Schrijfwarentopic

:heart_eyes:

Groetjes uit de pennenhemel aka Listmann in Aken.

29 likes

Oh! Ik ga eind volgende maand naar Aken! Deze gaat op m’n lijstje!

2 likes

Zeker doen. Zit in het centrum maar ik vind het geen opvallende winkel, ik was er bijna voorbij gelopen.
Op de eerste verdieping staat zoveel moois! :heart_eyes:

1 like

Heb ik niet gezien, maar ook niet op gelet!
Ik zocht niet specifiek iets, maar toen ik er toch was heb ik nog twee Schneider pennen gekocht, en een Edding stift.
Dit is de buit:

Prijzen en adres staan op de bon.
Mijn dochter zocht nog een koekjesuitsteker uit in de vorm van een gitaar, en ik in de vorm van een lotusbloem. :blush:

2 likes

Ik heb de site even doorgeploegd: het is maar goed dat ik dan net m’n salaris gehad heb.

Heb van de week grijze inktpatronen van Kaweco gekocht. Zo mooi!

2 likes

Woaaaah :blush: Leuk ook die leuchtturms in meer gedempte kleuren!

2 likes

Wat een hemel :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Is het schrijfwaren topic ook de plek voor agenda’s en planners :crazy_face:?

3 likes

Tuurlijk!

1 like

Top top!

Ik zit te twijfelen tussen enkele planners! Hebben jullie er ervaring mee?
Ik heb nu een Passion Planner, en die is wel chill qua formaat en dagen van de week met tijd enz, maar ik doe niks met al die evaluatie shizzel.
Vroeger had ik een Moleskine, maar wat ik nu op internet zie is dat niet met tijd maar old skool middelbare school agenda stijl.

Dus… enlighten me. Met al jullie prachtige planners en toekomstige agenda’s

Edit: OJA ik kan niet omgaan met een ringband. Die blijft dan ergens steken en dan gaat ie stuk en etc etc

1 like

Mijn favoriete agenda is de business agenda van Essencio. Echt alles wat je nodig hebt staat er in, mooi papier wat heerlijk schrijft, rustige opmaak maar niet saai, blijft goed open liggen, twee leeslinten en achterin nog iets.van dertig paginas aan noitieruimte. Ik koop deze agenda sinds 2018 elk jaar weer.

5 likes

Ooh dit oogt geweldig ja! Die schrijf ik zéker op

1 like

Ik heb nu niks in gebruik maar normaal gesproken gebruik ik de Passion Planner, ik heb er al een paar versleten. Evaluatie doe ik niet maandelijks, vaak is mijn leven niet enerverend genoeg om zoiets in te vullen. :sweat_smile: Ik gebruik dan de ongedateerde, grote Passion Planner want ik schrijf vrij groot.

Wel vul ik nu het structuurjunkie dagboek dagelijks in. Daar ben ik op 1 januari mee begonnen en daarmee reflecteer je op je dag. Op zich werkt dat leuk, het maakt je ook bewust van dingen die goed gaan en waarvoor je dankbaar mag zijn. Elke dag staat er een andere vraag in, en die vraag is niet altijd heel zinnig vind ik. “Wie heb je gebeld vandaag?” (uh, ik bel niet dagelijks, ik app vooral). “In wiens leven maakte je een verschil vandaag?” (hopelijk in dat van mijn man en dochter), etc.
Op zich vond ik het leuk om een jaar te doen maar ik koop geen nieuwe aan het eind van het jaar.

2 likes

Mijn review: fantastisch boek, fijne pen! Ik houd mijn pen een beetje gek vast, maar juist doordat het een driehoekige pen is werkt het goed voor mij!

Ik heb helaas niet het goalbook gekozen, omdat ik lijntjes wilde. Maar nu mis ik toch de paginanummers, met alle gevolgen van dien. De volgende wordt dus een goalbook :nerd_face:.

1 like

Ik had dit jaar die van A-Journal. Erg blij mee. Mooie kwaliteit papier ook. Hij is wel groot/ zwaar, maar ik hoef hem niet dagelijks mee te nemen. Zit elke maand wel een soort van reflectiepagina/doelen, maar dat is “maar” 2 blz. Ze hebben best veel verschillende leuke/handige, ook wat kleiner en lichter. Dit is “mijn” versie voor volgende jaar:

1 like

Misschien kan je voor volgend jaar een gewone weekagenda kopen en dan elke dag drie dankbaarheidspunten/lichtpuntjes opschrijven. Ik doe dit nu al bijna een maand (heb een 16 maanden agenda gekocht) en vind dit echt heel fijn werken. Genoeg ruimte voor drie punten, als je niet al te groot schrijft, en je bent ook snel klaar.
Ik gebruik een peter pauper agenda hiervoor. Kende dit merk nog niet, maar heel mooi dik papier, crème kleurig en een fijne, duidelijke rustige opmaak.

4 likes

Ohhhhh en tuxedo katten ook nog! (Daar heb ik er twee van). Wat een leuke tip, dank je!

1 like

Ohhhhhh :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Hoe zijn de kleuren van Rhodia in het echt? Ik heb keuzestress op het gebied van kaft kiezen. Ben niet gewend aan effen.

1 like

Ik vind mijne heel mooi (Taupe). Het is niet helemaal effen, want het heeft een soort leer-effect als je snapt wat ik bedoel.