Ja een fineliner! En setje bij de action vandaan. Je merkt wel dat de kleuren niet echt intens zijn maar wilde het idd eerst uitproberen voordat ik er meer geld aan uitgeef
Ik ben nu zelf bezig met een simpele Schilderen op Nummer, van Aliexpress. Is natuurlijk totaal niet creatief, maar wel een fijne activiteit met verstand op nul. Ik wil binnenkort wel weer ‘echt’ gaan schilderen, maar moet wat nieuwe materialen bestellen eerst. Voor wie nog op zoek is naar leuke YouTube-kanalen, voor inspiratie en tutorials (deze zijn allemaal voornamelijk met acryl schilderen geloof ik):
https://www.youtube.com/channel/UC4H94seTp3zvVBGgt1q_fBA/videos
Gisteren sinds lange tijd weer geschilderd.
Beide nageschilderd van een youtubefilmpje. Vooral de bloemen lijken niet haha was echt moeilijk. Ik moet wel echt nieuwe verf bestellen want de helft van de verftubes zijn compleet uitgedroogd.
Dit is is mijn interpretatie van de challenge die ik had aangemaakt hier. Ik vond het toch een stuk moeilijker dan ik dacht. Ik ben uiteindelijk maar voor een impressionistisch bos gegaan haha.
Oke, hier de mijne. Ik heb het gezicht digitaal overgetrokken van een foto. Lang leve het cheaten. En op aquarelpapier geprint en toen geschilderd. Was echt leuk om te doen, en zou het nooit geprobeerd hebben zonder de challenge. Dusse, @fahrenheit451 bedankt
Hoop dat er nog meer mensen posten eigenlijk.
O ja, had “zon” vrij geïnterpreteerd naar zonlicht op het gezicht dus.
Die van jou is echt heel mooi geworden! Ik wist helemaal niet dat je iets kon printen op aquarel papier! Waar heb je dat gevonden?
Dank je wel!
Als je printer de dikte van het papier aan kan en je hebt pigment inkt in je printer dan kan het en loopt het niet uit. Ooit tegengekomen bij een youtuber en nu eindelijk opgezocht of mijn printer het kan. Ja dus Ik vind het een aanrader, want zo kon ik er twee op één vel printen en lekker uitproberen zonder dat ik steeds opnieuw moest tekenen of overtrekken.
Tof @fahrenheit451 en @Sav echt leuk om te zien!
Ik was ook aan de slag gegaan met een foto die ik van een glas genomen had op mn balkon. Vooral de schaduw door de zon dus. Niet helemaal uit de verf gekomen (no pun intended) maar wel leuk om eens te proberen!
Ik ben nog niet klaar met de mijne. Is het erg als ik hem wat later post?
Die van jullie zijn er echt mooi uit allemaal!!
Ik vind m tof! De schaduw en weerspiegeling van het glas vind ik mooi.
Met een volgende challenge doe ik zeker mee
Nee hoor geen probleem laten we mensen deze week nog even de tijd geven om dingen af te maken. Dan starten we volgende week een nieuwe misschien wil iemand anders dan wat verzinnen?
@Evenveel @Sav @fahrenheit451 heel tof geworden allemaal! Ik ben ook nog niet klaar, dus post m ook wat later!
Een beetje laat, maar dit is mijn ‘inzending’ voor het thema de zon. Papier zit vol bobbels door al het water en ben er niet echt heel tevreden mee maar oké.
Werkjes waar ik wel wat blijer mee ben:
Kat van m’n zusje was jarig dus die heb ik een kaartje gestuurd:
Close up zodat je de kleuren wat beter ziet
Hierbij mijn werk rondom het thema ‘Zon’.
Sorry dat ik wat laat ben!
Ik ben vooral uitgegaan van (een deel van) de kleuren die de zon teweeg kan brengen, omdat ik hier altijd heel erg van onder de indruk ben. Ook heb ik altijd het idee dat de zon heel veranderlijk is en overal kan komen, vandaar de organische vormen en een soort van beweging.
Ben alleen niet heel blij met de achtergrond. Ik wist niet zo goed wat ik er mee moest en ik ben nooit tevreden dus ik dacht ik laat het maar zo
Dit is trouwens een van de eerste schilderijen die ik met gouache heb gemaakt! Ik vind het zelf heel fijn werken. Wil nog wel meer oefenen maar ben er al best wel blij mee.
@Nivi wow cool die planeten! en @Astor ook mooi!
Ik krijg voor mijn verjaardag gouache, ben heel benieuwd. Dan zal ik hier ook maar eens wat gaan posten.
Ik ben door wat persoonlijke dingen niet meer toegekomen aan de challenge helaas. Heb wel een begin dus als hij af is kom ik hem hier alsnog wel posten
Ik heb een schilderij voor moederdag gemaakt. Derde schilderij ooit, dus ben blij met het eindresultaat! Het proces was echt heel stressvol en frustrerend omdat het kleuren mengen telkens niet ging zoals ik wilde, ik de bergtop maar niet goed kreeg en de heuvel vooraan me niet lukte. Maar dat vergeet je allemaal en heb nu alweer zin om iets nieuws te maken!!
Sorry als ik de afbeelding upload is ie opeens gedraaid…
Ik heb geen idee waar het precies verkeerd ging met het mengen van kleuren. Alleen ik heb tijdens een schilderles deze https://www.angelesearth.com/kunst-technieken/7-sleutels-om-kleuren-mengen/ kleuren moeten mengen met alleen de drie primaire kleuren. Dat hielp echt enorm om wat meer gevoel te krijgen om goed kleuren te mengen.
Dag @Mijntje, welkom op het forum. Je bericht is niet langer zichtbaar omdat spam verboden is. Uiteraard ben je van harte welkom om gezellig inhoudelijk deel te nemen hier. Maar niet om enkel je website te promoten.