Ik vind de Lamy Al Star heel fijn! Met een medium punt is ie lekker zacht, hij weegt niet veel en voelt toch fancy aan terwijl hij niet prijzig is. Enige wat wellicht onhandig is is dat Lamy niet de standaard formaat vulling heeft.
@EliSu Het is eigenlijk zo onoverzichtelijk en ingewikkeld als je het zelf maakt. Ik zou vooral alle artistieke en creatieve pagina’s die je op Pinterest en Instagram ziet lekker achterwege laten en het gewoon proberen zoals Ryder Caroll het in eerste instantie gedacht heeft. Voor mij helpt een bullet journal enorm met het overzicht bewaren en ook gewoon dingen onthouden. Soms blader ik terug in een oud journal en dan zie ik dingen staan en dan denk ik ‘‘oh ja, dat heb ik toen gedaan of meegemaakt!’’ terwijl ik dat eigenlijk allang weer was vergeten. Zodra ik het dan lees heb ik ineens weer een hele duidelijke herinnering eraan. Heeft me trouwens ook wel een paar keer gered tijdens mijn studie wanneer ik terug moest zoeken wanneer ik bepaalde opdrachten had gemaakt.
Wat ik zelf wel het meest praktische vind is om alle planning gerelateerde pagina’s voorin te doen en dan vanuit de achterkant van mijn boekje naar voren te werken met lijstjes. Ik kon er soms echt niet mee omgaan dat ik dan leuk op de linkerpagina een lijstje had gemaakt en dan zat ik ineens met een rechterpagina waar ik dan ook per se een lijstje moest doen en niet echt kon plannen ofzo. Ik heb bijvoorbeeld net mijn setup voor 2022 gemaakt en dan ziet het er qua volgorde ongeveer zo uit:
- Jaaroverzicht
- 12 maanden uitgeschreven (normaal deed ik gewoon nummeren van boven naar beneden per pagina, voor volgend jaar heb ik echt van die kalenders getekend)
- 2023 overzicht om tegen het einde van het jaar wat vooruit te kunnen plannen als er al dingen afgesproken worden
- 52 weekoverzichten
- Alle random lijstjes die je maar kunt bedenken
Ik hou ervan om gelijk het overzicht in 1x te hebben, dus maak ik alle 12 maanden aan het begin zonder aparte future log. Staat het gelijk in de goede maand en hoef ik niet alles 3x over te schrijven.
@vitaminwater Wat een fantastische stapel Moleskines zeg, heerlijk om naar te kijken haha.