Buiten nano-events doe ik het ook niet dagelijks. Wel 4-5 keer in de week, maar dan neem ik zo nu en dan en pauze.
Ik zat net een paar korte (+/- 1000 woorden) fanfics terug te lezen van afgelopen jaar, zo grappig om het verschil in schrijfstijl te merken met het verhaal dat ik nu schrijf. Die korte stukken zijn heel âgevoel-gerichtâ (weet niet hoe ik dat beter moet omschrijven, beetje introspectie of zo) terwijl wat ik nu schrijf meer dialoog en situatiegericht is.
NaNoWriMo loopt al bijna ten einde Hoe goed lopen jullie op schema? Ik dacht echt dat het hopeloos was en ik de 10.000 niet eens zou halen, maar ik blijk op 8500 te zitten! Dus de 10.000 zou moeten lukken als ik de komende dagen nog even heel goed doorschrijf.
Goed gedaan! Mijn originele doel was 30.000 maar toen ging ik âonverwachtsâ (na de start van nanowrimo pas geboekt) op vakantie en heb ik het aangepast naar 25.000 en dat gaat me normaal gezien wel lukken! Zit nu op 21.000.
Ik dacht dat mijn verhaal dan ook klaar zou zijn, maar heb toch iets uitgebreider geschreven dan ingeschat (denk dat ik op 35-40.000 ga eindigen) dus ik ga in augustus nog even door met dagelijks schrijven
Netjes!
Ik loop voor bij beide projecten. Ik had 10.000 en 30.000 en ik heb nu 15.000 en iets meer dan 30.000 Vandaag wel een schrijfdagje van 4000 woorden gedaan. Ik hoop deze maand 1 verhaal af te maken, maar dat moet ik nog meer zien. Zit daar nu totaal op 76000 woorden.
HET ZIT EROP!
En ik heb het gehaald! 25.000 woorden op een maand, het meeste dat ik ooit op zoân korte tijd geschreven heb. En ik ben er nog redelijk tevreden mee ook, wat een wonder haha Ik moet nu nog 2,5 hoofdstukken (in totaal 8.000-11.000 woorden) en dan is het verhaal klaar, doel is om dat tegen half augustus te fixen. Ben in elk geval heel blij en trots, maar ook wel opgelucht dat het erop zit.
Netjes!
Hier is het ook goed gegaan, totaal iets van 50.000 woorden geschreven aan 2 projecten en 1 project is bijna af. Heb daar het totaal aantal woorden al gehaald en probeer hem nu binnen 3000 woorden af te ronden.
Zo leuk dat jullie gewoon het doel gehaald hebben! Ik heb uiteindelijk ook 10.000 worden geschreven, dus daar ben ik helemaal blij mee.
Is het een idee om, net als in het schilderstopic gedaan wordt, een challenge te doen? Bijvoorbeeld schrijf een column of een kort verhaal in de maand september over een bepaald onderwerp?
Tof idee! Al doe ik niet mee, want ik ben slecht in korte verhalen en sowieso tijd te weinig komende tijd. Moet 1 verhaal gaan herschrijven en 1 schrijven (en dan ook herschrijven, gok ik). Daarnaast nog een proefdruk controleren.
Oeh ja je hebt idd heel wat te doen de komende tijd! Snap dat je dan niet mee doet. Heb ook niet echt het idee dat dit topic storm loopt, ach nou ja in november is er weer NaNoWriMo en ik ben wel van plan om dan weer mee te doen.
Je hebt wel leuke dingen te doen! Is het een proefdruk van een boek dat je hebt geschreven? Dan ga je kijken denk ik of er geen fouten enzo meer in staan?
Ja, er staat een novelle (van bijna 20.000 woorden) in, dus ik moet kijken of alles klopt en eventuele fouten doorgeven aan de uitgeefster.
Ik doe trouwens met NaNoWriMo in november ook weer mee. Moet ik ook wel en ik heb ook beloofd de 50.000 te halen (dat is een verplichting als ML (Municipal Liaison of regiobaas, zoals ik het noem))
Nu moet ik trouwens echt gaan plotten (wat ik al in het WJEKW schreef) en ik ben daar zo slecht in, haha.
Ik ben sinds deze week weer iets actiever aan het posten op een schrijfwebsite (fanfictie, geen origineel werk) en word echt helemaal blij van de reacties die ik krijg. Was een beetje vergeten hoe motiverend die instant feedback is! (Of nou ja, feedback. Veren in je reet eerder )
Ja, fijn is zoiets! Ik heb afgelopen zomer een Facebookvervolgverhaal gedaan en vond dat zelf ook heel erg prettig
Ik meld me ook maar eens in dit topic, want ik heb een vraag. Ik heb nu een bestand met bijna 20.000 woorden, maar nu begin ik door al die bladzijdes het overzicht kwijt te raken. Heeft er iemand nog een tip hoe het allemaal weer wat overzichtelijk kan worden?
Wat is het voor bestand? Een verhaal? Een dagboek?
Verhaal!
Heb wel hoofdstukken, maar alsnog vind ik het niet zo fijn werken. Ik werk nu met Google Docs
Hoofdstukken vind ik wel het prettigst altijd. Vind dat voor mezelf ook het fijnste. Maar je zou ook nog voor namen kunnen gaan (als je van personages wisselt) of bijvoorbeeld data.
Ik doe vaak een korte omschrijving als hoofdstuktitel (1 woord of een halve zin), die gebruik ik niet ik de finale versie maar helpt bij het schrijven om snel terug te kunnen zoeken, zegt mij altijd meer dan enkel een cijfer
Hier heb je nu misschien niet echt iets aan, maar bij grote projecten zweer ik bij Scrivener! Is wel een betaald programma maar vind het al het geld waard - je kan een soort van tabbladen maken in je project, verschillende versies opslaan, een mapje maken met âonthouden/onderzoekâ waar je dingen in kan droppen als referentie oid. Vind het zelf heel fijn werken.
Ik had vandaag een oriënterend gesprek bij een uitgeverij! Heel spannend wel, en ik moet nog even goed nadenken over wat we hebben besproken, maar vond het wel heel tof. (En op bezoek gaan bij uitgeverijen is ook leuk omdat je vaak met een tas vol nieuwe boeken naar huis gaat )
@Vaiana Scrivener vind ik ook heel fijn! Als je meedoet aan NaNoWriMo (of iemand vindt die meegedaan heeft en gewonnen heeft) krijg je met een code 50% korting )
Spannend dat gesprek! Bij welke uitgeverij was het? Of: in welk genre is het een uitgeverij? (Als je de naam niet wil zeggen). Heb je zelf wat gestuurd? Ik heb zoân soortgelijk gesprek een paar weken geleden trouwens.