Dat is ook een mooie kleur, welke is dat?
Oh ja een vriendin van mij had dit ook, ze heeft zo hard gehuild! Maar het kwam weer terug toen ze het notitieboek in de koelkast had gelegd
Gevonden bij een rondje struinen in de mooiste boekhandel van de streek. Met blauwzwarte vulling. (Weet iemand een merk met donkergrijze inkt?) Vanavond meteen een nieuw dagelijks notitieboekje inrichten en volpennen.
@inezweski Ik kan alleen grijze inkt in een flesje vinden. Dan heb ik er zeker een converter bij nodig? Of hoe doe je dat? Ik heb niemand in de buurt met een injectienaald om de lege vulling te kunnen vullen.
Ik vind vulpennen echt mooi schrijven, maar ik heb daar echt trauma’s aan door mijn basisschooltijd als linkshandige. Hebben ze daar inmiddels al een oplossing voor gevonden?
Niet gerelateerd, maar ik heb onlangs stiften van Neuland gekregen. Die zijn echt aan te raden. Goed pigment, drukken niet door en ze stinken niet. Ik wil nog de set met huidskleuren bestellen zodat ik mensen kan tekenen.
Je mag hem best in een spoiler zetten hoor. Dat onding heeft me ontzettend veel frustratie opgeleverd. Ik scoorde altijd matig voor schrijven, heel traumatisch voor een streberig kind zoals ik.
Dit is trouwens de enige vulpennen waar ik verder echt ervaring mee heb: Faber-Castell. Heb alledrie de kleuren met verschillende kleuren inkt erin. Heb ze door dit topic weer te voorschijn gehaald.
Ik ken genoeg die een trauma hebben opgelopen door schrijven op school. Stom eigenlijk. Hoe is dat nu op school? Tenminste je geeft les toch op de basisschool
Mijn dochter zit op een school waar ze in het begin alles met potlood schrijven en mogen schrijven hoe ze willen. Aan elkaar leren ze daar niet.
Ja, de andere kinderen hadden een goedkope vulpen met groene dop. Dat was mijn enige troost, dat mijn martelwerktuig fancier was. Ik ben een bovenschrijver.
@Marquez ze moeten tot en met groep 6 met potlood en met schrijfletters. Als die beheerst zijn mogen ze overstappen naar blokletters als ze willen. Ze schrijven met de befaamde Schneider pen, maar mogen van mij ook gewoon met een eigen pen schrijven. Als ik het maar kan lezen.
Wat een heerlijk topic! Ik houd van schrijven
Mijn favoriete boekjes/schriftjes zijn nu de Leuchtturm 1917 B5 dotted met flexibele kaft. En om echt netjes te schrijven houd ik van een hele dunne gelpennen. Favoriet is nu de Uni-Ball Signo DX .38.
Dit is het resultaat als ik echt m’n best doe. Let niet op evt taalfoutjes, het is toch maar m’n eigen naslagwerk.
Wat schrijf jij netjes! Wilde dat ik zo mooi klein schreef, zou me een boel papier schelen
Ah dank je wel! Dit is niet perse heel klein, want het notitie boek is bijna A4 formaat. M’n slordige-even-snel handschrift is een stuk kleiner, maar veel minder mooi
Heeft een van jullie ervaring met de Mildliners van Zebra? Ik lees gemengde reviews, maar vind ze zo mooi.
Yes, ik heb er een aantal. Wil je iets specifieks weten?
Ik heb ze toen ook gekocht voor de leuke kleurtjes. Zijn in het echt ook gewoon mooi! Enige ‘nadeel’ tov andere markeerstiften vind ik dat de shizzle tip wat stijfjes is en dus je papier een beetje indeukt en / of droog overkomt (maar dat niet perse is).
Eigenlijk of ze het geld waard zijn. Ik heb nu gewone Stabilo of Pilot Frixion markers. Voegen de Mildliners nog iets extra’s toe? Of is het vooral voor de mooi?
Hmm, ik denk dat laatste, eerlijk gezegd. Of je moet specifiek opzoek zijn naar een kleur die je nog niet hebt.
Ik vind ze heel fijn! Ik gebruik ze in plaats van gewone markeerstiften, vooral omdat ik het fijn vind om mijn agenda te colourcoden. En de kleurtjes zijn zo mooi! Ik heb de ‘warm’ set. Ik schrijf nu vooral met balpennen en die vegen ze niet uit, maar geloof dat het ook goed ging met Muji gelpennen (mits goed droog). Oh en ze drukken niet door! Heb ze gisteren toevallig in zo’n ruitjesschrift van de HEMA gebruikt en niks te zien aan de achterkant
(Zebra Mildliners dus + een BIC Soft Feel, voor de geïnteresseerden)