind het echt heerlijk om hem in te vullen. Ook al houd ik het vooral zakelijk en praktisch, geen uitgebreide artworks oid.

2 likes

Ik zou zweren dat ik een tijd terug bij penstore.nl had besteld, maar ik heb nooit een mail gekregen met bevestiging. Weet iemand of je die normaal wel krijgt?

@inezweski Even een vraag aan jou aangezien jij de pennenexpert van het forum bent; weet jij hoe het zit met het vervagen / vergaan van penneninkt? Stel dat ik nu in een notitieboek met FSC® gecertificeerd papier schrijf, met een pen van Schneider of vergelijkbaar. Is dat over pakweg 40 jaar nog leesbaar? Weet jij of er pennen zijn waarvan bewezen is dat de inkt lang (als in tientallen jaren) leesbaar is?

Super, dank je wel! Mijn pen is inderdaad een balpen en ik bewaar de notitieboeken inderdaad donker en droog. Ik ga de ISO-normen etc bekijken, thanks!

Ik twijfel er ook over, handig dit insta ads.
Apple biedt het met de pencil ook aan maar ben ook op zoek naar goedkopere opties.

ik heb deze gehaald en hij schrijft als een :sunny: !

1 like

Ohja om hier op terug te komen ik heb die bestelling dus nooit afgerond lol, nu komt er iig WEL een rhodia webnotebook en een PN fineliner mijn kant op (jeej geen afgestompte finelinerpunten meer!)

Ik had een Schneider Slider Memo XB gekocht maar hij vlekt helaas! Terwijl hij wel enorm fijn in de hand ligt. :sob:

afbeelding

Kennen jullie een agenda merk welke dezelfde opmaak heeft als deze Moleskine agenda? Ik vind deze opzet & het papier heel fijn, maar 5 jaar lang dezelfde agenda begint te vervelen

Ik zag toevallig laatst de agenda van Flow met soortgelijke indeling (De Flow Agenda voor 2022 ligt in de winkel - Flow Magazine NL hier is een filmpje met hoe de binnenkant eruitziet) . Moet je verder wel van houden, want hij heeft wel meer versiering/opmaak dan Moleskine.

2 likes