Schrijfwarentopic

Ik heb ook een vulpenperiode gehad, maar vond dat toch te vlekkerig. Ik heb door m’n werk veel nakijkwerk en dat zijn meestal korte notities of strepen. Dan heeft de vulpeninkt niet genoeg tijd om te drogen voordat ik alweer om wil slaan.

Vind Pilot Frixion ook fijn, maar die kleuren zijn zo flets. En er blijft altijd een soort bleekmiddelachtige afdruk achter na het gummen.

1 like

Die gewone bic schrijft zo fijn!
Ik schrijf het liefst met die of een van deze 2:

1 like

Ik schrijf met een vulpen, een Waterman. Mijn vriend is een vulpensnob; een keer per jaar of zo gaan we naar de vulpennenwinkel om een mooi exemplaar voor hem uit te zoeken haha.

1 like

Verzamelen jullie dan ook pennen? Dat is voor mij echt een hobby. Heb alle kleurtjes van Stabilo en van Pilot Frixion. Kan er uren mee zoet zijn om ze mooi te sorteren. Er mee schrijven doe ik dan weer nauwelijks

4 likes

Na al mijn pen-aankopen kan ik bijna van een verzameling spreken :sweat_smile: maar ik verzamel ze niet actief.

Ik heb de pastelkleurtjes van Schneider Slider Edge net getest:

Rose is een beetje jammer. :rofl: Die zie je bijna niet. Peach en Blush vind ik ook echt te licht, maar mijn dochter vindt alle kleurtjes prachtig dus zij ontfermt zich wel over die kleurtjes.
Mijn favoriete kleuren zijn Flamingo en Ocean.

Net als de gewone blauwe pennen van dit merk schrijven ze heerlijk. :orange_heart:

8 likes

Ja ik schrijf met een waterman vulpen! Of nou ja, dat deed ik. Er is iets met de punt waardoor die krasserig schrijft en dat is echt heel irritant. Ik weet niet goed hoe ik dat nog op moet lossen.
Vulpen schrijft vooral fijn als je langer achter elkaar schrijft. Het is wel het beste als je dan ook een beetje chill papier hebt wat ook lekker schrijft.

Kennen jullie de notitieboeken van Karmijn ook? Die zijn echt heel vet. De buitenkant is geïnspireerd op stoffen uit een heel oud stoffenboek. En het papier is Tamoe River. Vulpen vriendelijk.

Carmyne’s Journals - Uitgeverij Karmijn

6 likes

Die heb ik ook!

Dit is een deel van m’n stash. Ik zal vanavond nog wel even betere foto’s maken.

7 likes

Ik kwam nog een ouwetje tegen in mijn stash :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Ohhh die kende ik niet!! Wat een prachtige notitieboeken zeg. Vooral die onderste met vlakjes en blaadjes. :heart_eyes:
Gestipt papier is voor mij wel een dealbreaker, ik wil voor notitieboeken alleen lijntjes (de plaatjes met ruitjes die ik hier post zijn van een simpel notitieblok van mijn werk).

@Camper Mooie stash. Waarvoor gebruik je die Stabilo’s?

Een krasserige vulpen is inderdaad zo irritant.
Door al jullie posts kriebelt het wel om weer een vulpen te gaan zoeken…

3 likes

Ik snap wel dat je die Kaweco niet lekker vindt schrijven met een EF nib. Heb zelf een M en wilde een F proberen en dat vond ik al niet te doen, die krast ook als een gek.

Ik heb zelf een TWSBI 580 Smoke Rose Gold met een Medium nib (vind ik eigenlijk net even te dik, huilen want hij was duur en de punt vervangen gaat volgens mij ook niet omdat het een rose gold is), een Kaweco Sport en een Lamy Al Star met Medium nibs. Komt als het goed is binnenkort nog een TWSBI eco bij met een F punt, heel benieuwd hoe die gaat schrijven.

En in december heb ik deze adventkalender met inkt van Diamine om uit te pakken :heart_eyes:

Qua balpennen vind ik deze van de Hema heel chill, alleen jammer dat er een los dopje op zit. Komen met elke stationery collectie weer in nieuwe kleurtjes en kost helemaal niks: pennenset print - 5 stuks - HEMA

4 likes

Bedankt voor de tip, wist ik niet! De winkel waar ik deze pen heb gekocht heeft echt hele onaardigd eigenaren, dus heb nog niet echt zin gehad om daar weer eens langs te gaan.

@FrauHelga ja gaaf hè! Ik vind die Dots ook minder, maar ze zijn zo mooi verder.

1 like

Vooral voor de heb. En ik schrijf met veel verschillende kleuren in m’n agenda en op toetsen van leerlingen. Maar die Stabilo’s zijn ook fijn om mee te kleuren.

1 like

Die Lamy Safari is mooi van kleur!

1 like

Ja dat was die!!! Echt my gosh. Dit was mijn eerste vulpen die echt duur was (100 euro) en hij behandelde mij als een kleuter toen ik uitleg vroeg. Ugh.

Oh en toen ik later terug ging ivm waar problemen met schrijven deden ze ook zo stom. Als je niet wilt helpen waarom sta je dan in een winkel

Oh ja ik hou dus juist niet van krasserig, maar dun vind ik wel mooi. Geen idee of er überhaupt dunne vulpennen bestaan die niet enorm krassen haha. Kaweco schrijft wel echt heerlijk inderdaad! En lekker praktisch formaat ook. De lilliput is prachtig :heart_eyes:

Fijn dat ik niet de enige ben met vreemde ervaringen in zulke winkels. Heb wel eens bij twee bekende webshops/winkels besteld en bij allebei het verkeerde geleverd gekregen. Andere keer ging ik naar een winkel omdat ik zocht naar een zwarte inkt die niet zo nat was (had een klein potje van Herbin maar die vond ik veel te nat schrijven) en toen kreeg ik als reactie dat ‘‘elke inkt nat is’’. Ik denk dat wij allebei best weten wat ik bedoel als ik zeg dat een inkt te nat is. Bedankt voor de hulp he!

Ja hihaho echt vet grappig, maar zoiets geks is het toch niet :joy:
Overigens kreeg ik ook echt 0 fatsoenlijke hulp daarna want het bleef volgens hem een beetje bij die conclusie. Nou dan koop ik wel een goedkoop potje Diamine en zie ik dan wel weer verder. Terwijl hij me prima een duurdere pot aan had kunnen smeren als hij ook maar een beetje zijn best deed.

Mijn verzameling moleskines en een voorbeeld van een lijstje dat ik bijhou. Verder log ik films, series, dankbaarheid (1 regel per dag) en habits. En daarnaast gebruik ik m als agenda en to do list, en hou ik ook nog fitness en menstruatie bij.

17 likes

Echt love deze, maar vind de 0,5 hiervan net iets fijner.

@Camper het is niet perse dat ik ze verzamel, maar heb wel een hele verzameling onderhand omdat ik veel verschillende wilde testen.

Ik vind muji pennen trouwens overrated.

2 likes

Ik heb niet zo goed vergelijkend warenonderzoek gedaan als jullie maar de Parker balpen hierboven is al jaren favoriet bij mij! Ik koop er telkens nieuwe vullingen bij. Het is de Parker Vector Stainless Steel CT balpen, denk tussen de 13-18 euro. Wil nooit meer terug naar een goedkope balpen nu ik deze heb geprobeerd. Wie weet heeft iemand er wat aan :blush:.

2 likes